Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joolo
Klart man undrar när huset skakar, bil exploderade nyligen i närheten, torslandakrysset.

Det var en bomb som exploderade.
Citera
2015-07-29, 22:48
Medlem
crillecrilles avatar
Fan lugna ner er lite. Det där var ju en liten prutt bara Folk överdriver otroligt mycket.

Edit: enligt GP har "dyr champagne" minsann krossats

Edit2: ni som sitter och F5:ar USGS kan lägga ner. De registrerar i stort sett aldrig skalv under 4.5 utanför Nordamerika. Detta lär knappt ha varit 2.5. Max 2.9. Max. Och så fan heller att det höll på i 25 sekunder.
Senast redigerad av crillecrille 2015-07-29 kl. 22:53.
Citera
2015-07-29, 22:50
Bannlyst
Märkte ingenting. Konstigt?
Citera
2015-07-29, 22:51
Medlem
mirandakerrs avatar
OnT, så det var med all säkerhet en jordbävning, ingen bomb eller sprängning?
Har något hus rasat? Eller tagit skada?

Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Ja, så här blir det i tio år framöver nu, bara att vänja sig.

Fyfan vad jag avskyr västlänken, fyfan för sossarna. Fan hoppas skiten rasar så korkade göteborgare slutar rösta på dem. Gah.

Det värsta är ju ändå att det är dem i stan (som antagligen inte röstar på sossarna) som påverkas av skiten.
Citera
2015-07-29, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Han ljuger, det höll på i typ 2 sekunder.

Nej, snarare 20-30 sekunder. Kanske än längre tom. Först kom ljudet och därefter började det skaka.Jag undrade vad det kunde vara och misstänkte ett flygplan.

Har aldrig upplevt något liknande tidigare.
Citera
2015-07-29, 22:54
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Märkte ingenting. Konstigt?
Nej, det är inte alls konstigt. Folks reaktioner kan jämföras med att kalla en smällare för en Oklahoma-bomb.
Citera
2015-07-29, 22:54
Medlem
envokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
OnT, så det var med all säkerhet en jordbävning, ingen bomb eller sprängning?
Har något hus rasat? Eller tagit skada?

Fyfan vad jag avskyr västlänken, fyfan för sossarna. Fan hoppas skiten rasar så korkade göteborgare slutar rösta på dem. Gah.

Det värsta är ju ändå att det är dem i stan (som antagligen inte röstar på sossarna) som påverkas av skiten.

...... Wat
Citera
2015-07-29, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Nej, snarare 20-30 sekunder. Kanske än längre tom. Först kom ljudet och därefter började det skaka.Jag undrade vad det kunde vara och misstänkte ett flygplan.

Har aldrig upplevt något liknande tidigare.

Enligt GP var det runt 2,5 på Richterskalan. Centrum vid Styrsö i södra skärgården.
Citera
2015-07-29, 22:56
Medlem
lobstoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Inga rapporter om omkomna än eller?
Verkar som de flesta klarade sig
feskekörkabladet
Citera
2015-07-29, 22:58
Medlem
Gabrieluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElmerQvist
Det höll då inte på i 25 sekunder som han i Aftonbladet sa. Här på Hisingen kom först ett rejält muller i ett par sekunder och sedan en jättesmäll? Därefter helt tyst. Nu har jag inte upplevt jordbävning, är det så det brukar låta? Jag har fått för mig att det borde vara ett längre mullrande i så fall..

Jag har upplevt ett par jordbävningar av avsevärt högre magnitud i Tokyo, som fick även luttrade japaner att se förskräckta ut, men jag har aldrig hört någon smäll kopplat till detta. Det här var ju en fantastisk smäll som fick mig att tro att det var en explosion, ända till det officiellt bekräftades att det faktiskt var en jordbävning. Antar att det beror på om massförflyttningar sker under vatten eller under öppen mark, men jag har egentligen ingen aning.
Citera
2015-07-29, 22:58
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2788795-jordskalv-i-goteborgsomradet

3,0 på Richter säger de nu.
Citera
2015-07-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielus
Jag har upplevt ett par jordbävningar av avsevärt högre magnitud i Tokyo, som fick även luttrade japaner att se förskräckta ut, men jag har aldrig hört någon smäll kopplat till detta. Det här var ju en fantastisk smäll som fick mig att tro att det var en explosion, ända till det officiellt bekräftades att det faktiskt var en jordbävning. Antar att det beror på om massförflyttningar sker under vatten eller under öppen mark, men jag har egentligen ingen aning.

Ja, mycket märkligt. Kändes verkligen som en explosion..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in