2015-07-29, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Jag vet inte om du har varit med om det själv, men ska försöka förklara. Det är ett spel som heter cs go och du lär ju säkert veta vad det är för spel. Innan vi ens har startat så säger gud till mig att du kommer vinna den här matchen och jag vann stort den matchen och det har hänt några gånger. Sen när jag har gått en promenad och mött en person så bara visste jag att jag skulle möta den här personen igen vilken jag gjorde efter 40-50 min. Det känns som gud har gett mig nån slag gåva att jag vet vad som kommer att hända ibland. Vet det låter otroligt, men jag har varit med om det själv så inge skitsnack. Det kan inte bara vara slumpen. Kan du inte berätta lite om saker du har upplevt med gud? efter som jag vet att du också ha honom på din sida.
Hur vet du att det är Gud ? Och om det är en gåva från Gud så verkar det vara en menlös gåva. Finns miljarder människor som behöver riktig hjälp,men Gud vill att du ska veta om du vinner på Cs go eller inte. Så,troligtvis är det inte Gud, men ör det Gud så ger han dig en menlös gåva och visar att han inte bryr sig om dom som verkligen behöver hjälp.
Citera
2015-07-29, 01:16
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Hur vet du att det är Gud ? Och om det är en gåva från Gud så verkar det vara en menlös gåva. Finns miljarder människor som behöver riktig hjälp,men Gud vill att du ska veta om du vinner på Cs go eller inte. Så,troligtvis är det inte Gud, men ör det Gud så ger han dig en menlös gåva och visar att han inte bryr sig om dom som verkligen behöver hjälp.
För att han sa det... Är det inte en gåva att kunna veta vad som ska hända? Att jag tog upp cs var bara ett exempel, det har ju varit många andra saker också. Han hjälper ju garanterat folk som har det svårt också. Han försöker ju säkert att hjälpa dom med idéer hur dom ska klara sig bättre osv..
Citera
2015-07-29, 01:20
Medlem
Citat:
För att han sa det... Är det inte en gåva att kunna veta vad som ska hända? Att jag tog upp cs var bara ett exempel, det har ju varit många andra saker också. Han hjälper ju garanterat folk som har det svårt också. Han försöker ju säkert att hjälpa dom med idéer hur dom ska klara sig bättre osv..
Du skulle ju kunna tjäna miljontals kr och skänka till behövande,eftersom du vet vad som kommer att hända? Hur kan du garantera att Gud hjälper folk som har det svårt? Tror du ett cancersjukt barn vill få ideer från Gud om att leva böttre?
Citera
2015-07-29, 01:25
Medlem
Citat:
Du skulle ju kunna tjäna miljontals kr och skänka till behövande,eftersom du vet vad som kommer att hända? Hur kan du garantera att Gud hjälper folk som har det svårt? Tror du ett cancersjukt barn vill få ideer från Gud om att leva böttre?

Ja, varför inte ?
Citera
2015-07-29, 01:27
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Har jag sagt att jag vet vad som kommer hända i hela värden? Det är bara ibland med visa saker. Drabbas du av nån sjukdom eller nåt liknade så är det bara så, livet är orättvist. Bara för att jag har gud på min sida så betyder det inte att jag är immun mot sjukdomar. Jag tror på sätt och vis att folk få hjälp av gud, utan att dom vet om det till 100% När jag säger hjälp menar jag att dom kanske klarar att göra vissa saker och kanske inte bara ta livet av sig för att dom lever dåliga liv.
Citera
2015-07-29, 01:35
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Har jag sagt att jag vet vad som kommer hända i hela värden? Det är bara ibland med visa saker. Drabbas du av nån sjukdom eller nåt liknade så är det bara så, livet är orättvist. Bara för att jag har gud på min sida så betyder det inte att jag är immun mot sjukdomar. Jag tror på sätt och vis att folk få hjälp av gud, utan att dom vet om det till 100% När jag säger hjälp menar jag att dom kanske klarar att göra vissa saker och kanske inte bara ta livet av sig för att dom lever dåliga liv.
Förstår vad du menar. Det finns medlemmar här inne som sagt sig kunnat sluta med droger för att de börjat tro.
Finns förmodligen massor av anledningar. En del har blivit tvingade, en del skrämda och en del kommer aldrig till tro men är enormt fina människor ändå.
Citera
2015-07-29, 01:36
Medlem
Citat:

Men man lär väl ta ett steg i taget och få öva i lugn och ro, och utveckla sina gåvor tills man vågar tro mer på dem? Det är inte onödigt att barn tränar på sociala kontakter genom att dricka låtsas-te. Det var inte meningslöst när Luke Skywalker lyfte stenar med Yoda på huvudet.
Citera
2015-07-29, 01:52
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Förstår vad du menar. Det finns medlemmar här inne som sagt sig kunnat sluta med droger för att de börjat tro.
Finns förmodligen massor av anledningar. En del har blivit tvingade, en del skrämda och en del kommer aldrig till tro men är enormt fina människor ändå.
Precis, tack vare att folk börja tro på gud så ha det rädda deras liv, att de slutar med droger, kanske inte ta livet av sig osv.. På vissa låter det som " aa men om gud finns varför tar han inte bort fattigdom osv", för att vi själva har ändå fått ansvar för våra liv, man kan inte förvänta sig att gud göra allt jobb.
Citera
2015-07-29, 02:14
Medlem
henrikos avatar
Citat:
det här har inte hänt på en vecka, det har jag aldrig sagt.

