Citat:
Ursprungligen postat av
Lubrix
det här har inte hänt på en vecka, det har jag aldrig sagt.
Hm... Jag tyckte det var exakt det du hävdade i trådstarten, att du för endast en vecka sedan hade börjat ha kontakt med gud och att saker redan hade vänt:
"allt blev bara sämre i livet. Men bestämde mig bara för nån vecka sen att be honom hjälpa mig igen, och verklig gör de som man får signaler av. jag har börjat känt mig mycket starkare igen, har klart saker jag inte gjorde förut"
Citat:
Ursprungligen postat av
Lubrix
Du missuppfattar mig hela tiden!
Kanske för att det du säger inte kan uppfattas som rimligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lubrix
Gud kan väl prata alla språk om han vill, han är gud, du tror bara han kan ett språk eller?
Ja, jag vet inte. Kan alla gudar det? Eller är det bara den här som du pratar med som kan alla språk utan brytning?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lubrix
Varför försöker du vända gud mot mig?
Jag tror inte det finns någon. Jag försöker bara få dig att se de tusentals andra lika tänkbara förklaringar till vem du "pratat" med. Jag vill bara få dig att inte fastna i den första hypotesen, utan att ifrågasätta den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lubrix
Saken är att jag kom överens med gud om en sak och om jag skulle göra som han sa eller vad man ska säga.. Så kommer han att hjälpa mig igen i livet. Jag har känt skillnad på saker och ting. Som jag skrev från början av tråden så har jag haft en jobbig period, jag har börjat känt ändring nu på ett sätt som inte bara gå att göra annars.
Men återigen, du kan inte veta om livet hade vänt utan att prata med gud. De positiva saker som hänt senaste veckan hade garanterat hänt även om du hade tittat på ett avsnitt av mupparna istället för att prata med gud.
Du har mest troligt bara haft "otur" att det sammanfallit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lubrix
Jag har redan kontakt med vården, men ärligt talat vad kan dom göra åt ditt liv? Juste inget, jo ge dig gift osv vilket inte botar något. Men det gud gör för mig är naturligt. Att folk inte inse hur sjukvården är tycker jag är tragiskt.
Jodå. Jag är fullt medveten om vårdens begränsade förmåga att bota psykiska sjukdomar.
De kan dock hjälpa till i många fall. Men har du varit där och de inte hade någon bot får jag beklaga.
Det händer dock en del då och då inom forskningen. Gå dit var tredje år eller nåt och kolla, är mitt tips.