Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Jag såg denna Juni 9, 2015 intervju med Lena Svedberg för första gången nu i natt, och jag måste medge at jag tycker att LS framstår väldigt märklig i denna intervju.
https://skaraborgslanstidning.solidtango.com/video/oroliga-kollegar-samlades
Som jag ser och hör det så ger LS inget som helst intryck av sorg eller förtvivlan, säger inte ett enda ord om att hon önskar och hoppas att Lisa ska hittas, men pratar bla. om att det är "viktigt at vi träffas och har en målsättning med hur vi ska gå vidare" och slutar av med at prata om" att få sitta här i det fantastiska vädret och få prata med varandra"
Jag har sett alla andra intervjuer med LS men har inte tidigare fått denna obehagliga känslan av att höra hennes intervjuer som jag får när jag hör denna Juni 9, 2015 intervju.
Lägg märke till hennes röst läge/pitch, det stemmer, enligt mig, inte als med den fasansfulla situationen.
Jag får hålla med dig!
Hon och AJ's intervjuver är väldigt märkliga.
Möjligen kan LS's förklaras med att hon är i något slags chocktillstånd, men knappast AJ's?
Men det falerar lite med tanke på att hon känner Lisas Mamma, samt att mamman även jobbat på caféet.
Även om hon skulle vara aningens okänslig kan man tycka att det hör saken till att beklaga sig och oroa sig över att Lisa är försvunnen, och framhålla familjens situation. Men det ju möjligt att journalisternas frågeställningar i stort rört de anställdas och Lenas känslor så att hon är inne i något slags flow gällande detta?
Det skulle samtidigt kunna vara tänkbart att hon vill hålla modet uppe för föräldrarnas skull, och inte visa sin oro över det uppenbara att något väldigt hemskt kan ha inträffat Lisa?
Det är inte omöjligt att jag skulle gjort något liknande, men i så fall varit hoppfull utåt trots mina tvivel, men absolut inte skönmålat situationen med snack om trevlig samvaro och det fina vädret.
Förmodligen skulle jag ändå framstått som en idiot efter 25 intervjuver.
Kan hon tagit något lugnande?