2015-07-29, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Försvarsadvokaten är kritisk till omhäktningen (det är ju hennes jobb att vara det) men blir lite nedslagen av det här citatet:

"- Bevisningen är inte så stark som den låter. Det är mycket som oklart, säger advokaten Inger Rönnbäck, till Aftonbladet."

http://www.dagensjuridik.se/2015/07/semestertider-far-inte-paverka-advokaten-kritisk-till-omhaktningen-i-lisa-holm-fallet

Som du sa, det är hennes jobb att säga sånt. Det finns en anledning till varför hon uttalar sig i h t , att skapa tvivel om sin klients skuld.
2015-07-29, 10:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Fotograferna och journalisterna tvingades ju undan efter en stund. Det finns massor av återberättanden om detta både från de norska TV-sändningarna, GT/Expressens TV och från de som levererat stillbilderna. Det rimliga är ju att kroppen flyttades till den väntande ambulansen först därefter.

Det man för ut i bevispåsar till en början är de saker som man kommer att riskera att röra eller påverka när man gör vidare undersökningar. Det brukar dröja en bra lång stund innan man flyttar på en död kropp eller kroppsdelar, för att man på platsen skall kunna dokumentera allt.

Att någon fotograf inte alls var där när isf ambulansen kom var knappast möjligt. Finns alltid folk som fotograferar. I smyg om inte annat.
2015-07-29, 10:44
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Men såg du någon bår på någon bild?! Väldigt skumt!

Konstigt resonemang. Du menar eftersom du inte sett ett fotografi på en bår så finns det ingen bår?
2015-07-29, 10:49
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Det räcker med att han tar upp hennes jacka , det säger inget om att dessa två träffats och i bilen har man inte hittat något trots att man undersökt den bilen i över en månad så var inte så säker på att det är 35 åringen

Om han nu skulle ha hittat BO jacka , varför kontaktade han då inte Polisen .
Vilka spår som ev hittats i bilen vet vi ju inte ett skit om , är man färdiga med bilen ? det vet vi inte .
Vore intressant att få höra ett förslag på en mera trolig GM än 35 åringen , skriv gärna något om det Poppsan !
2015-07-29, 10:51
Medlem
Citat:
Fotograferna och journalisterna tvingades ju undan efter en stund. Det finns massor av återberättanden om detta både från de norska TV-sändningarna, GT/Expressens TV och från de som levererat stillbilderna. Det rimliga är ju att kroppen flyttades till den väntande ambulansen först därefter.

Det man för ut i bevispåsar till en början är de saker som man kommer att riskera att röra eller påverka när man gör vidare undersökningar. Det brukar dröja en bra lång stund innan man flyttar på en död kropp eller kroppsdelar, för att man på platsen skall kunna dokumentera allt.
Är det vidimerat att ambulans var på plats?
2015-07-29, 10:54
Medlem
Citat:
Att någon fotograf inte alls var där när isf ambulansen kom var knappast möjligt. Finns alltid folk som fotograferar. I smyg om inte annat.

De blev bortfösta långt bort. Det fanns fotografer på baksidan vid den vita boden, dessa föstes undan och avspärrningen blev så stor att de inte längre kunde se den vita boden. På gårdssidan så kunde man inte se de inre delarna av gården. Polisen hade med lätthet kunnat bära en bår till ambulansen som fanns på gården från den vita byggboden utan att ett enda foto togs.

Jag är mest fascinerad över att ingen journalist flög en drönare och fotograferade uppifrån. Nästa gång kommer många journalister att ha dessa, även om det är olagligt att "övervaka" utanför sin egen tomt. Straffet för denna typ av olaglig fotografering är ju riktigt lågt jämfört med värdet för tidningen/TV-kanalen...
...och frilansande fotografer borde kunna tjäna mycket mycket mer pengar än så på den typen av bilder. I USA flyger ju nyhetshelikoptrar runt och fotograferar uppifrån så fort någonting händer, men riktigt så mycket är inte nyhetsbilderna värda i Sverige, än...
2015-07-29, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Är det vidimerat att ambulans var på plats?

Så vitt jag kommer ihåg från bilderna så stod en ambulans på Martorp i samband med fynden på fredagskvällen. Men jag kan ha blandat ihop det med polisbussarna som stod där för nu hittar jag ingen bild med en ambulans på.
2015-07-29, 11:01
Medlem
Citat:
Så vitt jag kommer ihåg från bilderna så stod en ambulans på Martorp i samband med fynden på fredagskvällen. Men jag kan ha blandat ihop det med polisbussarna som stod där för nu hittar jag ingen bild med en ambulans på.

Det kan ju ha varit så att det bara var på TV-bilderna denna syntes. Jag är 95% säker, men hittar inga bilder på nätet just nu i alla fall...
2015-07-29, 11:02
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:

Jag upprepar det jag skrev igår , det drunknade i Frysboxar m m .

Finns det inte en uppgift från nån som bor ganska nära Martorp att en Ambulans eskorterad av en Polisbil åkte därifrån sent eller natt !
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Men såg du någon bår på någon bild?! Väldigt skumt!

Citat:
Nej, jag såg ingen bild, därför att det inte fanns någon som kunde hålla i kameran.

Jag har skrivit det förut, och jag skriver det igen som svar på dina frågor. Personal är dyrt, ingen tidning hade mer än två man på ett ärende som nästan bara innebar väntetid, en journalist och en fotograf. Jag är övertygad om att båda två var på presskonferensen natten efter fyndet, och då passade polisen på att hämta kroppen.
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Hur vet du att bevisningen inte räcker till åtal?
Därför att då ska åtal väckas.
Medlem
Citat:
Ambulans på plats kan tolkas som att det fanns iaf liten chans finna BO vid liv
2015-07-29, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, jag såg ingen bild, därför att det inte fanns någon som kunde hålla i kameran.

Jag har skrivit det förut, och jag skriver det igen som svar på dina frågor. Personal är dyrt, ingen tidning hade mer än två man på ett ärende som nästan bara innebar väntetid, en journalist och en fotograf. Jag är övertygad om att båda två var på presskonferensen natten efter fyndet, och då passade polisen på att hämta kroppen.

Därför att då ska åtal väckas.
Låter väl rimligt att invänta fullständigt obduktionsprotokoll o övriga provsvar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in