2015-07-28, 22:17
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Har det funkat 1000 gångar i rad under repeterbara och mätbara former (med kontrollgrupp) så får vi börja överväga att det kan finnas något speciellt här att gräva i.

Har det bara hänt typ 10 liknande grejer på en vecka kan det mycket väl vara slumpen.

Återigen. En vecka låter på tok för lite för att dra några som helst slutsatser.

Det är väl inte skit samma vad som talar till dig?

Det kan väl lika gärna Satan i så fall? Eller Tor? Eller Odysseus? Eller någon annan av tusentals beskrivna gudar. Om du tror det är en gud, fast det egentligen är en annan, kanske du agerar helt fel och blir straffad, och/eller rejält lurad.

Jag menar att det låter orimligt att en gud, som är så speciell som du målar upp honom, skulle låta precis som du, eller typ som din granne.

Tycker du det låter rimligt att gud skulle prata typ som du själv gör? Samma språk? Samma dialekt? Samma kön? Etc.

Om han var allsmäktig och mystisk borde han väl sitta inne med en matchande stämma. Om han verkligen ville imponera och få dig att lyssna borde han väl tagit i med en riktigt maffig stämma och flotta ordkombinationer, så du verkligen blev imponerad. Något som du inte hört tidigare, så du skulle kunna vara säker på att det var en röst som inte kom från den värld vi känner till. Om han av någon orsak inte vill låta som en översittare vore det väl rimligt att han antog rösten av en gammal jordbrukare eller något liknande.

Varför ens tala till dig på detta sätt överhuvudtaget? Varför inte visa charader? Varför slänger han inte bara upp en stor duk i sovrum och visar en film? Gärna 3D. Det är det senaste nu. Låter lite B med bara ljud.

Nej, jag tycker nog inte din slutsats här är rimlig. Det troligaste är att rösterna kommer ifrån delar i din egen hjärna. Prova, som redan föreslagits, att ta kontakt med vården. Detta låter som en sjukdom. Förmodligen kan medicinering få slut på rösterna.

Varför skulle han ens behöva säga något till kugghjulen i sitt maskineri? Varför snurrar de inte perfekt från början?
Du missuppfattar mig hela tiden! Jag säger att jag har haft med gud förut att göra!!Och allt det här har inte hänt på en vecka, det har jag aldrig sagt. Gud kan väl prata alla språk om han vill, han är gud, du tror bara han kan ett språk eller? Varför försöker du vända gud mot mig? Saken är nog att du aldrig har haft med gud att göra därför inte kan förstå. Saken är att jag kom överens med gud om en sak och om jag skulle göra som han sa eller vad man ska säga.. Så kommer han att hjälpa mig igen i livet. Jag har känt skillnad på saker och ting. Som jag skrev från början av tråden så har jag haft en jobbig period, jag har börjat känt ändring nu på ett sätt som inte bara gå att göra annars. Jag har redan kontakt med vården, men ärligt talat vad kan dom göra åt ditt liv? Juste inget, jo ge dig gift osv vilket inte botar något. Men det gud gör för mig är naturligt. Att folk inte inse hur sjukvården är tycker jag är tragiskt.
Citera
2015-07-28, 22:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Du missuppfattar mig hela tiden! Jag säger att jag har haft med gud förut att göra!!Och allt det här har inte hänt på en vecka, det har jag aldrig sagt. Gud kan väl prata alla språk om han vill, han är gud, du tror bara han kan ett språk eller? Varför försöker du vända gud mot mig? Saken är nog att du aldrig har haft med gud att göra därför inte kan förstå. Saken är att jag kom överens med gud om en sak och om jag skulle göra som han sa eller vad man ska säga.. Så kommer han att hjälpa mig igen i livet. Jag har känt skillnad på saker och ting. Som jag skrev från början av tråden så har jag haft en jobbig period, jag har börjat känt ändring nu på ett sätt som inte bara gå att göra annars. Jag har redan kontakt med vården, men ärligt talat vad kan dom göra åt ditt liv? Juste inget, jo ge dig gift osv vilket inte botar något. Men det gud gör för mig är naturligt. Att folk inte inse hur sjukvården är tycker jag är tragiskt.
Jag ser det inte som att personen försöker vända dig mot Gud. Hen ställer frågor om saker du själv beskriver.
Kanske av intresse och kanske av annat.
Citera
2015-07-28, 22:43
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Som jag skrev från början av tråden så har jag haft en jobbig period, jag har börjat känt ändring nu på ett sätt som inte bara gå att göra annars. Jag har redan kontakt med vården, men ärligt talat vad kan dom göra åt ditt liv? Juste inget, jo ge dig gift osv vilket inte botar något. Men det gud gör för mig är naturligt. Att folk inte inse hur sjukvården är tycker jag är tragiskt.
Tror du att du ska sitta och berätta mitt livs novell men enbart 3% och så koppla på ditt gudsdelirium som sker lite då coh då,men vi ska gissa oss till i denna lilla gåt-lek du startat, med vilken mening tänkte du att den religiösa biten skulle kunna diskuteras egentligen?

