Citat:
Ursprungligen postat av
Vierstein
Du har själv med säkerhet skrivit att MGM är helt oskyldig och att häktningen är ett skämt. Vad har du för bevis om MGMs oskuld och för att kunna påstå att häktningen är ett skämt?
Dessutom har du påstått att mordet var utfört av proffs tillhörande en organisation och var noga planlagt och att det krävdes finansiering. Bevis för det påståendet, tack! Magkänsla räcker inte eftersom du är helt säker på din sak.
Jag anser om gästarbetarna hade varit Lisas gärningsmän måste de ha transporterat Lisa eller kroppen, därför det är 1,3 km från mopeden där hon försvann och till Martorp där kroppen hittades.
Det skulle ha funnits spår och DNA i deras bil eller de bilar och släpkärror som de hade tillgång till om någon sådan transport ägt rum.
Om det framkommer att polisen har hittat DNA och spår från Lisa i deras bil eller bostad, kommer jag omedelbart ändra mig och säga jag hade gjort en förhastat total felbedömning.
Sedan om gästarbetarna är gärningsmän måste det finnas en brottsplats, det som framkommit har inte någon sådan hittats.
Pizzaköpet som skall ha varit 19.30 kvällen när Lisa försvann är lämpligare att vänta till Fub:en.
En mycket viktig sak det fanns inget motiv från gästarbetarna att mörda Lisa.
Om DNA eller spår hittats i gästarbetarnas bil eller bostad det skulle ha blivit bindande bevis till brottet och sannolikt varit kört för dem.