Citat:
Jag får hålla med dig!
Hon och AJ's intervjuver är väldigt märkliga.
Möjligen kan LS's förklaras med att hon är i något slags chocktillstånd, men knappast AJ's?
Men det falerar lite med tanke på att hon känner Lisas Mamma, samt att mamman även jobbat på caféet.
Även om hon skulle vara aningens okänslig kan man tycka att det hör saken till att beklaga sig och oroa sig över att Lisa är försvunnen, och framhålla familjens situation. Men det ju möjligt att journalisternas frågeställningar i stort rört de anställdas och Lenas känslor så att hon är inne i något slags flow gällande detta?
Det skulle samtidigt kunna vara tänkbart att hon vill hålla modet uppe för föräldrarnas skull, och inte visa sin oro över det uppenbara att något väldigt hemskt kan ha inträffat Lisa?
Det är inte omöjligt att jag skulle gjort något liknande, men i så fall varit hoppfull utåt trots mina tvivel, men absolut inte skönmålat situationen med snack om trevlig samvaro och det fina vädret.
Förmodligen skulle jag ändå framstått som en idiot efter 25 intervjuver.
Kan hon tagit något lugnande?
Hon och AJ's intervjuver är väldigt märkliga.
Möjligen kan LS's förklaras med att hon är i något slags chocktillstånd, men knappast AJ's?
Men det falerar lite med tanke på att hon känner Lisas Mamma, samt att mamman även jobbat på caféet.
Även om hon skulle vara aningens okänslig kan man tycka att det hör saken till att beklaga sig och oroa sig över att Lisa är försvunnen, och framhålla familjens situation. Men det ju möjligt att journalisternas frågeställningar i stort rört de anställdas och Lenas känslor så att hon är inne i något slags flow gällande detta?
Det skulle samtidigt kunna vara tänkbart att hon vill hålla modet uppe för föräldrarnas skull, och inte visa sin oro över det uppenbara att något väldigt hemskt kan ha inträffat Lisa?
Det är inte omöjligt att jag skulle gjort något liknande, men i så fall varit hoppfull utåt trots mina tvivel, men absolut inte skönmålat situationen med snack om trevlig samvaro och det fina vädret.
Förmodligen skulle jag ändå framstått som en idiot efter 25 intervjuver.
Kan hon tagit något lugnande?
.. och jag faller in i jakandet. Hennes uttalanden (och text på hemsidan fb) är förunderliga. Väder och vind, glada utrop att avspärrningarna är borta, skrattar till och ler, hennes tjat om sitt goda samvete och den fantastiska sammanhållningen. Enda gången jag sett detta sorts pladder (upprepningar och fladdrigt) förekommer är i de absolut inledande timmarna vid chock men det förefaller vara längre tid som gått då intervjuer ges.
Nu ska det dras ett streck och hon pratar om ekonomiskt bortfall? Det är en sorts överdrift jag inte förstår mig på. Det enda jag får in som förklaring är att hon inte har alla chipsen i påsen och är smaklös/taktlös.