2015-08-01, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nu är inte professor #Hamilkar vem som helst på FB.

Ska jag sätta på popcornmaskinen?

Jag bryr mig inte om titlar, det spelar mindre roll, sätt du på popcornmaskinen, alltid smarrigt med majsfluff!

Huvudsaken är att Touch DNA är ett fulltroget bevis om det är starkt nog.
En annan artikel, som tyvärr kostar är ju.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1872497312000063
2015-08-01, 00:28
Bannlyst
Jag följde web-sändningarna jävligt noga när fyndet gjordes och då såg man polisens tekniker iförda sina vita overaller heltäckande munskydd och hela kittet komma bärandes på vita säckar därav stärks ju påståeendet än mer att hon blev styckad. Som sagt jag tror iallafall på min källa sedan vad ni andra tror på är upp till var och en.
2015-08-01, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Och från andra insatta sägs att hon inte är styckad. Hur går det ihop?
Ja så är det.
2015-08-01, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Ja och varför säger han inte till MG att han ska lämna den till polisen, ville han nödvändigtvis ta i den själv och varför i så fall

Ja varför ville han det? Det är intressant, var det viktigt för honom?
Och varför ville hans "samarbetspartner" LÅ ta i handsken?
Och vad gjorde LÅ ens där dagen efter en 17-årig flickas försvinnande?

Vad är detta för "samarbete" som AJ och LÅ har? Som dessutom var viktigt just den måndagen?
Vad gjorde AJ och LÅ på söndagen?
2015-08-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
De sa att dem hittat en avliden person som med största sannolikhet är den försvunna LH, mer kan dom inte säga innan hon är identifierad
Och det gör de aldrig. Att de säger att det med stor sannolikhet är LH betyder på polisyrket i den situationen att de är säkra på att det är LH.
2015-08-01, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokaboy
Jag bara vet det. Jag har 100% säkra källor. Mer än så kan jag inte säga. Sen så väljer man själv på vad man vill tro på.

Jag har gjort invändingar mot det, men jag förstår också att om det nu är så att uppgiften stämmer att du inte kan säga mer.
2015-08-01, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosabiten6
Ni som anser att polisen har fel GM, hur kommer det sig att polisen inte har plockat in "dessa" personer? Väntar ni på att fallet tar en helomvändning och att en annan GM plötsligt häktas?
Tacksam för synpunkter.
Det känns som dom har tagit in en GM och sedan byggt upp en sådan mördare vi förväntar oss, utländsk , skygg och sexgalen
2015-08-01, 00:35
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Och det gör de aldrig. Att de säger att det med stor sannolikhet är LH betyder på polisyrket i den situationen att de är säkra på att det är LH.
Låg i sängen och lyssnade på radion och minns att jag blev lite förvånad att de faktiskt sa att det troligen var lisa de hittat. De brukar vara försiktigare än så men situationen var ju unik också.
2015-08-01, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Jag följde web-sändningarna jävligt noga när fyndet gjordes och då såg man polisens tekniker iförda sina vita overaller heltäckande munskydd och hela kittet komma bärandes på vita säckar därav stärks ju påståeendet än mer att hon blev styckad. Som sagt jag tror iallafall på min källa sedan vad ni andra tror på är upp till var och en.

De använde dessa munderingar på flera ställen, det säger inte att någon blivit styckad, det handlar om att minimera risken för att besudla eventuella bevis.

http://z.cdn-expressen.se/images/df/0b/df0b2d1091df4054b01694dabe705639/16x9/912@70.jpg

Fanns en till men hittar inte den nu, precis som att den rensats från nätet ;(
2015-08-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Bra fråga. Polis och åklagare är offentliganställda och omfattas därmed av meddelarskyddet vilket också innebär ett efterforskningsförbud. Det betyder att det är ett grundlagsbrott om någon inom en myndighet eller annat allmänt organ aktivt försöker ta reda på en källas identitet. Meddelarskyddet innebär alltså ett klart straffrättsligt förbud att avslöja källan. Meddelarskyddet finns reglerat i grundlag, i Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen.

Alltså ganska riskfritt för dem att droppa lite nyheter till media då och då mot bra betalning förstås. Varför håller de ändå käften?

Och varför kom yppandeförbudet till efter ett tag? Varför var det inte från början i så fall?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Ja varför ville han det? Det är intressant, var det viktigt för honom?
Och varför ville hans "samarbetspartner" LÅ ta i handsken?
Och vad gjorde LÅ ens där dagen efter en 17-årig flickas försvinnande?

Vad är detta för "samarbete" som AJ och LÅ har? Som dessutom var viktigt just den måndagen?
Vad gjorde AJ och LÅ på söndagen?

Det undrar jag med och vad menar AJ med att han fick reda på det en halvtimme efter det hade hänt, vad hade hänt?? Och varför skulle någon ringa till Honom för att en 17 åring varit borta en halvtimme eller vad menar gubben
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale

Säckar var det väl ändå inte. Som sagt, flera "källor" säger motsatsen, ingen ide att spekulera i förrän vi vet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in