2015-07-30, 11:12
Medlem
Det som försvårar detta är att vi inte vet när hon dog,
Om hon dödades direkt på plats, ja då har GM endast ca 40 minuter på sig med händelseförloppet
MEN om hon inte dog den dagen,
Vad har vi då?
Kan det vara så att Lisa varit på annan plats, levande?
Eller har hon hela tiden varit i boden på Martorp?
Detta anser jag är viktiga faktorer att ta hänsyn till i hur det hela har gått till.
Jag har hela tiden varit inne på att Lisa dödats direkt och placerats i boden direkt efter.
Men så är kanske inte fallet, det finns ju många fler sätt det kan ha gått till på,
Med tanke på brott och fynd, dvs 5 dagar som någon skrev tidigare.
Svårt det här.
2015-07-30, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Men om det nu skulle vara just för att fadern va med i SOG ?
Då antar jag, att det va meningen att LH skulle hittas!

Ja så kan det ha varit tänkt,
Men då behöver GM vetat om att Lisa körde moped denna dag,
De behöver även ha rekat platsen samt plats där dumpning sker.
Utan ha någon ha sett dem göra detta?
Men de kanske är proffs så de agerar osynligt?

En annan tanke,
Tror man behöver få vetskap i vilka som visste hatt Lisa skulle åka hem själv denna dag.
2015-07-30, 11:23
Medlem
Detta har diskuterats tidigare, men minns inte vad tråden kom fram till,
Men från när hade bröderna span på sig?
Från den tidpunkten bör de inte kunnat vara vid Lisa.
Men man kanske inte har span på sig nattetid?
Och då har de möjlighet att tex flytta på Lisa alt göra sig av med saker
Om de nu är skyldiga
2015-07-30, 11:26
Medlem
Tamborinos avatar
Om bröderna handlade i Källby 19:30 så säger det ingenting , MGM kan ha varit klar med sitt vidriga brott redan 19:00 .
Jag körde själv från Cafet till butiken på ca 4 min , lägg till 1 min från deras bostaden .
Så vad är problemet ?
Från början sas det att två av litauerna varit i butiken , frun och yngre brodern kanske !
Sedan blev det att bröderna varit där .
Om dom över huvud taget varit i butiken , så ändrar det inte någonting .
Ni som hela tiden vill få det till att 35 åringen är oskyldig , kom med en trovärdig alternativ GM .
OM ni inte kan det , kom då iaf med en TROVÄRDIG alternativ teori .
Det har ingen av er lyckats med ännu .
2015-07-30, 11:28
Medlem
-theFr33man-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Åklagaren har alldeles för lite bevis för ett vettigt åtal. annars hade åtal redan väckts.

Tror faktiskt att han blir frikänd om det går till åtal.

Vad vet du om bevisläget? Åtal väcks när utredningen anses färdig inte när man har tillräckligt med bevis! Man kan ha mer än tillräckligt men måste vänta in analysbesked och eventuella förhör, en mordutredningen blir inte färdig på ett par veckor oavsett hur mycket bevis som finns!
2015-07-30, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Nu är jag lite sen på det här, men hör du inte själv hur dumt det låter? Vadå borde? Du har väl ingen rätt att tala om vad folk borde eller inte borde? Och särskilt inte i det här fallet där en familj är så utsatta och i sorg bortom ord. Du har rimligtvis ingen aning om deras förehavanden och planer under denna förfärliga dag, hur de resonerade i familjen, om de kunde eller inte kunde skjutsa ena vägen eller andra eller bägge delar eller om hon själv ville köra mopeden istället för att bli skjutsad. Att det sammanföll med en otrolig tragedi kunde de i sin vildaste fantasi inte ana. Skulle du? Hur skulle det se ut om alla förskansade sig hemma bakom låsta dörrar och ingen kunde leva ett någotsånär vanligt liv vilket borde bli följden för att försöka försäkra sig om livhanken? Skulle det fungera tror du?
I mina ögon är du en riktigt elak person. Antar att du själv är beredd att ta samma kritik som du ger om förhållandena vore omvända.

Jag har rätt att spekulera eller är du van att ge order med hela handen?
Har du problem med att pappans förehavanden granskas - läs inte inläggen. Enkelt.
Ditt personangrepp är patetiskt och tyder på osäkerhet. Där föll du.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Detta har diskuterats tidigare, men minns inte vad tråden kom fram till,
Men från när hade bröderna span på sig?
Från den tidpunkten bör de inte kunnat vara vid Lisa.
Men man kanske inte har span på sig nattetid?
Och då har de möjlighet att tex flytta på Lisa alt göra sig av med saker
Om de nu är skyldiga

Nu kanske benämningen "span" ska tas med en nypa salt från vad jag tänker anföra, men:
Måndag.

Dom listades högst troligt redan på måndag. Passiv bevakning alltså, som sedermera och delvis kan ha övergått i en mer aktiv bevakning.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokaboy
Pappans "militärpolare" var nog väldigt snabbt på plats. Det tar inte särskilt lång tid att flyga med helikopter från Karlsborg till Blomberg.

Jag svarade på ett inlägg som menade att militär var på plats samtidigt som pappan kom fram och fann mopeden olåst bakom cafeet. Då måste han i så fall rimligen ha ringt dom innan han kom fram!
2015-07-30, 11:30
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men i det här fallet är det en effekt av det fullständigt bisarra yppandeförbudet som inte ens fanns i Palmemordet. Som också är olöst som det här fallet kan misstänkas bli.
Att advokater aldrig säger Min klient åker nog dit för det här i offentligheten har inte ett skvatt att göra med något yppandeförbud, utan helt och hållet med advokatens roll i processen.
2015-07-30, 11:30
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ge dig. Jag körde såklart normala vägen mellan Handlarn's och till caféet. Ge det en minut till deras bostad också så blir det 5 min.
Jag förstod dig kanske fel men läste att du frågade efter körtiden på andra mindre vägar.
Ok. Edit här. Svarade alltså på det Ydrik hade skrivit innan han raderade sin text.

Ja då kommer du ganska nära om de körde från kaféet för det tar 6 min enl Maps:

https://www.google.se/maps/dir/Mobergs+v%C3%A4g+2,+531+73+K%C3%A4llby/58.5476441,13.3329273/@58.5119804,13.288323,10066m/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x465b241e24724c2f :0xc81658652a6d5ca4!2m2!1d13.3100514!2d58.5059066! 1m0!3e0?hl=sv

Alla får rätt till slut...
2015-07-30, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokaboy
Japp! 100%

Jag har hört det från annat håll att det hovrade en helikopterpiloter där söndag kväll. Stor sannolikhet var att det var dessa "militärpolare" som pappan kallade in. Då uppstår frågan - var de där i TJÄNSTEN? När ringde han dem?
2015-07-30, 11:33
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Åklagaren har alldeles för lite bevis för ett vettigt åtal. annars hade åtal redan väckts.

Tror faktiskt att han blir frikänd om det går till åtal.

Helt rätt att åklagaren har för lite bevis för vad hon vill göra.
Fortfarande är inte obduktionsrapporten klar.

Läs gärna tråden så framgår det hur det ligger till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in