VAf är det som är så religiöst med din smak för mysticism.. och att tolka skuggor och egen röst ekandes i huvudet på dig till den grad att du börjar samtala med dig, men nej det är ju gud, oh nej.. sedan var det ändå du själv och vad har du insupit för slags litteratur och film, senaste åren.. och har du alltid varit så här labil, och så slutknorren "alla borde veta att vården inte klarar av att avgöra var en människa är så splittrad att inte ens kunna urskilja vilken tanek som var din och vilken av tankarna i ditt huvud som var god himself... ge dig människa.

VAd får du för medicin, eller du har spottat ut den? Fick du sprutor?

Tycker att du antingen håller dig till ditt medicinska proeblem, ELLER diskuterar religion sakligt och seriöst.. det finns ingen chans att förstå varför du blev bältad, förstår du... letar du efter "hjälpare och orakel" kanske du får bättre bekräftelse i någon sekt någonstans.

Men rä du sååå begiven på religion och detta gudsfjanteri, så ge dig iväg till kyrka istället, om du vil bli seriöst mottagen utmed att ha "fått gudskontakt" (herrejisses...) , då är det en församling du ska söka dig till.

Men, i synnerhet som du enl dig själv dessutom har psykiska besvär av dina tankar som du känner? inte är dina utan någon-mystisk-annans som vill budskapa sig... , i detta ditt gåtfulla liv, då ser jag inte att vård är fel...

Eller är det svårt för dig att inte känna dig ha impulskontroll och hur sover du egentligen...

Viktigt om inte viktigast är att förstå för dig själv, vad för medicin du fått.. kan vara så.. att du inte minns, episod som initialt fick vården att behöva medicinera dig. Luckor och medvetandebortfall, kan ha andra/fler , orsaker än att "gud valt ut dig" , liksom.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-07-28 kl. 22:47.
Citera
2015-07-28, 22:43
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vad menar du? Vinna matcher eller vad pratar du om? Vilka lagkamrater pratar du om? Och lindande saker? Vad är det?
Jag vet inte om du har varit med om det själv, men ska försöka förklara. Det är ett spel som heter cs go och du lär ju säkert veta vad det är för spel. Innan vi ens har startat så säger gud till mig att du kommer vinna den här matchen och jag vann stort den matchen och det har hänt några gånger. Sen när jag har gått en promenad och mött en person så bara visste jag att jag skulle möta den här personen igen vilken jag gjorde efter 40-50 min. Det känns som gud har gett mig nån slag gåva att jag vet vad som kommer att hända ibland. Vet det låter otroligt, men jag har varit med om det själv så inge skitsnack. Det kan inte bara vara slumpen. Kan du inte berätta lite om saker du har upplevt med gud? efter som jag vet att du också ha honom på din sida.
Citera
2015-07-28, 22:50
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Tror du att du ska sitta och berätta mitt livs novell men enbart 3% och så koppla på ditt gudsdelirium som sker lite då coh då,men vi ska gissa oss till i denna lilla gåt-lek du startat, med vilken mening tänkte du att den religiösa biten skulle kunna diskuteras egentligen?

