Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-28, 21:48
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Jag såg stora problem med välfärden, jag såg stora problem med den förda invandringspolitiken, jag såg stora problem med kriminaliteten. Jag vände mig till SD, som ser problemen, men som (vilket jag fått upptäcka) definitivt inte har lösningen. Återigen, det enda deras politik bottnar i är att minska asyl-och anhöriginvandringen, resten av deras politik fylls ut av bottenlös populism, något som är direkt farligt för ett samhälle, vars politik borde styras av åsikter baserade på fakta.
Vilken svamlande pajas.

Vad är det i SDs politik som inte är lösningen? Är den för mild kanske?

"eras politik fylls ut av bottenlös populism"

"definitivt inte har lösningen"

Kom du med lösningen istället. Inte är det sjuklövern som är på väg att sänka Sverige.

Alla förslag som är för att minska invandrings-kostnaden är ett bra förslag.
Citera
2015-07-28, 21:54
Medlem
longbow4ys avatar
Från Jespers Facebook:

Citat:
Jesper Nilsson
den 5 juni
Det är verkligen beklämmande att se så många vulgära texter på studentflaken. Borde allvarligt ses över!

Lite känslig och humorlös?
Citera
2015-07-28, 21:55
Medlem
Från Jespers twitter:

Liza Marklund spelade von Heidenstams dikt "Sverige" tolkad av Ultima Thule i sitt sommarprat... Skulle bra gärna vilja veta varför!

Jesper Nilsson ‏@JesperWHU 30 jun Stockholm, Sverige
Antiporr seminarium i Almedalen. Detta är något jag varmt välkomnar, inte minst för att det förnedrande och en hemsk industri! #porrfritt

Jesper Nilsson ‏@JesperWHU 30 jun
Jesper Nilsson retweetade Mathias Lühr
Kan verkligen inte förstå mentaliteten hos någon som skriver sånt här!

Jesper Nilsson ‏@JesperWHU 29 jun Stockholm, Sverige
Expressens livesändning från Almedalen är min absoluta favorit!

Jesper Nilsson ‏@JesperWHU 28 jun Stockholm, Sverige
Annie Lööf har utvecklat sin talförmåga något enormt sedan hon tillträdde, kul att se!

Jesper Nilsson ‏@JesperWHU 24 jun Stockholm, Sverige
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/samara-3-var-%E2%80%9Df%C3%B6r-m%C3%B6rk%E2%80%9D-f%C3%B6r-att-kl%C3%A4-ut-sig-till-prinsessa-%E2%80 %93-f%C3%B6rs%C3%B6kte-skrubba-bort-huden/ar-AAc0kTQ?ocid=mailsignoutmd … FY vad hemskt! Vissa har ingen skam i sig, skäms!

På allvar? Otroligt provocerande. Fyra månaders fängelse för att de pussats.
Herregud vad trött man blir på världen.

nyheter24.se/debatt/800264-ni-ar-bortskamda-snorungar-sok-jobb-i-stallet-for-att-gnalla … Nog för att det finns lata ungdomar, men detta är att ta tag i problemet med arbetslöshet i fel ände.

Jesper Nilsson ‏@JesperWHU 5 jun Västerås, Sverige
Det är verkligen beklämmande att se så många vulgära texter på studentflaken. Borde allvarligt ses över!

Jesper Nilsson ‏@JesperWHU 23 maj
Underbart att publiken i Wien markerar sitt stöd för Sverige mot Ryssland!

Ryssland får inte vinna, jag är allvarligt oroad för säkerhetsrisken det skulle innebära för HBTQ-personer att åka dit!

Hans twitter kunde varit vilken vänsterkommunists som helst..
Senast redigerad av MkII 2015-07-28 kl. 21:59.
Citera
2015-07-28, 21:57
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
Liza Marklund spelade von Heidenstams dikt "Sverige" tolkad av Ultima Thule i sitt sommarprat... Skulle bra gärna vilja veta varför!

Antiporr seminarium i Almedalen. Detta är något jag varmt välkomnar, inte minst för att det förnedrande och en hemsk industri! #porrfritt

Annie Lööf har utvecklat sin talförmåga något enormt sedan hon tillträdde, kul att se!

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/samara-3-var-%E2%80%9Df%C3%B6r-m%C3%B6rk%E2%80%9D-f%C3%B6r-att-kl%C3%A4-ut-sig-till-prinsessa-%E2%80 %93-f%C3%B6rs%C3%B6kte-skrubba-bort-huden/ar-AAc0kTQ?ocid=mailsignoutmd … FY vad hemskt! Vissa har ingen skam i sig, skäms!

nyheter24.se/debatt/800264-ni-ar-bortskamda-snorungar-sok-jobb-i-stallet-for-att-gnalla … Nog för att det finns lata ungdomar, men detta är att ta tag i problemet med arbetslöshet i fel ände.

