2015-07-31, 19:59
Medlem
Pre 1914s avatar
Cafeägaren saknar motiv, litauerna saknar motiv och pappan saknar motiv.
2015-07-31, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Var har du fått det fetstilta ifrån? "Bokstavskombinations-skribenten"?

Det är min tolkning av bokstavskombinations-skribentens inlägg.
2015-07-31, 20:02
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Företagets ägare har framträtt offentligt ett antal gånger och ordat om det inträffade. Hon har ett ansvar för sitt företag också, livet måste gå vidare, inte osannolikt att företaget har lidit ekonomiskt av det inträffade inkluderat avspärrningar.

Hur länge ska hon älta om mordet tycker du? Det som har hänt blir inte ogjort bara för att ägarinnan påminner om det inträffade i all evinnerlig framtid.

Dessutom, vad har hennes publicering med chefskompetens att göra?

Du skulle inte ha min respekt som chef i alla fall. En chef ska väl värna om deras anställda, men kanske inte i din värld. Vadå hur länge ska hon älta om mordet, det var den 9th hon skrev sådär respektlöst. Det hade gott knappt 2 dagar sen Lisa försvann då.

-Det där hon skrev borde ha omformulerats på ett klart finare sätt, det såg ju gräsligt ut.
Senast redigerad av henkess 2015-07-31 kl. 20:06.
2015-07-31, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Han var kanske där och det är inget han kan bevisa här.

Synd att den skarpaste eftersöket i svensk historia med helikoptersök igång redan innan polisen är på plats slutar i moll.

Fy tusan så många huvuden som skulle rulla inom försvaret ifall de tagit ut helikopter före polis börjat eftersöka.
2015-07-31, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Cafeägaren saknar motiv, litauerna saknar motiv och pappan saknar motiv.

Just därför som det är så svårt att fastställa ett motiv.
Det kan bara fås vid ett erkännande från GM.
2015-07-31, 20:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Aha! Men enligt flera här så är ju NB helt felaktigt häktad.
Men frugan och den yngre brodern är alltså fortfarande misstänkta?

Ja, de är fortfarande misstänkta. Brodern för mord och frun för skyddande av brottsling.
2015-07-31, 20:08
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men vad spelar det egentligen för roll om hon har uttryckt sig klumpigt och glättigt? Är det ett brott att uttrycka sig så?

Hur i hela friden kan det vara relevant hur hon har uttryckt sig och huruvida hon har velat ha in pengar för att driva rörelsen vidare?

Jag har överhuvdtaget inte uttryckt någon åsikt om att hon vill in pengar för att driva sitt företag. Naturligtvis ska hon fortsätta driva sitt företag.

Om det är brottsligt att uttrycka sig klumpigt och glättigt? Vad tror du?
2015-07-31, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Det är min tolkning av bokstavskombinations-skribentens inlägg.

Ok, ja vad kan detta påhittade fynd vara....
2015-07-31, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det beror ju på vilken utgångspunkt man har.
Visst skulle den det, säger jag.
Eftersom NB är häktad på sannolika skäl, av 9 domare i kör, är han i mina ögon skäligen misstänkt, utifrån det lilla jag vet om fallet.
Om spår i bilen vet jag inget. Men får jag veta att det finns, skulle misstankegraden mot MGM öka väsentligt hos mig.

Du ändrar dig från sannolika till skäligen,
om TR hade gjort bedömningen skäligen hade han varit ute nu.
2015-07-31, 20:23
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag har överhuvdtaget inte uttryckt någon åsikt om att hon vill in pengar för att driva sitt företag. Naturligtvis ska hon fortsätta driva sitt företag.

Om det är brottsligt att uttrycka sig klumpigt och glättigt? Vad tror du?
Hur någon kan hålla på att tjata om något så OT som hur cafeägaren uttrycker sig går bortom min fattningsförmåga.
2015-07-31, 20:25
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Ni får väl skriva en manual med manus för hur man ska uttrycka sig och agera för att inte vara "skum", "kall" eller "misstänkt".
Hon intervjuas i sin yrkesroll och hon har faktiskt en professionell roll att fylla - kan du inte läsa mitt inlägg lite mer ordentligt? Hon är arbetsgivare till Lisa - inte mamma eller moster.

Jag kan tänka mig att både poliser, präster och cafeägaren bryter ihop och kanske gråter en skvätt vid arbetspassets slut, eller hemma på natten. Men finns det krav på att man ska gråta i TV? Vad fan har hänt med det här landet? Är det facebookskadad generation som förväntar sig att känslor måste läggas på display offentligt?

Och vem fan är du/ni att döma om hur hon borde reagera? Nej, du vet inte hur du själv skulle reagera i hennes situation. Och även om du mot förmodan skulle vetat hur du själv skulle reagerat så vet du ändå inte hur en annan människa fungerar.

Att på Sveriges största internetforum dreva mot enskild person på detta sätt är både enfaldigt och elakt. Har man noll koll så är det bättre att fälla än att fria, typ?

Man kan också undra vad ni far efter? Är det hon som mördat LH för att främja sin business? Eller är det bara någon allmän känsla av att när något hemskt har hänt måste man ha någon att klandra? Att jaga... När någon hugger får flocken blodsmak och följer efter. Det är ju lite tråkigt och stiltje för närvarande. Då får man skapa lite action.

Behövs ingen manual. Sunt förnuft räcker långt! Läs mitt inlägg ordentligt du också. Ingenstans har jag beskrivit henne som skum kall eller misstänkt. I mitt tycke uttrycker hon sig klumpigt och glättigt. Och det är inte brottsligt, nej men det är opassande. " nu är alla avspärrningar borta" Väkomna! Detta innan Lisa har hittats.

Hon var inte enbart Lisas arbetsgivare, hon var en vän till familjen, Lisas mamma hade jobbat där såväl som Lisas syster.

Du kan väl bidra med en manual om vad som är tillåtet att diskutera i tråden utan att kallas flock med blodsmak, elak och enfaldig!
Senast redigerad av hasselmuz 2015-07-31 kl. 20:47. Anledning: Tillägg
2015-07-31, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Aha! Men enligt flera här så är ju NB helt felaktigt häktad.
Men frugan och den yngre brodern är alltså fortfarande misstänkta?

Flera här vägrar att se på vad vi vet, de gissar på allt annat och är helt säkra på att fel person sitter häktad. En massa önsketänkande om att fallet ska bli än mer spännande än vad det redan är!
NB är inte felaktigt häktad, bara att inse, bevis finns, men man väntar på mer!

Enligt vissas teorier borde åtal redan ha väckts, men ser man till andra fall som liknar detta där man har bevis och en MGM så tar det mycket längre tid än vad det tagit hittills i detta fallet.

Frun och brodern är båda fortsatt misstänkta ja!

edit: Får väl tillägga att de flesta som anser att fallet är löst väljer att inte posta här förrän FUP finns tillgänglig, vilket jag också borde göra. Sen ser man hur tråden spårar och spårar mer och mer, sen kommer det in folk som tror på teorierna pga att fler skriver om dessa än om det vi faktiskt vet!

Vilda spekulationer mao.
Senast redigerad av chrisemil 2015-07-31 kl. 20:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in