VAf är det som är så religiöst med din smak för mysticism.. och att tolka skuggor och egen röst ekandes i huvudet på dig till den grad att du börjar samtala med dig, men nej det är ju gud, oh nej.. sedan var det ändå du själv och vad har du insupit för slags litteratur och film, senaste åren.. och har du alltid varit så här labil, och så slutknorren "alla borde veta att vården inte klarar av att avgöra var en människa är så splittrad att inte ens kunna urskilja vilken tanek som var din och vilken av tankarna i ditt huvud som var god himself... ge dig människa.

VAd får du för medicin, eller du har spottat ut den? Fick du sprutor?

Tycker att du antingen håller dig till ditt medicinska proeblem, ELLER diskuterar religion sakligt och seriöst.. det finns ingen chans att förstå varför du blev bältad, förstår du... letar du efter "hjälpare och orakel" kanske du får bättre bekräftelse i någon sekt någonstans.

Men rä du sååå begiven på religion och detta gudsfjanteri, så ge dig iväg till kyrka istället, om du vil bli seriöst mottagen utmed att ha "fått gudskontakt" (herrejisses...) , då är det en församling du ska söka dig till, i synnerhet som du enl dig själv dessutom har psykiska besvär av , detta ditt gåtfulla liv.
´ Jag har fått sertalin och skit men det spela ingen roll, att du tror man är helt sjuk i huvudet bara för man har med vården att göra säger ju lite om dig själv... Jag har aldrig blivit bältat eller nåt liknade. Som jag har sagt tidigare så vill jag höra lite mer vad folk har upplevt Folk kanske är rädda och öppna sina hjärtan.
Citera
2015-07-28, 22:58
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag vet inte om du har varit med om det själv, men ska försöka förklara. Det är ett spel som heter cs go och du lär ju säkert veta vad det är för spel. Innan vi ens har startat så säger gud till mig att du kommer vinna den här matchen och jag vann stort den matchen och det har hänt några gånger. Sen när jag har gått en promenad och mött en person så bara visste jag att jag skulle möta den här personen igen vilken jag gjorde efter 40-50 min. Det känns som gud har gett mig nån slag gåva att jag vet vad som kommer att hända ibland. Vet det låter otroligt, men jag har varit med om det själv så inge skitsnack. Det kan inte bara vara slumpen. Kan du inte berätta lite om saker du har upplevt med gud? efter som jag vet att du också ha honom på din sida.
Jag ska vara ärlig och säga att jag har ingen aning om vad cs go är för något?
I spel och matcher måsta man utgå från att vinna och att man måste vara inställd på det kan jag tycka. Annars förlorar man innan matchen ens har börjat.
Det du sedan beskriver är ett vanligt fenomen. Man kan känna på sig saker, börja tänka på en person och den dyker upp med mera.
Jag har aldrig haft tankar på att detta är Gud utan mer tänkt att det är underligt när det inträffar.
Däremot har jag mött människor vid rätt tillfälle i livet så att säga. Har berättat om ett sådant tillfälle här inne. Men jag kan inte säga helt säkert att det är Gud så att säga.
Jag är inte säker alls på om Gud är på min sida eller någons sida. Jag har endast tilliten till det hela.
Tillit till att Gud väntar på mig så att säga och det hur hopplös jag än må vara. Jag vet att jag är krånglig och inte alls nå vidare religiös och "snäll" person.
Vänder absolut inte andra kinden till utan ger en rak höger om jag kan.
Citera
2015-07-28, 23:14
Medlem
Citat:
Jag menar att det låter orimligt att en gud, som är så speciell som du målar upp honom, skulle låta precis som du, eller typ som din granne.

Tycker du det låter rimligt att gud skulle prata typ som du själv gör? Samma språk? Samma dialekt? Samma kön? Etc.

Tror att kommunikationen kommer ljudlöst via anden, sen skapar man själv den mentala rösten, därför låter den som man själv vill. Man skapar rösten för att kunna styra budkapet och övertyga sig själv om att det bara är egna idéer, det lämnar möjigheten öppen att kunna förneka rösten och låta bli att följa den utan att behöva ta konsekvenserna.

Citat:
Om han var allsmäktig och mystisk borde han väl sitta inne med en matchande stämma. Om han verkligen ville imponera och få dig att lyssna borde han väl tagit i med en riktigt maffig stämma och flotta ordkombinationer, så du verkligen blev imponerad. Något som du inte hört tidigare, så du skulle kunna vara säker på att det var en röst som inte kom från den värld vi känner till. Om han av någon orsak inte vill låta som en översittare vore det väl rimligt att han antog rösten av en gammal jordbrukare eller något liknande.

