2015-07-31, 23:39
Medlem
E30s avatar
Även fast jag skulle vilja säga att jag är förvånad så är jag knappast det.
Giriga vänstermänniskor är det roligaste som finns. Undra hur bra Mr.Timbuktu sover inatt..
Citera
2015-08-01, 00:02
Medlem
vescs avatar
Timbuktu har gjort ett uttalande som kanske intresserar i tråden

https://twitter.com/jasontimbuktu/status/627130844344401920

Citat:
Timbuktu @jasontimbuktu

Finns ingen som kan locka fram nätdårarna och twidioterna som en hårt vinklad högerbloggare.

Hur man vrider Jasons hycklande har han inte utvecklat på.

Ett av försvararna, medlem av alltid populära Researchgruppen, har en anmärkningsvärd strategi för att flytta fokus från ett "tramsigt gräv". Hon kastar en framgångsrik kvinna under bussen för att skydda en hycklande skatteplanerande mångmiljonär, enbart för att hon inte är allierad med deras vänsterideologi, som Timbuk inte själv vill följa.

https://twitter.com/LoanSundman/status/627121340567449600

Citat:
Lovisa Loan Sundman ‏@LoanSundman

Eftersom Blondinbella är höger så kommer @RebeccaWUvell inte skriva ett "grävinlägg" om dennas skattefifflande http://www.vf.se/asikter/ledare/vem-behover-pengar-mest-isabella-lowengrip
Citera
2015-08-01, 00:18
Bannlyst
NU har jag skrivit här i snart 3 år och det händer inget, hur länge till ska vi dalta

Det finns så klart folk som tycker annorlunda och dom är det inget fel på dom är helt enkelt felprogrammerade med dagens skola när häften är brunögda killar som "känner" äldre brorsor som hittar på låtsats jobb och släkten bor 7 vuxna i en 3a i bästa fall så är det självklart att dom har råd med både ärliga guldkedjor och en snygg BMW som 5 killar äger ihop.

Sen kommer mina söner som spelar fotboll och inte knappt äger kläderna på kroppen, självklart imponerar det på blonda Svenska flickor.
Sen sitter folk i olika utredningar och undrar varför Svenska flickor dras till kriminella?

Det finns 2 olika vägar att gå min ide är att vi minskar unga araber från 70 000 till Eu lagar 8 000 pers det andra är att vi sätter en gräns på hur många över 18 år som får vara skrivna i samma lägenhet i dag har jag jag hört om exempel på 17 personer i en 4a alla under 25 år.

Jag är en betämnd jävel och jag förväntar mig resultat. Och skulle inte dagens unga killar varit en grupp som aldrig känt lump känslan så hade vi redan haft ett jävla inbördeskrig på halsen.
Senast redigerad av Bejrut 2015-08-01 kl. 00:22.
Citera
2015-08-01, 00:27
Medlem
Enligt detta inlägg från 2013 så fuskar alla hycklande PK-08or på exakt samma sätt. Aschberg, Guillou, Åsa Lindeborg osv, osv. Intressant sida. Varför skulle dessa medier då skriva negativt om Timbuktu.

https://varjager.wordpress.com/2013/02/07/latt-att-vara-generos-nar-man-sjalv-inte-betalar-skatt/
Citera
2015-08-01, 00:31
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=5cC5Jt857jY

1:35 in i videon säger Timbuktu innan han börjar gråta pga av alla hemska rasistsvenskar
"jag kräver att få bo i den bostad min inkomst tillåter mig" (antyder att han är fattig)
Citera
2015-08-01, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Det finns så klart folk som tycker annorlunda och dom är det inget fel på dom är helt enkelt felprogrammerade med dagens skola när häften är brunögda killar som "känner" äldre brorsor som hittar på låtsats jobb och släkten bor 7 vuxna i en 3a i bästa fall så är det självklart att dom har råd med både ärliga guldkedjor och en snygg BMW som 5 killar äger ihop.

Sen kommer mina söner som spelar fotboll och inte knappt äger kläderna på kroppen, självklart imponerar det på blonda Svenska flickor.
Sen sitter folk i olika utredningar och undrar varför Svenska flickor dras till kriminella?

Det finns 2 olika vägar att gå min ide är att vi minskar unga araber från 70 000 till Eu lagar 8 000 pers det andra är att vi sätter en gräns på hur många över 18 år som får vara skrivna i samma lägenhet i dag har jag jag hört om exempel på 17 personer i en 4a alla under 25 år.

Jag är en betämnd jävel och jag förväntar mig resultat. Och skulle inte dagens unga killar varit en grupp som aldrig känt lump känslan så hade vi redan haft ett jävla inbördeskrig på halsen.

Det händer inget för dom som styr är fittor på ena sidan har dom ett grymt nedrelag med deras migrationspolitik att svälja.

