2015-07-29, 09:59
Medlem
Känns lite som att man har byggt upp en lämplig GM i detta fallet för att fallet kräver en lösning

Vad har dom på GM som dom inte har på övriga som varit nära LH den dagen?
En för GM känd fyndplats
Ett misstänkt beteende
En möjlighet även om tiden är knapp
Ledtrådar i form av fynd utspridda mot MGM hus
DNA på kläder och saker man hittat i området på Kinnekulle

Detta skulle passa in på en hel del som varit i närheten, även DNA finns såklart även från andra människor Som LH varit nära den dagen

Påminner om Arbogamorden, där någon slog ihjäl två personer med hammare och mördade nästan en tredje utan att lämna varken DNA eller hår, svett saliv och inte en droppe blod på utsidan när hon sprang iväg, sen att dom hittade hår i handen på mamman som inte kom från GM eller någon i familjen det brydde sig ingen om för det passade inte in i deras konstruktion.

I allra värsta fall så går en eller två mördare lösa på Kinnekulle i detta nu
2015-07-29, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
En sak jag funderar över är,

Dessa DNA spår,
Det har ju framkommit att spår finns på Lisas klädesplagg/kläder samt på någon sak.
Ska man tolka det som att det inte finns spår,
på Lisa?
I bilen?
Det om något hade ju haft ett större värde som "bevis"
är det spår på det klädesplagg som hittats löst? Kan ju det förklaras genom att MGM tagit i det, på en åker?
Är det spår på klädesplagg som Lisa hade på sig, när hon hittades?
Om hon nu hade kläder på sig?
Jag tror att OM spår funnits PÅ Lisa eller I deras bil, hade åklagaren "läckt" detta, istället för spår på något klädesplagg/sak som faktiskt kan "bortförklaras"
Med andra ord så har nog inte MGM haft Lisa i sin bil...
Och inte mördat henne heller?

Det var många antaganden av en mening. Kan ju vara så enkelt att dom inte fått alla provsvar än eller att det måste bekräftas innan dom i h t kan yttra sig. Du får tänka på att allt som polis eller åklagare yttrar sig om är dom stensäkra på , för annars skulle dom tappa ansiktet om det visar sig vara fel.

Jag tror mycket väl att dom kan ha hittat spår på Lisa och från Lisa, bara att sakerna är lättare att fastställa spår på . Eller att dom håller på den infon för att dom pressar MGM.

Kan ju även vara så enkelt att dom redan har fastställt vad som hände och vem som gjorde det, fast att allmänheten helt enkelt inte får veta mer för att det är känslig information som anses inte borde komma ut innan åtal väcks.
Senast redigerad av Rumpppspark 2015-07-29 kl. 10:04.
2015-07-29, 10:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, det är långt bortom cafét - och det blir ännu mer pucko om L skulle traskat iväg flera hundra meter för att visa nån vägen...
200 meter är inte långt, och hon kan ha mött bilföraren och visat vägen i vägkorsningen.
2015-07-29, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Det var många antaganden av en mening. Kan ju vara så enkelt att dom inte fått alla provsvar än eller att det måste bekräftas innan dom i h t kan yttra sig. Du får tänka på att allt som polis eller åklagare yttrar sig om är dom stensäkra på , för annars skulle dom tappa ansiktet om det visar sig vara fel.

Jag tror mycket väl att dom kan ha hittat spår på Lisa och från Lisa, bara att sakerna är lättare att fastställa spår på . Eller att dom håller på den infon för att dom pressar MGM.

Ja och andra sidan om hon utsatts for en hogtryckstvatt sa kan ju dna-sparen vara ganska svara att fa fram. Fast detta var ju bara ett rykte.
Vi far se vad som kommer fram
2015-07-29, 10:04
Medlem
Är det samma snubbe som är den häktade? https://m.youtube.com/user/28nerux

Lite konstig kanal han gillar https://m.youtube.com/user/Stardoll
2015-07-29, 10:04
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
En sak jag funderar över är,

Dessa DNA spår,
Det har ju framkommit att spår finns på Lisas klädesplagg/kläder samt på någon sak.
Ska man tolka det som att det inte finns spår,
på Lisa?
I bilen?
Det om något hade ju haft ett större värde som "bevis"
är det spår på det klädesplagg som hittats löst? Kan ju det förklaras genom att MGM tagit i det, på en åker?
Är det spår på klädesplagg som Lisa hade på sig, när hon hittades?
Om hon nu hade kläder på sig?
Jag tror att OM spår funnits PÅ Lisa eller I deras bil, hade åklagaren "läckt" detta, istället för spår på något klädesplagg/sak som faktiskt kan "bortförklaras"
Med andra ord så har nog inte MGM haft Lisa i sin bil...
Och inte mördat henne heller?

Hur kan det bortförklaras om MGM och BO aldrig har träffats tidigare ?
BO har varit i MGMs Ford , och man kommer att ha hittat spår när undersökningen av den är klar .
Tror även man hittar rester av krossad mobil i Forden .
35 åringen är helt Rökt !
2015-07-29, 10:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
Nu vet jag egentligen ingenting om mobilteknik eller teknologi i huvudtaget. Men har kommer en fraga till er som ar kunniga inom
Omradet; kan det ha varit sa att smset till pappan som han mottagit kl 18.23 egentligen skickades lat oss saga typ 18.15 men genom dalig tackning eller nagon annan anledning sa skickades det ivag nagra minuter senare och pappan far meddelandet kl 18.23? Har hant mig sjalv att jag skickat ett sms vid ett klockslag men mottagaren har fatt det senare.

Ar jag helt ute och cyklar?

Har hänt mig så inte omöjligt i det här fallet. Kan ha varit en lucka någonstans vid bortförandet som gjorde att smset skickades senare än som var förväntat.
2015-07-29, 10:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Har hänt mig så inte omöjligt i det här fallet. Kan ha varit en lucka någonstans vid bortförandet som gjorde att smset skickades senare än som var förväntat.
Senare än förväntat? Menar du att SMS kunde ha skickats efter 18:23, då det kom fram? Det tror inte jag.
2015-07-29, 10:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Senare än förväntat? Menar du att SMS kunde ha skickats efter 18:23, då det kom fram? Det tror inte jag.

Nej nej men att smset skickades men kom fram senare. Har hänt mig, att smset skickades (enligt mig ett tidigare klockslag) men mobilens klocka visar en senare tid när smset kom fram.
2015-07-29, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
]Ja och andra sidan om hon utsatts for en hogtryckstvatt sa kan ju dna-sparen vara ganska svara att fa fram. Fast detta var ju bara ett rykte.[/b]
Vi far se vad som kommer fram

Jag som inte har varit inne på tråden på ett par dagar, är högtryckstvätten bara spekulation eller finns det något konkret bakom ?
2015-07-29, 10:14
Medlem
SvenneMelons avatar
Det här med DNA hit och dit som det tjatas ganska mycket om...

Kan det inte vara så att åklagaren inte redogjort vad som hittats var och vad som saknas?
Folk gör ganska orimliga tolkningar av vad som sagt och hur det ska översättas till verkligheten?

Vi vet ju inte om nånting hittats i nån bil, på en kropp, på vad för kläder, hemma hos nån osv.

Jag tänker nu vänta in FUP det börjar bli lite tjatigt detta... synd att det dröjer 4 veckor till!
2015-07-29, 10:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Jag som inte har varit inne på tråden på ett par dagar, är högtryckstvätten bara spekulation eller finns det något konkret bakom ?
Ren spekulation. Folk finner nöje i att hitta på så grymma och bisarra öden för Lisa som möjligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in