Ryssland får inte vinna, jag är allvarligt oroad för säkerhetsrisken det skulle innebära för HBTQ-personer att åka dit!

Garanterat en feminist utifrån dessa inläggen.
Citera
2015-07-28, 22:11
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskkork

Vad har ni för tankar runt texten?

Den här personen som hoppat av skriver:
Citat:
Våren 2013 gick jag för första gången på ett möte med SD.
Det är väldigt kort tid egentligen.
Ja det finns en del lite mera hårdnackade individer som aktivt engagerat sig inom SD. Det är naturligt pga stigmat att tillhöra SD. Ja, det finns lite konspiratoriska idéer bland SD, folk är inte utbildade med 200 högskolepoäng.

Generellt har jag varit hemma hos Vänsterpartister och varit chockad av deras i mitt tycke extrema beteende: Inom politik är det ofta stereotypt och SD är inget undantag, särskilt när partiet var nytt.

Oavsett står SD inför problemet att få människor vill stiga fram i det offentliga ljuset och företräda SD. Det är vad jag läser ut av Jespers blogg. Jag tror att mycket av homofobi, sexism etc kan suddas ut när SD blir mera rumsren, socialt accepterat. Men kommer förmodligen alltid vara utsatt för mycket spott och spe.

SD:s styrka ligger idag i antalet personer som röstar. En del av de som aktivt valt engagera sig är egentligen inte de som synts ifall stigmat runt SD saknats. Lev med det.
Senast redigerad av Hegamon 2015-07-28 kl. 22:16.
Citera
2015-07-28, 22:16
Medlem
Ligger en del sanningar i det trots jag sympatiserar med vissa frågor som sd står för.
Citera
2015-07-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
Från Jespers twitter:

Alltså denna Jesper! Vilken looooooser! Hahaha, tack för sammanfattningen!!
Citera
2015-07-28, 22:24
Medlem
Scientia-Viss avatar
Gått på första SD-möte 2013? Känns som detta är något planerat. Eller så försöker han rädda sin framtida karriär. Vi vet ju hur tolerant samhället är mot oliktänkande.

Hur som helst bra att han uppdagar problem inom partiet. Även om "shit vilken snygg kropp" är ganska naturligt att tänka eller säga till vänner så beror det givetvis på sammanhanget. Sexism är inget man ska acceptera.

Det får mig genast att tänka på varför han varit tyst?
Senast redigerad av Scientia-Vis 2015-07-28 kl. 22:31.
Citera
2015-07-28, 22:28
Medlem
Extasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Ligger en del sanningar i det trots jag sympatiserar med vissa frågor som sd står för.
Precis. Kan man inte skilja på sak och person? Jag tycker att Jesper är lite väl vänsterliberal ur min synvinkel, men det gör inte hans vittnesmål om oacceptabla händelser mindre värda för det. Det är inte okej att som SD:are se ner på kvinnor, prata rasbiologi eller tro på antisemitiska konspirationsteorier. Jag hoppas att Jesper vill hjälpa till rensa ut ännu fler sådana ur SD. Det är de avskummen som är ett verkligt problem för SD, inte en handfull som är som Jesper.
Citera
2015-07-28, 22:34
Medlem
Hegamons avatar
Jag upplever Jesper hamnade i fel parti. Han passar säkert bättre som Center eller Folkpartist. Han värderar politiskt korrekta sanningar högt verkar det som. Jag förstår inte riktigt men kanske gick han med i ett partiet (SD) utan att egentligen förstått sig helt på vilket parti han gick med i?
Citera
2015-07-28, 22:35
Medlem
Ja man måste ifrågasätta varför han ens gick med i SD. Tycker hans förklaring är ganska tunn, speciellt när han känns som en tvättäkta feminist.

Kan bara se tre anledningar att han gick med, antingen för att han trodde han kunde ändra partiet lokalt på något sätt. En del åsikter han har är ju rena motpolen till SD.
Riktigt korkskalle som inte har en aning om vad han vill här i livet.
Eller ville han leka trojansk häst och bara var medlem för att försöka gräva upp skit om partiet.

Men när allt han har är hans egna ord så väger det ganska lätt.

Och låt mig gissa, var vitmaktmusiken "Ultimate Thule"?
Citera
2015-07-28, 22:40
Medlem
FittJannes avatar
Mer propaganda tack! Bring it on! Ju snabbare alla dårar kör den här skutan mot isberget desto tidigare kan vi påbörja bärgningsarbetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in