Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-30, 03:46
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Haha hur bajsnödiga är folk :P visst tjuvjakt är väl inte okej , han bryter mot lagar och ska straffas därefter.

Men ärligt folk som skriver att han borde bada i sitt eget blod mm är ju fan idioter. Han har ju inte skadat nån människa eller skjutit ner 10 pers.

Hoppas att ni alla råkar ut för ett grovt brott någon gång. Då ska ni få se hur mycket ni kommer bry er om såna här fjantiga saker.

Det är ett grovt brott. Han förtjänar att dö. Om inte lagen räcker till hoppas jag att någon vettig människa ser till att han blir lynchad.

Bland orsakerna till att det är ett grovt brott finns att lejonen har decimerats så kraftigt. Men en annan viktig sak, som även gör att de som sparkar igelkottar bör sänkas i mossen, är att de inte förtjänar att vara mina medmänniskor.
Senast redigerad av BaalZeBub 2015-07-30 kl. 03:49.
Citera
2015-07-30, 06:12
Medlem
RonnyRasks avatar
Det var då ett jävla liv om det här stackars lejonet.. Folk delar skiten på facebook, massvis med tidningar tar upp ämnet och så vidare. Tro dock inte att någon kommer orka bry sig om ni själva blir skjutna någon gång. Kanske någon notis i aftonbladet om ni har tur.

På allvar, jag kunde inte brytt mig mindre om något lejon som blivit ihjälskjutet. Och det gör ingen annan heller. Om en månad kommer ingen komma ihåg lejonet cecil, eller tandläkaren heller för den delen.
Citera
2015-07-30, 07:36
Medlem
Den fege djäveln satt säkert i bil och sköt också. Kul att skryta med att ha skjutit något överhuvudtaget, i ett reservat. (hägn)
Citera
2015-07-30, 07:46
Medlem
cyndees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Det var då ett jävla liv om det här stackars lejonet.. Folk delar skiten på facebook, massvis med tidningar tar upp ämnet och så vidare. Tro dock inte att någon kommer orka bry sig om ni själva blir skjutna någon gång. Kanske någon notis i aftonbladet om ni har tur.

På allvar, jag kunde inte brytt mig mindre om något lejon som blivit ihjälskjutet. Och det gör ingen annan heller. Om en månad kommer ingen komma ihåg lejonet cecil, eller tandläkaren heller för den delen.

För en empatilös liten skit som dig är det naturligtvis obegripligt att folk blir upprörda över en totalt meningslös slakt av ett utrotningshotat vilt djur. Den dagen du blir ihjälsparkad av ett blattegäng ska jag med glädje komma och pissa på din grav.
Citera
2015-07-30, 08:15
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
The much loved big cat was wounded by an arrow after he was allegedly lured out of the national park by the hunter's bait. After spending two days tracking the injured beast, Cecil was eventually found and shot dead.

Citat:
The day after the hunt, it is believed Mr Bronkhorst went to the Parks and Wildlife Management Authority and reported the hunt.

Citat:
Park authorities confirmed that a valid license was held but that it did not specify where the hunting of the lion could take place.

Citat:
Using a bow and arrow to hunt animals is allowed in Zimbabwe as long an hunting permit is held.

Citat:
'I will personally be encouraging Zimbabwe National Parks and engaging with Government Officials to stop the killing of lions and with immediate effect.'

eh, varför sitter inte folk och uppmanar till folkmord på Zimbabwes folk eftersom de tillåter jakt på lejon? om jägaren förtjänar att dö sö gör väl Zimbabwes folk det med?