Och på andra sidan så blir dom tvungna att göra som i övriga Nordeuropa samarbeta med partier som lever i verkligheten som typ SD Sen känns det nog inte bra att SD redan har en fullt fungerande organisation med mogna mellan 40 -- 50 år. alltså inga hailjade snorungar.
Citera
2015-08-01, 01:45
Medlem
Att han planerar sin skatt är inget fel eller problem. Men den lilla råttan klagar ju på alla företag som jagar vinster ! Han är inte trovärdig! Hoppas att alla vänster råttor har fattat vad han håller på med! Alltså han gör inget olagligt ... men moraliskt... (när man skriker på andra) Han kan dra åt helvete!
Citera
2015-08-01, 01:49
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
jag är vänster och anser att skatter i huvudsak är bra... Dock lever jag i en verklighet som jag anpassar mig till, jag kan liksom inte betala mer i skatt än vad som begärs av mig. Jag är självklart liksom Jason inte intresserad av att betala mer skatt än någon annan under rådande omständigheter och regler även om jag har åsikter som skiljer sig från dagens system.

Självklart gör jag allt jag kan för att minska min statliga skatt, det är ingen som kommer tacka mig om jag gjorde annorlunda.

Jo, det är helt rimligt att våra mångmiljonärer inom svenska etablissemanget hela tiden tjatar om att "vi har råd" och "är tillräckligt rika" för att förstöra landet med en sinnessjuk asylpolitik (som utgör ett större problem än enbart ekonomiska kostnader, men vilka just mångmiljonärerna har råd att slippa ta del av), samt utpekar alla som offentligt ifrågasätter det som rakt igenom onda eller okunniga, men själva har de tydligen inte råd att bidra med pengar till det. Nej, självfallet är det enda rimliga att fattiga svenska lönearbetare ska betala det istället för mångmiljonärerna, så att mångmiljonärerna kan fortsätta framstå som goda och generösa med knegarnas pengar. Samma gäller för den delen för det politiskt beslutade och styrda utlandsbiståndet. Självfallet ska fattiga i rika länder betala miljarder till rika i fattiga länder.
Senast redigerad av Europe 2015-08-01 kl. 01:52.
Citera
2015-08-01, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jo, det är helt rimligt att våra mångmiljonärer inom svenska etablissemanget hela tiden tjatar om att "vi har råd" och "är tillräckligt rika" för att förstöra landet med en sinnessjuk asylpolitik (som utgör ett större problem än enbart ekonomiska kostnader, men vilka just mångmiljonärerna har råd att slippa ta del av), samt utpekar alla som offentligt ifrågasätter det som rakt igenom onda eller okunniga, men själva har de tydligen inte råd att bidra med pengar till det. Nej, självfallet är det enda rimliga att fattiga svenska lönearbetare ska betala det istället för mångmiljonärerna, så att mångmiljonärerna kan fortsätta framstå som goda och generösa med knegarnas pengar. Samma gäller för den delen för det politiskt beslutade och styrda utlandsbiståndet. Självfallet ska fattiga i rika länder betala miljarder till rika i fattiga länder.

Din sista mening var lite konstig i övrigt håller jag med om att det alltid är den stora okunniga massan som får betala. Men när fan vaknar dom?
Men ska vi gå in mer på ditt vänster snack.. vem fan är knegare idag? Och ni 7 klöver idioter har ju skapat ett underbart politiskt klimat.

Malmö brinner
Göteborg brinner
Södertälje - Nja inte Sverige längre
Delar av Sverige .... ja det försvinner ju fler vi tar in.

Och nu ska vi inte prata rasist eller nazist utan hur ! Skall vi få dessa i arbete? Vart skall dom bo?
Hur skall dom bidra till samhället? Tre frågor att besvara utan att skrika rasist , nasist. Besvara dessa frågor. Och glöm det med BNP för det har ju Sverige tagit bort , om man inte räknar per capita är det inte trovärdigt.

Lämna lösningar på problemen .. väntar!
Citera
2015-08-01, 07:18
Medlem
stukads avatar
Någon här inne som vet hur mycket Ingvar Kamprad skatteplanerat . ,,, ändå har jag inte sett någon klaga där
Citera
2015-08-01, 07:44
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stukad
Någon här inne som vet hur mycket Ingvar Kamprad skatteplanerat . ,,, ändå har jag inte sett någon klaga där

Har du någonsin hört Kamprad gnälla om att andra inte vill betala skatt eller skatteplanerar?
Lev som du lär är fortfarande någon som tarmvänstern inte förstår, hyckleri av stora mått.
För övrigt har Kamprad bidragit till massor av arbetstillfällen i Sverige och det kan man nog inte säga om hycklaren Jason.
Fy fan för vänsterhyckleriet!
Citera
2015-08-01, 08:10
Medlem
Obetalbart att se alla vänsterorienterade här på FB och twitterträsket försvara skatteplanering i inlägg efter inlägg!
Ni är lika patetiska om inte än värre än offerkofta SD svansen.
En passus bara, Det måste vara RÄTT personen som skatte(fuskar)planerar.

Timbuktu har nog gjort sista sista tal för vänstern/socialdemokratin.
Vilken debatt eller samtal han än ställer upp i framtiden kommer hans iofs lagliga men i princip omoraliska skatteplanering att belasta honom.

Otroligt att han trodde sig kunna komma undan med detta?

Bara att ställa en fråga Herr Diakité vad skulle hända med välfärden om alla arbetare, vårdbiträden osv fick möjlighet att skatteplanera och undvika skatt?

Vem skulle då finansiera alla mångfaldsprojekt och försörja alla oanställbara människor runt om i främst förorterna?

Hyckleri är den sämsta formen av egenskap en människa kan ha.
Senast redigerad av KlibbSommar 2015-08-01 kl. 08:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in