2015-07-31, 21:03
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Menar du att hon kommer att bli häktad ?
För vad då ? Har hon sålt torra bullar ?
Dumheter.
Anledningen till att så många tror att mgm är skyldig är för att han är på sannolika skäl häktad. Och är han skyldig är knappast cafeägarinnan skyldig, med vad om han släpps på måndag efter att nya analyssvar kommit in, då svävar de flesta i tråden i det blå angående gärningsman.
Polisen anser sig ha goda bevis mot honom, vi har det inte. Vi kan inte gärna inskränka oss till att blint tro på polisen.
2015-07-31, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ja var hamnar vi då? Då hamnar vi hos AJ och AJ:son.

Men hallå?
Hur hamnade du hos dem, läs tillbaka lite grann och se vad diskussionen handlade om.
2015-07-31, 21:04
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Min käpphäst att jag kan inte se att han kunde tjäna något på att kasta iväg telefonen, med tanke på fingeravtryck och kanske dna. Fingeravtryck är ju en klassiker som ingen brottsling kan glömma, dna är lite lurigare och svårare att förstå sig på.
Uppenbarligen har han kastat delar av mobilen. En irrationell handling bland andra. Det ligger nog i det irrationellas natur att det är svårförståeligt. Det man kan försöka förstå är att han handlat irrationellt i den situation han befann sig i.
2015-07-31, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Men hallå?
Hur hamnade du hos dem, läs tillbaka lite grann och se vad diskussionen handlade om.

Det kan du lita på att jag gjort men har du förstått? AJ äger caféet (liksom en massa hus och mark runt om) och LS har all anledning att skydda honom. Om nu en drös sign här tycker att hon låter "skum" borde de tänka lite längre.
Senast redigerad av nopomil 2015-07-31 kl. 21:23.
2015-07-31, 21:08
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Uppenbarligen har han kastat delar av mobilen. En irrationell handling bland andra. Det ligger nog i det irrationellas natur att det är svårförståeligt. Det man kan försöka förstå är att han handlat irrationellt i den situation han befann sig i.

Och jag anser det vara otroligt att mgm är gm, men om gm har gjort något så irrationellt som att sprida hennes saker omkring sig så kan det otroliga lika gärna vara sant och att han verkligen är den skyldige.
2015-07-31, 21:10
Medlem
Citat:
Min käpphäst att jag kan inte se att han kunde tjäna något på att kasta iväg telefonen, med tanke på fingeravtryck och kanske dna. Fingeravtryck är ju en klassiker som ingen brottsling kan glömma, dna är lite lurigare och svårare att förstå sig på.

Ja, det är förstås en risk GM tog men man kan nog utgå från att han var lite uppjagad i det här läget och var fokuserad på att telefonen kan spåras och måste bort, bort, bort. Bäst hade nog varit att ta med sig delarna men han kanske inte hade den sinnesnärvaron. Alternativt hade han använt handskar eller helt enkelt torkat telefonen noga innan den krossades.

För övrigt har som jag förstått det DNA från MGM hittats på någon av Lisas tillhörigheter så det är väl inte helt uteslutet att det kan röra sig om just mobiltelefonen. Lite hudceller eller kanske en blodsdroppe från det krossade glaset? Har han lämnat DNA någonstans så rör det sig väl troligast om något av de första objekten, snarare än de föremål som sägs ha placerats ut senare.
2015-07-31, 21:11
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Det kan du lita på att jag gjort men har du förstått? AJ äger caféet (liksom en massa hus och mark runt om) och SL har all anledning att skydda honom. Om nu en drös här tycker att hon låter "skum" borde de tänka lite längre.
Du verkar utgå från att AJ är gärningsmannen och att SL känner till detta. Om AJ åker in för mord kanske hon mister sitt kontrakt...Därför pratar hon "konstigt" i intervjuer och håller kallt cafeet öppet trots att hon borde hålla stängt.
Förstår jag dig rätt?
2015-07-31, 21:12
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Telefonen berättar i vart fall var den befinner sig – och det låg kanske inte i GM,s intresse?
2015-07-31, 21:14
Medlem
Citat:
Och jag anser det vara otroligt att mgm är gm, men om gm har gjort något så irrationellt som att sprida hennes saker omkring sig så kan det otroliga lika gärna vara sant och att han verkligen är den skyldige.

Av vilken anledning skulle det vara otroligt? Man har hittat DNA från honom på någon av Lisas tillhörigheter som fanns spridda efter vägen till hans bostad. Fyndplatsen låg även den nära och han hade med all säkerhet kännedom och tillgång till den.

Jag säger inte att MGM är skyldig, men OTROLIGT vore det verkligen inte.
2015-07-31, 21:17
Medlem
Citat:
Det kan du lita på att jag gjort men har du förstått? AJ äger caféet (liksom en massa hus och mark runt om) och SL har all anledning att skydda honom. Om nu en drös här tycker att hon låter "skum" borde de tänka lite längre.

Ok, så det är hans café men varför intervjuar de ägarinnan, eller är AJ hbtq?
2015-07-31, 21:17
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Dumheter.
Anledningen till att så många tror att mgm är skyldig är för att han är på sannolika skäl häktad. Och är han skyldig är knappast cafeägarinnan skyldig, med vad om han släpps på måndag efter att nya analyssvar kommit in, då svävar de flesta i tråden i det blå angående gärningsman.
Polisen anser sig ha goda bevis mot honom, vi har det inte. Vi kan inte gärna inskränka oss till att blint tro på polisen.

Men om jag inte skall tro på Polisen , vem skall jag tro på då ?
35 åringen är ju knappast någon högoddsare i dagsläget !
2015-07-31, 21:20
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Av vilken anledning skulle det vara otroligt? Man har hittat DNA från honom på någon av Lisas tillhörigheter som fanns spridda efter vägen till hans bostad. Fyndplatsen låg även den nära och han hade med all säkerhet kännedom och tillgång till den.

Jag säger inte att MGM är skyldig, men OTROLIGT vore det verkligen inte.

Motivet. Han har ingen orsak att bete sig som ett monster, som en blixt från klar himmel.
Finns det tekniska bevis som visar från flera vinklar att det är honom tror jag det också, men inte utan vidare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in