2015-07-30, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Rimligt antagande att MGM vistats på Martorp innan fre, men kanske inte fr.o.m månd dito vecka

Att mgm befunnits på Martorp innan måndagen är ett också ett rimligt antagande..
2015-07-30, 16:15
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det närmsta jag har kunnat finna är Fredman som uttalat i en intervju efter presskonferensen att polisen under kvällen och natten sökte av en radie om 300m runt caféet. Plus att man innan kunnat läsa att polisen knackat dörr under natten. Det Borde funnits hund med och tror också att det var så.

Ja, jag har också sett uppgifter om handske i spannmålstork. Och jag tror också att personer blivit listade av vilka som fann handsken. Men huruvida att det ledde till någon misstanke och i vilken omfattning går bara att spekulera i. Brist på fakta som du nämner.

Allt har väl utspelats på säteris tomter?

Håller med, det blir ett jäkla ältande när man varken vet varför det söktes där det gjordes eller om något spaningsuppslag funnits och isf i vilken omfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
" Vid 22-tiden på söndagen kontaktas polisen och sökandet efter flickan inleds med fot- och hundpatruller."
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.40...-forsvinnandet

develi hittade en länk som säger hundar - Söndagskväll (bra jobbat)

Ser dock att länk är bruten, så jag provar att lägga upp den:
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4060527-tidslinje-om-forsvinnandet

Vet att det tidigare i tråden diskuterats om att då personer och/eller hund har sökt igenom ladan mittemot caféet, redan på Söndagskväll.
Jag håller det högst troligt också, speciellt efter att ha besökt platsen själv, med den lilla erfarenhet jag personlig har.
Grundlös fakta/gissning för tråden dock :/

Ja, allt har utspelat sig på Säteriets ägor, sånär som på "avspärrningen i norr" som upprättades i samband med att MGM fördes iväg på Fredagen.
2015-07-30, 16:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är bara stollar som tror att sådana förklaringar går hem i en domstol. DNA på Lisas kläder binder Litauern till detta brott.
Ja, men frågan är hur. - Bara stollar dömer en person utan att höra vad personen i fråga har att säga till sitt försvar.
Citat:
/.../ Tycker du inte det är märkligt att frun och lillebror åkte hem till Litauen, i stället för att stötta den fortsatt häktade storebrodern?
Det hade varit mer märkligt om de inte åkt tillbaka till sitt hemland: Såväl AB som IB har sina resp. familjer där - och vad hade du tänkt att de skulle kunna göra för den med fulla restriktioner häktade NB?
Citat:
Försök att påstå i en domstol att någon samlat in spott från Litauern för att plantera ut bevisningen mot honom!
De enda spottloskor som hitintills förekommit i fallet härrör från dig.
2015-07-30, 16:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Då är fem dygn för jävligt.

Är polisen så slappa att de inte kan söka igenom några byggnader på några timmar.

Hade det istället varit några fildelare som haft servrar i området då jävlar hade det tagit 5 minuter att hitta dem :-(
De letade ju i gräset också... plus organiserade allt MPS-folk.
2015-07-30, 16:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Borde inte hundarna ha hittat handsken i ladan, om den fanns där då?

Om hundar har använts invid och i ladan söndag kväll är sannolikheten stor att de skulle hitta ett spår av levande människa och kunna följa det till handsken, förutsatt att inte ett flertal personer som sökte efter Lisa hade beträtt området kring ladan samt varit inne i densamma innan hundarna sökte.

Vi vet inte om hundar har använts i ladan vad jag känner till.
2015-07-30, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
develi hittade en länk som säger hundar - Söndagskväll (bra jobbat)

Ser dock att länk är bruten, så jag provar att lägga upp den:
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4060527-tidslinje-om-forsvinnandet

Vet att det tidigare i tråden diskuterats om att då personer och/eller hund har sökt igenom ladan mittemot caféet, redan på Söndagskväll.
Jag håller det högst troligt också, speciellt efter att ha besökt platsen själv, med den lilla erfarenhet jag personlig har.
Grundlös fakta/gissning för tråden dock :/

Ja, allt har utspelat sig på Säteriets ägor, sånär som på "avspärrningen i norr" som upprättades i samband med att MGM fördes iväg på Fredagen.

Jag menar inte att hund inte fanns med på söndagskvällen men vad menar då Fuxborg när han säger att ladan sökts av tidigare visuellt men ska även sökas igenom med hund på onsdagen? Tre ggr om har ladan sökt igenom med hund då, på söndagen, på onsdagen och den 15e.
Senast redigerad av helsan 2015-07-30 kl. 16:32.
2015-07-30, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
En som deltagit i MP på fredagen, när de hittar Lisa får redan vid 21.00 veta att söket ska avbrytas.

