2015-07-31, 15:18
Medlem
Citat:
De kan bosätta sig i Jordanien som är ett land vars befolkning är så gott som palestinier, skillnaden är ungefär som mellan Svealänningar och Gtalänningar.

Du är rolig du eller egentligen rätt otäck med dom åsikterna.
Så 6 miljoner Palestinier (om man tar med dom som nu bor i Israel) ska drivas iväg.
Det går nog inte ens eran knähund USA med på.
Vem skrev nyss "skärpning"
Nästintill alla Israels Judar är ju första/andre/tredje generations invandrare.
Så hur ska vi tackla invandrarna i Sverige?
Ska de få ta över sverige, vi skvenskar kan ju bo i Norge eller Danmark lite analogt till vad du anser om Israel och Palestinernas (eligt ditt tyckande) fördrivning till Jordanien.
Sverige Norge och Danmark är ju så lika.
Citera
2015-07-31, 16:24
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
De kan bosätta sig i Jordanien som är ett land vars befolkning är så gott som palestinier, skillnaden är ungefär som mellan Svealänningar och Götalänningar.
De flesta palestinier har de facto redan flytt Palestina, till alla möjliga delar av världen.

Din attityd är att här skall bara vi judar bo, alla andra kan dra åt fanders. Tycker du att det är ett bra sätt att skapa fred? Med den attityden och politiken så är det verkligen inte konstigt om ni blir hatade.
Ni borde istället visa tacksamhet mot palestinierna och visa i handling att ni vill ha fred med dem. Det är ju ni som har lagt beslag på deras land.
Men ni gör tvärtom och därför fortsätter konflikten år efter år. Det är så korkat det kan bli.
Citera
2015-07-31, 16:32
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Varför ljuger du? Om muslimerna hade velat utrota alla judar, så hade de nog gjort det för längesedan.

Det gör jag inte. Praktiskt taget all antisemitism man råkar ut för som jude i Sverige och Europa idag står muslimer för. De hyllar Hitler och säger att en dag så ska de slakta alla judar, men vad bryr du dig, eftersom de är muslimer kommer de undan med allt.
Senast redigerad av thewellovedone 2015-07-31 kl. 16:34.
Citera
2015-07-31, 16:39
Bannlyst
Citat:
Det gör jag inte. Praktiskt taget all antisemitism man råkar ut för som jude i Sverige och Europa idag står muslimer för. De hyllar Hitler och säger att en dag så ska de slakta alla judar, men vad bryr du dig, eftersom de är muslimer kommer de undan med allt.

Förintelsen börjar dö ut och då måste man skaffa fram en annan grupp som kan leda "antisemitismen". Muslimer har skaffat sig ovänner på olika fronter och även bland dem själva (shiiter/sunniter). Förloraren är mussen och kristna/ateister m.m
Citera
2015-07-31, 16:41
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Du är rolig du eller egentligen rätt otäck med dom åsikterna.
Så 6 miljoner Palestinier (om man tar med dom som nu bor i Israel) ska drivas iväg.
Det går nog inte ens eran knähund USA med på.
Vem skrev nyss "skärpning"
Nästintill alla Israels Judar är ju första/andre/tredje generations invandrare.
Så hur ska vi tackla invandrarna i Sverige?
Ska de få ta över sverige, vi skvenskar kan ju bo i Norge eller Danmark
lite analogt till vad du anser om Israel och Palestinernas (eligt ditt tyckande) fördrivning till Jordanien.
Sverige Norge och Danmark är ju så lika.

Det är inte jämförbart. Alla dessa invandrare i Sverige från mellanöstern har ingen historisk och kulturell koppling till Sverige, det judiska folket har både en historisk, etnisk och kulturell koppling till det heliga landet. Du vet att jag har rätt men du VILL INTE att jag ska ha det av strikt islamistromantiska skäl.
Citera
2015-07-31, 16:55
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Nu ljuger du igen! Antisionismen växer överallt i världen och du låtsas att det är detsamma som antisemitism.
Palestinier är också semiter, så det faller ju på sin egen orimlighet. Men att palestinier har kommit att hata Israel är ju lätt att förstå.
Senast redigerad av humanlife 2015-07-31 kl. 16:57.
Citera
2015-07-31, 16:59
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det är inte jämförbart. Alla dessa invandrare i Sverige från mellanöstern har ingen historisk och kulturell koppling till Sverige, det judiska folket har både en historisk, etnisk och kulturell koppling till det heliga landet. Du vet att jag har rätt men du VILL INTE att jag ska ha det av strikt islamistromantiska skäl.
Du glömde visst att invandrarna från MÖ har historiska, etniska och kulturella kopplingar till MÖ.
Det får väl ändå vara måtta med dina förvrängningar av verkligheten.
Citera
2015-07-31, 18:27
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Du glömde visst att invandrarna från MÖ har historiska, etniska och kulturella kopplingar till MÖ.
Det får väl ändå vara måtta med dina förvrängningar av verkligheten.

