2015-07-31, 17:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Sant, bra korrigerat!
Jag tycker mest att de väntar på en enda sak innan de kan lägga fram ett åtal. Enligt åklagaren verkar det som att det mesta är avklarat, men man väntar på en slutgiltig obduktionsrapport.

Jag vet inte vad som skiljer just angående tid för analyser, men fortfarande inkommer bevisning sa åklagaren 28 juli gällande förundersökningen i Trippelmordet. Slutrapport teknisk bevisning nämndes att de väntade på sista juni.
Förvisso mer BO men morden skedde 7 Mars..så det verkar kunna ta lång tid.
2015-07-31, 17:19
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det här är väl såvitt jag vet en säsongsbetonad verksamhet man driver.
Öppet våren och sommaren och stängt på hösten och vintern.

De huvudsakliga inkomsterna följer med sommaren och turismen i dess släptåg.

Nu kom ett fasansfullt mord och drabbade stället. Det var dessutom så förfärligt att
den som föll offer arbetade på caféet.
Vad bäst göra? Stänga ner verksamheten helt för sommaren så ingen behöver ta illa upp?
Nu gjorde man inte det dock och jag själv har inga synpunkter på det.

Mitt fetande.

Nej "Cafe På Klostret" är INTE en säsongsbetonad verksamhet .
Cafeet har öppet hela året.
Gå inn på deras facebook så får du se att det är så.

Och så undrar jag om du har tänkt att respondera på detta, mitt svar inlägg till dig:

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Senast redigerad av Theforeigner 2015-07-31 kl. 17:23.
2015-07-31, 17:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Klart att det är bra att gapa i varenda media som finns. Är man oskyldig så är det ju bara att gapa på så högt man orkar så hade brorsan snart varit frisläppt. Försörjning hade inte varit några problem då media betalar bra för reportage där anhöriga gråter ut. Bevisningen hade man ju med advokatens hjälp smulat sönder totalt. Är man oskyldig så finns det ju inte en chans att åklagaren skulle kunna hålla MGM häktad på lövtunna papper någon längre tid. Men tysta familjen slinker iväg hem med svansen mellan benen istället och då vet iaf jag åt vilket håll min magkänsla pekar.
Men du sa ju att "Bara prat hade såklart inte hjälpt utan man hade ju fått backa upp med sin egen förundersökning". Det hade alltså inte hjälpt att gråta i media, och domstolen hade inte påverkats, utan processen hade fortsatt precis som nu, med de bevis som åklagaren presenterar vid häktningsförhandlingar och eventuell huvudförhandling. Och hur mycket pengar får man för att för egen sak gråta ut i media? Jag kan inte tänka mig att man får mycket. Hur mycket fick Mats Alm?
2015-07-31, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det skall finnas DNA på något av den dödas tillhörigheter som hittats på platsen på gården.
Det uppges inte på vilka artiklar DNA har hittats, utan endast på den dödas tillhörigheter.
Det som upphittats skall vara kläder och annat.
Att de här DNA skulle ha något större bevisvärde i sammanhanget har jag svårt att se.

http://www.svd.se/uppgifter-dna-spar-pa-klader-i-lisa-holm-fallet
Jag förmedlar det jag läst, och tillhörigheter hon haft är nog mestadels kläder om vi ska vara helt ärliga.
DNA = stort om inte största bevisvärdet vi kan få idag, utan ett erkännande!
Kom med i matchen nu och sluta fisa på tvären ständigt!

Citat:
– Misstankarna är starkare. Och det är resultatet från analys av spår som gör att de stärkts, säger Anette Olsson till Afonbladet. Hon berättar för tidningen att spåren finns på kläder och olika saker som hittats på Kinnekulle. Dessa har analyserats av Nationellt forensiskt centrum (NFC), som är polismyndighetens enhet för kriminalteknisk analys.
Senast redigerad av chrisemil 2015-07-31 kl. 17:26.
2015-07-31, 17:21
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Företagets ägare har framträtt offentligt ett antal gånger och ordat om det inträffade. Hon har ett ansvar för sitt företag också, livet måste gå vidare, inte osannolikt att företaget har lidit ekonomiskt av det inträffade inkluderat avspärrningar.

Hur länge ska hon älta om mordet tycker du? Det som har hänt blir inte ogjort bara för att ägarinnan påminner om det inträffade i all evinnerlig framtid.

Dessutom, vad har hennes publicering med chefskompetens att göra?

Det som diskuterats ang Lena S i dag är hur hon framträdde i de första dagarna efter Lisa försvann, altså den 8,9,10 Juni 2015.
2015-07-31, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är helt säkert att polisens insatsledning känner till om pappans militärkollegor varit med och hjälpt till. Att omfattning och namn på dessa i så fall offentliggörs och ifall ett ovanligt starkt initiativ (att komma med helikopter med spaningsutrustning) kommer att redovisas öppet tror jag dock inte. Har man kommit från Karlsborg och det handlar om (fd?) medlemmar (som ryktet och någon enstaka pressuppgift säger) om ett av de mer allmänt kompetenta och riktigt diskreta förbanden, så har de frågorna avhandlats bakom ordentligt stängda dörrar, både i Karlsborg och i polisens ledningscentral.