Citat
"jag får ett samtal runt 21.00 från vår gruppchef för vår grupp att alla skulle avbryta sökningen. Där kände jag i magen att nu händer det något. Dom har hittat nåt. Vi går därför tillbaka och där får jag lämna in kartan där vi sökt och antecknat och bocka av alla. Vi får reda på att något har hittas men inte mer och att sökningen ska avbrytas."

Kan det vara så att polisen hittade Lisa redan vid 21.00?
Och inte att det är någon sak de hittade?
Är det detta de menar med att MP hittat ett avgörande fynd som pekar ut trion?
Var de vid boden tro? När de schasade bort MP?

Självklart hittades hon vid den tiden, innan presskonferensen så skulle prasstalesmannen komma dit och det tog säkert över 2 timmar innan hon var i uniform och klar sen skulle man hinna gå igenom vad som skulle sägas, någon ska konstatera dödsfallet och föräldrarna ska informeras
2015-07-30, 16:30
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
FYNDET var intressant från början jmfrt med de som hittats tidigare under veckan. Det var uppenbart signifikant.

Det va nog mer fyndplatsen än fyndet i sig som gjorde MP,s sista fynd helt avgörande - för den händelsekedja som då drogs igång.
2015-07-30, 16:31
Medlem
develis avatar
Citat:
I mina ögon har det inte arbetats primärt med att hon skulle vara vid liv eller avliden så specifikt.
Men det har bla arbetats efter att hon fortfarande finns i närområdet, med stark antydan till att det är där fokuset legat..

Fredman fredag 150612 kl 09 (avskrift intervju)
" Vi planerar för hela helgen"
" Och det är fortfarande fokus på att hitta henne vid liv - det är inte så att det ändrats där?
Nej, nåt sånt - det fokuset ligger ju hela tiden kvar. Tiden går naturligtvis, det är vi medvetna om också. Vi kommer lägga ett litet annat fokus på det vi kallar ledstänger, vägar, farbara vägar och kanske inte ge oss vansinnigt mycket ut i terränglådan, skogsterrängen utan fokusera på närhet till väg helt enkelt.
Varför då?
Nej, med det är väl ett sätt där vi gjort en hel del fynd i anslutning till vägar under dom här dagarna som gått och därför vill vi förstärka upp och tydliggöra så det inte finns mer saker utefter vägarna."
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6188429

(länkarna bryts vid kopiering och jag vet inte varför. Gå annars in på sidan och leta fram intervjun om det inte fungerar)
2015-07-30, 16:33
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Senast på FREDAG sägs att de jobbar/utgår från att hon är vid liv.

Ja, men mina ögon tittar lite bortom det som utspelar sig i utvald media...

Sätter polisen in båtar för dyk efter levande person tex...?
2015-07-30, 16:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, men mina ögon tittar lite bortom det som utspelar sig i utvald media...
Sätter polisen in båtar för dyk efter levande person tex...?

Se Fredmans ord i mitt föregående inlägg. Det är två-vägs sök:
Brott (förundersökning) OCH att hitta henne vid liv.
2015-07-30, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Ja så kan det ha varit tänkt,
Men då behöver GM vetat om att Lisa körde moped denna dag,
De behöver även ha rekat platsen samt plats där dumpning sker.
Utan ha någon ha sett dem göra detta?
Men de kanske är proffs så de agerar osynligt?

En annan tanke,
Tror man behöver få vetskap i vilka som visste hatt Lisa skulle åka hem själv denna dag.

Kolla på Googel om ( SOG)

Hur kommer det sig att LHs far kunde få dit militärer, helikopptrar, så snart! Innan polis anlände!
1. Yppandeförbudet, ej vanligt förekommande på mord! tror det kommer högt uppefrån?
2. Pappan tillhör ett hemligt förband, innom det militära!
3. Han kan idag inte återgå till sin tjänst i SOG!
4. Under vilka andra begravningar, har man spärrat av kyrkan, o med Polis, Militär!
5. Föräldrarna o AJ, LS visste att LH skulle åka moped själv just denna söndag!
6. det hela kan vara planerat!
7. kan handla om pengar!
8 Dom som jobbar innom SOG, har ett mycket känsligt jobb, där fam, är mycket utsatta!

Sen kan jag inte säga om 35åringen är skylig eller inte? Eller om han är insyltad i detta eller inte!
men hoppas värkligen att den som gjort detta mot LH, kommer att straffas för detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in