Det är fortfarande samma grundproblem hos er palestinakramare oavsett om ni är muslimer eller svenskar - Israel jämförs med Hitler (du behöver inte påpeka att du inte nämnde Hitler här) medan muslimerna kommer undan med allt, som vanligt. Slutar ni inte med den skevheten så känner jag som jude att jag inte har några plikter att ha något medlidande med muslimerna heller, oavsett om de bor i Gaza eller i Sverige.
Citera
2015-07-31, 19:12
Avstängd
Citat:
Det är inte jämförbart. Alla dessa invandrare i Sverige från mellanöstern har ingen historisk och kulturell koppling till Sverige, det judiska folket har både en historisk, etnisk och kulturell koppling till det heliga landet.
Detta då till skillnad från folket som faktiskt bodde där, antar jag? Du talar om över 2000 år gammal historia, vilket får serbernas tal om slaget vid Trastfältet och liknande nationalism att verka färsk i jämförelse.

Citat:
Slutar ni inte med den skevheten så känner jag som jude att jag inte har några plikter att ha något medlidande med muslimerna heller, oavsett om de bor i Gaza eller i Sverige.
Du gör helt klart att du inte behöver några sådana svepskäl för att inte känna något medlidande med Palestinas infödda befolkning, av vilka en del f.ö. är kristna inte muslimer. Du vill bara ha bort dem på något sätt så ni kan expandera er stat.
Citera
2015-07-31, 19:35
Medlem
Citat:
Det är fortfarande samma grundproblem hos er palestinakramare oavsett om ni är muslimer eller svenskar - Israel jämförs med Hitler (du behöver inte påpeka att du inte nämnde Hitler här) medan muslimerna kommer undan med allt, som vanligt. Slutar ni inte med den skevheten så känner jag som jude att jag inte har några plikter att ha något medlidande med muslimerna heller, oavsett om de bor i Gaza eller i Sverige.
Många av oss som kritiserar Israel har inget emot Judar. Vi vill se en rättvis fred med en tvåstatslösning. Du har tydligt visat att du inte vill ha något Palestina alls. Jag är själv infödd svensk och jag tycker det är för jävligt att muslimer attackerar judar i Sverige och Europa. Men dom gör det nog pga av Israels agerande mot palestinier. Jag tycker för övrigt att det är Israel som verkar kunna bete sig hur som helst utan några följder, möjligen några fördömanden ett tag, sen är allt som vanligt igen.
Citera
2015-07-31, 19:52
Medlem
valleros avatar
Jag argumenterade med en gammal god vän om Israel/Palestina frågan. Jag stod bergfast på Israels sida. Men läste på lite. Israels illegala bosättare har genomgående haft stöd av regeringen. Och de har uppfört sig som riktiga svin. Jag har ändrat åsikt.
https://www.youtube.com/watch?v=etXAm-OylQQ
Citera
2015-08-01, 00:01
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Israel är stöld av mark från Palestina, som det hette innan. Palestina var brittisk koloni och lovades självständighet under ww2. Sedan lovade man plötsligt judarna en del av samma område. Och judar terroriserade palestinier. Sedan ockuperade Israel ännu mer mark.
Att palestinierna har svikits och behandlats väldigt illa, det är ju alldeles uppenbart. Israel respekterar inte ens FN-resolutioner riktade mot Israels ockupation och övergrepp.

Nej nej nej. Palestina utlovades aldrig till palestinierna, Balfour-deklarationen skedde 1917, långt innan AVK och den specificerade både en judisk och en arabisk stat.

https://en.wikipedia.org/wiki/Balfour_Declaration
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in