2015-07-30, 22:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag ska förtydliga: det borde Försvarsmakten utreda.

Visst, ring och berätta det för dem, just därför jag bifogade telefonnumret.

Kanske har Försvarsmakten utrett saken, och har man inte gjort det så beror det sannolikt på att det inte finns någon anledning att utreda. Kan i så all tyda på att pappans kollegor sökte efter Lisa på sin fritid.
2015-07-30, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Nej, vi vet inte det med säkerhet. Det har stått så i t ex NLT (Artikel: "Sökandet efter 17-årig flicka fortsätter" publicerad 9 juni):
"Till slut åkte en förälder den motsatta vägen i hopp om att möta henne. När föräldern kommer fram...".

Men om det var så, så måste det utredas grundligt. Särskilt då det tycks ha skett ett besök av familjen på arbetsplatsen just denna dag.

Motsatta vägen menar man väl samma väg fast motsatta hållet...
2015-07-30, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Att kroppen hittades där den hittades är kanske inte så konsigt. I ett pressat läge kanske MGM inte har haft så många alternativ, speciellt om han misstänkte att kroppen skulle kunna spåras till honom via DNA eller liknande (våldtäkt?).

Det jag däremot inte förstår är varför klädesplagg eller liknande måste spridas ut på platser där det verkar uppenbart att de kommer att hittas. Mobil går att förstå och handsken kan vara ett misstag. Men vad har han att vinna på att sprida ut kläder i terrängen, om så nu har skett?

Snarare att förlora det är så osannolikt alltihopa.

Om de nu som sagt varit vid pizzerian varför inte flyttat allting däromkring då?
2015-07-30, 23:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Men ska militär TJÄNSTGÖRA i ett sådant här ärende? Det borde utredas om det var ett riktigt agerande. Och när de kallades in.

Det har tidigare sagts att pappan ringde militärkompisar eller ngt liknande. Om de var i tjänst vad tyder det på? Att militär "höftar" lite?

Men din dumme fan, det var LH,s pappas vänner som ställde upp för att hjälpa en vän, alltså ingen militär operation.

Du är komplett och totalt dum i hela huvudet, kan du sluta smutsa ner tråden snart?
2015-07-30, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visst, ring och berätta det för dem, just därför jag bifogade telefonnumret.

Kanske har Försvarsmakten utrett saken, och har man inte gjort det så beror det sannolikt på att det inte finns någon anledning att utreda. Kan i så all tyda på att pappans kollegor sökte efter Lisa på sin fritid.

Men det var just det: Försvarsmaktens helikopter var där. Då är det INTE fritid. Varför inte hänga med lite med vad som har angetts tidigare så slipper jag och andra harva om det för dig?
2015-07-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vadå utredas, gör det då, sitt inte här och beklaga dig. Ring Försvarsmaktens insatsledning, de känner till om pappans polare sökte efter Lisa inom ramen för sin anställning.

0)8 788 75 00

Det är naturligtvis polis som ska utreda detta inte enskilda individer. Försvarsmaktens agerande ska vara oantastligt. Försvarsmakten själva bör dessutom ha intresse av att utreda detta närmare dvs hur militär i så fall agerade och på uppdrag av vem dom i så fall agerade. Dom uppgifter som framkommit hittills väcker naturligtvis frågor med all rätta.
2015-07-30, 23:08
Medlem
Citat:
Men det var just det: Försvarsmaktens helikopter var där. Då är det INTE fritid. Varför inte hänga med lite med vad som har angetts tidigare så slipper jag och andra harva om det för dig?

Har du sett i media att Försvarsmaktens helikopter var där på söndagen? Jag tror nämligen inte det, om du då inte kan ge mig en källa på det.
2015-07-30, 23:09
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Helt klart det mest konstiga i hela fallet. Speciellt när det finns betydligt bättre ställen att dumpa saker på och han har bil.
.. Och varför flytta fynden från Lisa öht med risk att de hittas direkt (vilket skedde)?

Det är Lisa som har flyttats.
2015-07-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Har du sett i media att Försvarsmaktens helikopter var där på söndagen? Jag tror nämligen inte det, om du då inte kan ge mig en källa på det.

Du får läsa Kokaboy. Har dessutom hört det från annat håll.
Det förklarar också tidsschemat dvs att pappans "polare" hade möjlighet att komma så snabbt.
2015-07-30, 23:12
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Det inte direkt som att de behövs bättre vid fronten.

Försvaret hjälper till ibland vid eftersök, inget konstigt.
2015-07-30, 23:14
Medlem
Citat:
Du får läsa Kokaboy. Har dessutom hört det från annat håll.
Det förklarar också tidsschemat dvs att pappans "polare" hade möjlighet att komma så snabbt.

Jag menade ingen källa av en som hört eller tycks sett en helikopter och skrivit det här på Flashback.
2015-07-30, 23:16
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag menar att hon inte verkar ha satt dit sin make.
Ja vi får väl se. Nånting har frugan och lillbrorsan sagt i förhör iaf som inte gillades av MGMs advokat. Men det kan ju bara röra sig om ett uteblivit alibi förstås. Det beryktade kaffe-alibit sprack ju då antar jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in