Varför ens tala till dig på detta sätt överhuvudtaget? Varför inte visa charader? Varför slänger han inte bara upp en stor duk i sovrum och visar en film? Gärna 3D. Det är det senaste nu. Låter lite B med bara ljud.

Gud förställer sig inte. Han talar försiktigt, som den person han är.

Citat:
´ Jag har fått sertalin och skit men det spela ingen roll, att du tror man är helt sjuk i huvudet bara för man har med vården att göra säger ju lite om dig själv... Jag har aldrig blivit bältat eller nåt liknade. Som jag har sagt tidigare så vill jag höra lite mer vad folk har upplevt Folk kanske är rädda och öppna sina hjärtan.

Ja, när man får sådana där bredsidor av Honey så.
Citera
2015-07-28, 23:23
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEldebrink
Tror att kommunikationen kommer ljudlöst via anden, sen skapar man själv den mentala rösten, därför låter den som man själv vill. Man skapar rösten för att kunna styra budkapet och övertyga sig själv om att det bara är egna idéer, det lämnar möjigheten öppen att kunna förneka rösten och låta bli att följa den utan att behöva ta konsekvenserna.

Gud förställer sig inte. Han talar försiktigt, som den person han är.

Ja, när man får sådana där bredsidor av Honey så.
Bra skrivet måste jag säga Känner igen det där med att han talar försiktigt. Känns som folk måste tro att rösten måste låta som att det skulle vara en gammal gubbe eller låta som något lät för 500 år sen. Rösten är ändå ganska naturlig på något sätt. Går inte helt att förklara hur rösten låter, låter nog väldigt olika för olika personer..
Citera
2015-07-28, 23:28
Medlem
Citat:

Jag har haft sådana upplevelser ibland också, vet dock inte om det är "gud" eller någon demon (djinn). Startade en tråd på flashback om det men fick inga bra svar!

Kan också vara nåt slags fysiskt fenomen, typ som magnetism. Eller så är det bara tillfälligheter alltihop, hjärnan som inbildar sig. T.ex. när du nämner CS GO så har du väl spelat det så många gånger att du börjar "känna" när du kommer vinna.
Verkar lite osannolikt att det enbart är inbildning dock, kan jag tycka. Då jag själv har vunnit på spel vid ett par osannolika tillfällen. Spelar bara när jag vet jag kommer vinna... men hur kan jag veta det? Och är det verkligen Guds vilja att jag ska vinna på spel, eller är det en ond ande av nåt slag? (djinner i islam påstås viska saker till människor)

Just nu lutar jag åt att vi som människor har val vi kan göra, av någon anledning.
Nån slags världskraft ger oss indikationer på vad som kommer hända om vi väljer det ena alternativet. Vi är dock helt fria att välja.
Kanske är det på detta sätt som frihet kommer in i den fysiska världen, eftersom Gud ger oss frihet ibland genom små "signaler" som signalerar viktiga saker. Vi kan få dem i drömmar eller helt plötsligt.
I övrigt är det mesta i livet som på ett rullband. Typ att man går till jobbet på morgonen och kommer hem på kvällen. Det ena följer det andra.

Det är som att Gud säger till en: DET HÄR är en signifikant händelse! Kom ihåg den!

Men det återstår att se. Jag har fortf några föraningar som kanske kan besannas. Om det blir så, så känner jag mig tryggare i frågan.
Senast redigerad av grelin1999 2015-07-28 kl. 23:34.
Citera
2015-07-28, 23:36
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Nu missförstod du mig, att jag nämner

* tabletter
* sprutor
* bältesspänning
* isolering ifrån triggers

osv, osv..

har inte med dig att göra... det har med vad du säger, att göra...

alla är inte lika förvirrade som du, och får jag upplysa dig om att den typ av samtal du söker, har bättre forum.. att fortsättas i, för nu har vi Goran477 x 2 , du och Goran477.. efter att du ber denne berätta om sina anekdoter av personlig karaktär, och sagt sig också ha bekymmer med gudskontakten, denna typ av frågor har nog förvisso med signalsubstans att göra, inte det.. men det finns raltionsforum, för du ämnar faktiskt prata om din relation till gud och vill förstärkas.. försök inte att kollra bort dig, det är solklart att din "vårdkontakt" inte gav dig den bekräftelsen du där (och då vill jag de facto, inte veta din anamnes så du missförstår) , och .... BTW : varför nämner du ÖHT att du behövt söka vård för så lite som gud.