Hm... Jag tyckte det var exakt det du hävdade i trådstarten, att du för endast en vecka sedan hade börjat ha kontakt med gud och att saker redan hade vänt:
"allt blev bara sämre i livet. Men bestämde mig bara för nån vecka sen att be honom hjälpa mig igen, och verklig gör de som man får signaler av. jag har börjat känt mig mycket starkare igen, har klart saker jag inte gjorde förut"

Citat:
Du missuppfattar mig hela tiden!

Kanske för att det du säger inte kan uppfattas som rimligt.

Citat:
Gud kan väl prata alla språk om han vill, han är gud, du tror bara han kan ett språk eller?

Ja, jag vet inte. Kan alla gudar det? Eller är det bara den här som du pratar med som kan alla språk utan brytning?

Citat:
Varför försöker du vända gud mot mig?

Jag tror inte det finns någon. Jag försöker bara få dig att se de tusentals andra lika tänkbara förklaringar till vem du "pratat" med. Jag vill bara få dig att inte fastna i den första hypotesen, utan att ifrågasätta den.

Citat:
Saken är att jag kom överens med gud om en sak och om jag skulle göra som han sa eller vad man ska säga.. Så kommer han att hjälpa mig igen i livet. Jag har känt skillnad på saker och ting. Som jag skrev från början av tråden så har jag haft en jobbig period, jag har börjat känt ändring nu på ett sätt som inte bara gå att göra annars.

Men återigen, du kan inte veta om livet hade vänt utan att prata med gud. De positiva saker som hänt senaste veckan hade garanterat hänt även om du hade tittat på ett avsnitt av mupparna istället för att prata med gud.

Du har mest troligt bara haft "otur" att det sammanfallit.

Citat:
Jag har redan kontakt med vården, men ärligt talat vad kan dom göra åt ditt liv? Juste inget, jo ge dig gift osv vilket inte botar något. Men det gud gör för mig är naturligt. Att folk inte inse hur sjukvården är tycker jag är tragiskt.

Jodå. Jag är fullt medveten om vårdens begränsade förmåga att bota psykiska sjukdomar.

De kan dock hjälpa till i många fall. Men har du varit där och de inte hade någon bot får jag beklaga.

Det händer dock en del då och då inom forskningen. Gå dit var tredje år eller nåt och kolla, är mitt tips.
Citera
2015-07-29, 02:57
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEldebrink
Tror att kommunikationen kommer ljudlöst via anden, sen skapar man själv den mentala rösten, därför låter den som man själv vill. Man skapar rösten för att kunna styra budkapet och övertyga sig själv om att det bara är egna idéer, det lämnar möjigheten öppen att kunna förneka rösten och låta bli att följa den utan att behöva ta konsekvenserna.

Återigen blir jag lite konfunderad av möjligheterna som finns som inte utnyttjas. Varför skickas inte också videomaterial över via anden, som hjärnan bygger upp rörliga bilder av?

Låter det inte lite för billigt det här med enbart röster, från något så överfantastiskt som en gud.

(En gud som dessutom, med sina otroliga handlingsförmågor, haft ytterligare 2000 år på sig att förfina tekniken.)

Citat:
Ursprungligen postat av AndersEldebrink
Gud förställer sig inte. Han talar försiktigt, som den person han är.

Vilken gud? Vilken gud är försiktig?

Pratar du och TS om samma gud eller olika?
Citera
2015-07-29, 06:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag ser det inte som att personen försöker vända dig mot Gud. Hen ställer frågor om saker du själv beskriver.
Ditt inlägg är något du borde övertala dig själv om varje gång du "exploderar" över vad folk skriver till dig.
Citera
2015-07-29, 06:30
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte om du har varit med om det själv, men ska försöka förklara. Det är ett spel som heter cs go och du lär ju säkert veta vad det är för spel. Innan vi ens har startat så säger gud till mig att du kommer vinna den här matchen och jag vann stort den matchen och det har hänt några gånger. Sen när jag har gått en promenad och mött en person så bara visste jag att jag skulle möta den här personen igen vilken jag gjorde efter 40-50 min. Det känns som gud har gett mig nån slag gåva att jag vet vad som kommer att hända ibland. Vet det låter otroligt, men jag har varit med om det själv så inge skitsnack. Det kan inte bara vara slumpen. Kan du inte berätta lite om saker du har upplevt med gud? efter som jag vet att du också ha honom på din sida.
Ibland spelar man spel och vinner. Ibland stöter man på samma personer som man stött på förr.

Bara för att det "känns" som "gud" har gett dig en gåva betyder inte det att "gud" existerar eller har gett dig en gåva.

Och sedan kan jag inte berätta något om någon upplevelse med någon gud då jag inte är troende av någon gud.

Och sedan om du nu varit i kontakt med psykvården(vilket givetvis är jävligt tveksamt) så kan de inte tvinga i dig medicin om där nu inte är starka skäl för att göra det såsom kanske vara en samhällsfara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in