Citat:
In May, a US hunter shot an elderly black rhinoceros in Namibia after buying a government-issued licence for $350,000.

nog bäst att vi atombombar skiten ur Namibia, eller noshörningar kanske det inte är lika synd om?
Citera
2015-07-30, 08:17
Medlem
Swan65s avatar
Den där tandläkaren är med lätthet den mest hatade personen i sin hemstad nu. Undrar var han slår upp sin praktik härnäst..
Citera
2015-07-30, 08:37
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
nog bäst att vi atombombar skiten ur Namibia, eller noshörningar kanske det inte är lika synd om?
Pengarna för att skjuta noshörningen gick till välgörenhet, köttet delades ut till fattiga och man var tvungen att avliva den för att den hade ihjäl andra noshörningar om och om igen.
Man kanske skulle kolla upp saker innan man gnäller.
Citera
2015-07-30, 08:45
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Pengarna för att skjuta noshörningen gick till välgörenhet, köttet delades ut till fattiga och man var tvungen att avliva den för att den hade ihjäl andra noshörningar om och om igen.
Man kanske skulle kolla upp saker innan man gnäller.

det var inte den första, eller den sista som det kommer gå att få tillstånd att jaga, samma med lejon,
laglig dödstortyrmördarjakt på diverse hotade arter förekommer ganska ofta. men låt gå då

eftersom du enbart kritiserade sista delen av mitt inlägg så antar jag att utförande av folkmord på zimbabwes befolkning är önskvärd?
Citera
2015-07-30, 08:56
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
det var inte den första, eller den sista som det kommer gå att få tillstånd att jaga, samma med lejon,
laglig dödstortyrmördarjakt på diverse hotade arter förekommer ganska ofta. men låt gå då

eftersom du enbart kritiserade sista delen av mitt inlägg så antar jag att utförande av folkmord på zimbabwes befolkning är önskvärd?
Man måste jaga ner vissa djur ibland för att de skadar resten av djurets population. Det är inget ovanligt, vilket de flesta som skriker mest verkar tro. Vad föredrar du? Att man skjuter ner ett djur som dödar sina egna stup i kvarten eller låter den hållas till rasen är utdöd?

Sen ska man givetvis avliva dessa på lämpligast och humanast sätt, det säger jag inget om. Det sista förstår jag inte kopplingen till överhuvudtaget.
Citera
2015-07-30, 09:12
Medlem
Lord Ralphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Sen när blev det tillåtet med jakt på utrotningshotade djur i naturreservat? Sedan när skyltas det inte när man åker in med en bil i ett naturreservat? Sen när blev det lagligt att locka djur från naturreservat för att kunna döda dom?

Hur många lejon kan du jaga lagligt för samma summa pengar och vart hittar du dessa lejon?

Självklart har man som jägare eller vad man än är ansvarig för sina egna handlingar, det går inte att skylla allt på James bara för att man har pengar.

Cecil sköts inte i naturreservatet.
Att ägaren till marken där lejonet sköts inte står åtalad tyder på att har funnits en giltig licens trotts allt, något som jägarna har hävdat förut. Detta har bekräftats av andra källor.

Jag vidhåller min åsikt om att tandläkaren inte kan belastas för något i juridisk mening och att jaktarangörerna maximalt kan få stå till svars för att ha lockat ut lejonet ur parken , något som verkar vara baserat på spekulationer.

Moraliska aspekter får andra diskutera.

Edit: laglig lejonjakt för samma pris kan du lätt googla dig till, det finns i många olika länder.
Citera
2015-07-30, 09:22
Medlem
ljus5s avatar
Vad är syftet med att skjuta ett lejon för 400 000 kronor?
Citera
2015-07-30, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljus5
Vad är syftet med att skjuta ett lejon för 400 000 kronor?

"Hur vågar du #walter palmer! Som Sydafrikan och som en människa kan jag inte uttrycka hur djupt bedrövad jag är av detta, vad är njutning du får utav att göra en sådan sak! Se dessa djur som lever i sin naturliga miljö är en sådan välsignelse, måste du vara så sjuk att vilja döda en sådan majestätisk varelse av Gud.

"Du kommer till Afrika med dina dollar och euro tro att du kan köpa makten genom att dra nytta av Afrikas fattigdom och betala folk för att hjälpa dig döda en oskyldig varelse. Äckligt! Jag hoppas att du får vad du förtjänar."

"WalterPalmer är en dålig ursäkt av en människa!"
Senast redigerad av lejonfisken 2015-07-30 kl. 09:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in