Men skulle en helikopter från försvaret varit med i sökandet finns det flygtimmar och bränsle i böckerna, så att tjuvlåna firmans helikopter är liksom inte möjligt. Enda sådana möjligheten skulle vara om det pågått en övning i direkt samband med händelsen, men även då finns det loggböcker och spår efter det hela.

Att vi får se dessa uppgifter i ett FUP är dock inte troligt.Men ingenting är omöjligt.
Jag tror inte dom har tjuvlånat någon helikopter. SOG har tillgång till egen helikopter och att dom använder den vid en övning eller ett sök är väl inget konstigt alls egentligen?
2015-07-31, 17:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det som diskuterats ang Lena S i dag är hur hon framträdde i de första dagarna efter Lisa försvann, altså den 8,9,10 Juni 2015.

Okej, jag tycker inte att det finns något speciellt att säga om hennes framträdanden under resans gång. Alla är vi olika och reagerar inte likadant. Hur hon har valt att framträda, eller omedvetet framträtt kan det knappast finnas skäl att kritisera tycker jag.

Hon har i mitt tycke inte sagt eller gjort något som sticker ut och som det finns anledning att överanalysera.
2015-07-31, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Det skulle pressen med glädje betala.
Men dem värkar vara skötsamma, därför tror jag att de har inte gjort det. Sammt att tiden räcker inte till för mord.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Har bröderna alldrig varit på kafeterian?
Det sa jag inte, det finns uppgift från media att de aldrig har setts på kaféet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Han blir omhäktad hela tiden.
Den här gången överklagade dom inte, hur tänker du om det?
De här omhäktningarna säger ingenting de sker därför de vill vinna tid och väntar på resultat som är motivet.
Exempel Mats Alm omhäktades 8-10 gånger och när det blev rättegång fanns det ingenting, han blev frikänd för mord, dråp och vållande till annans död.
Att överklaga omhäktningen kan nog ses som meningslöst, därför orsaken är att de väntar på resultat, exempelvis obduktionsprotokollet som är mycket viktigt.
Senast redigerad av Fagro 2015-07-31 kl. 17:32.
2015-07-31, 17:31
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så nu funderar du bara lite? Diskussionen utgår från tidigare påståenden:
" Dom listades högst troligt redan på måndag. Passiv bevakning alltså, som sedermera och delvis kan ha övergått i en mer aktiv bevakning."
"Oavsett hur många som kan ha funnits i "den dolda agendan" så är det iom detta ett faktum att MGM är kartlagda sedan innan."
" Nej, det är inte bara en magkänsla.
Tänk på att dessa MGM även finns listade sedan dag 1."

Gödselbrunnar? Skärp dig. Tidigare försökte du med att det skulle vara annan personal...
Jag skrev om med i sökarbetet och kollat magasin.

"För att hjälpa till i arbete har hans personal varit involverad i sökningsarbetet.
– Vi har gjort allting vad vi kunnat för att hjälpa polisen i sitt arbete.
"
http://www.expressen.se/gt/efter-for...-fruktansvart/

"Magasin och brunnar i Blombergsområdet är genomsökta med hjälp av personal på Blombergs säteri. De gödselbrunnar som finns vid det aktuella magasinet ska ha tömts på innehåll under dygnet."
http://nlt.se/nyheter/gotene/1.40504...svunnen-flicka

Testa igen och svara nu om detta med dag 1 och handsken.

Du är fortfarande ständigt ute och far med delar av inlägg jag gjort?
Ja dom blev listade på Måndag.
Nej, listade betyder inte "span".
Jag skriver att det kan sedermera övergått i en mer aktiv bevakning, dock utan laga skäl att initiera en riktad insats. (Uppenbart)

Varken du eller jag vet med säkerhet/bekräftat att just bröderna var med också sökte i brunnar & magasin. (dock högst troligt)
Vad vi däremot vet är att detta var aktuellt på Måndag.
Senare under veckan (efter Tisdag) blev det Räddningstjänstens uppgift, iaf beträffande brunnar.

Vad kommer härnäst? Ska du börja reagera på stavfel?
Gå nu och torka dig bakom öronen och återkom när du kan lägga fram din egna anledning till varför du tror att spaningsledningen haft noll koll.
Senast redigerad av rotesau 2015-07-31 kl. 17:35.
2015-07-31, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det sa jag inte, det finns uppgift från media att de aldrig har setts på kaféet.
Som jag känner de baltiska folken som kommit för att jobba och tjäna pengar, de skulle aldrig sätta sig på cafee och betala ca 50 kr för en kopp kaffe och kanelbulle, 3 personer det är 150 kronor som de köper mycket kaffe för.
Nu vet jag inte vad de cafeet tar för kaffe och kanelbulle men 50 kr är väl ett ca pris.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in