VAr när och hur, signalerar vården att ha religiösa åtaganden? Vården hanterar ditt mentala tillstånd, när du inte lägre kan ens fatta ekon i din egen hjärna och ddet blir besvärande, var det vården som fick rycka ut för dig, eller var det du som isf drog vården i hasorna?

Nej, förstå att när du sitter och har forumet till ett chat-forum, att du då kan vara säker på att du inte diskuterar något som har beröring med religion.. forumet har för tjugoelfte gången en kategori, som är vetenskap.

Låt mig föreslå dig annat forum, eller så får jag kontakta moderator. Signaler, har med signalsubstanser att göra, gick du ut åk 7-9? Det är där man första gången upplyses om vad ljudvågor är utifrån in, inifrån ut och sådan kunskap förmedlas faktiskt inte under religonskunskapen, i grundskolan alltså.

Sedan undrar jag om du har vidare allmänbildning, när du nu tror att jag verkligen är intresserad av om du fått den nädvändiga gymnasieutbildningen för att förstå skillnaden mellan din fallenhet för mysticism.. att din känsloladdning kan ha fått förstärkande sensibilitet, liksom avtrubbande så mycket av de signler du borde ha sett som primära, inte längre går in där det ska.

Som du märker, är det svårt att leka doktor... i religionsforum, jag tror du behöver PM:A dem du tror har intresse av dina premonition-känslor, som du förstärker och letar efter andra lika labila.

Talar vi om signaler och vilka signaler av alla signaler en individ möter och avger.. är då gud och gudliga? Det du tror flashback kan hjälpa dig med, var det du eller annan som satt och sa att ditt liv är besvärligt... så religion, menar du är terapeutiskt, ändå?

Allt som kommer upp i tråden här blir ju faktiskt färgat av samtalsnivå som handlar om dig. Hur kan du inte se att det inte är okej?

Göran477 och du, pm: a varandra om ni ska fortsätta ha särskole-samtal här.

Förresten , forum för paranormalism, finns... gå upp i listen och sök dig dit, tips!! tror att du får fler spänningssökare där att dryfta med.

nej du behöver inte vara tokig, men vissa behöver sederande... inget farligt, om man börjar följa signaler som kan vara farliga för en själv och andra.

flashback är inget terapiforum , finns ingen här som kan bena ut vilken signal i ditt sinne som är vilket - har du det klart för dig? .. att du ju kan ha flashback som ett iofs, medium...

det är ju trots allt inte forum för vi-som-hör-gud-tala-till-oss och ska jag vara ärlig, så har jag haft hundratals premonitions/intuition. det är normalt. , alla har det, men alla är inte gudsfanatiker, alla laborerar inte med gud och säger som du "göra som han säger"

du låter sjuk, ja / sorry
Citera
2015-07-28, 23:39
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag tror att Gud har kontakten med alla på olika sätt och din kontakt är den kontakten du skall ha.
Jag har fått kontakten jag skulle ha så att säga.
Det gäller endast att stanna upp i denna hysteriska verklighet och se samband. Man ångar på i en fart utan dess like så man hinner ej att se vad som fladdrar förbi en ens.
Jag tror dessutom att Gud kontaktar en där man så att säga är just då. Försiktigt och ej för brutalt eller för nära då kan du bli rädd och backa.
Man skall verkligen vilja det själv och på alla sätt du känner att du har viljan. Det egna valet och vad ditt val du tog i en sakfråga ledde till. Kan jag förändra mig osv..
Citera
2015-07-28, 23:41
Medlem
Honey.B.Blues avatar
"gud talar försiktigt som den person han är"

säger du det

... nej ska inte kontakta moderator, ni får byta röster bäst ni vill - jag lämnar hellre

adios
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in