2015-07-24, 13:35
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Skys hjälpryttare ser lite møra ut faktiskt, och Froome också, skulle inte førvåna om det faktiskt kan hända saker idag.

Jag är rätt säker på att Quintana kommer att närma sig under de här två etapperna. Sedan om det blir tillräckligt är jag tveksam till.
Citera
2015-07-24, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Instämmer. De cyklister jag verkligen gillar kör på det mer gammaldags äventyrliga sättet.

Philippe Gilbert vann i går i en spurt med ett dussin man, bland dem Tom Boonen, Grand Prix Pino Cerami. Väldigt många, bland dem Terpstra, bröt:

http://www.procyclingstats.com/race/Grand_Prix_Cerami_2015

Så Gilbert är ditt exempel på en gammaldags åkare!? Började följa cykel 2012 eller?
Citera
2015-07-24, 21:18
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alarm787
Så Gilbert är ditt exempel på en gammaldags åkare!? Började följa cykel 2012 eller?

Nej, Gilbert är inte mitt exempel på en "gammaldags äventyrlig åkare". Jag hänvisade till hans seger helt fristående från mitt uttalande om de cyklister jag verkligen gillar. Nej, jag började inte följa cykel 2012.

Fint startfält i Clasica San Sebastian, som äger rum 1:a augusti:

http://www.procyclingstats.com/race.php?id=149965&c=3

En hel del sjysta åkare i Tour de Wallonie också, som inleds i morron:

http://www.procyclingstats.com/race.php?id=150608&c=3
Citera
2015-07-24, 21:45
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
En hel del sjysta åkare i Tour de Wallonie också, som inleds i morron:

http://www.procyclingstats.com/race.php?id=150608&c=3

Undra hur Ahlstrands form är, här finns ju chans att göra resultat mot välkända namn dock utan en stjärnspurtare vad jag kan se.
Citera
2015-07-25, 17:31
Medlem
mrshylocks avatar
Hade bara Vino varit aktiv hade han kört skiten ur såväl Fromme som Quintana
Citera
2015-07-27, 18:53
Medlem
EM i Estland snart kolla snabbt igenom de svenska herrlaget tycker de såg riktigt intressant ut..någon med bättre koll är de rätt lag? vad vågar man hoppas på? Jag tycker att Lucas Eriksson o Gustav Höög känns mest aktuella för en bra placering..
Citera
2015-07-27, 19:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
EM i Estland snart kolla snabbt igenom de svenska herrlaget tycker de såg riktigt intressant ut..någon med bättre koll är de rätt lag? vad vågar man hoppas på? Jag tycker att Lucas Eriksson o Gustav Höög känns mest aktuella för en bra placering..

Lite frågetecken på varför Erik Nyqvist är med. Han har inte presterat något än efter att han kommit tillbaka efter sin problemfyllda säsong förra året. Jag hade nog valt Alexander Fåglum-Karlsson istället.
Citera
2015-07-27, 19:48
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Undra hur Ahlstrands form är, här finns ju chans att göra resultat mot välkända namn dock utan en stjärnspurtare vad jag kan se.

Han bröt i dag, liksom bl.a. Samuel Dumoulin. Niki Terpstra vann första etappen och leder totalt, Danny Van Poppel vann en spurt i går och Philippe Gilbert vann etappen i dag.
Citera
2015-07-27, 19:52
Medlem
Citat:
Han bröt i dag, liksom bl.a. Samuel Dumoulin. Niki Terpstra vann första etappen och leder totalt, Danny Van Poppel vann en spurt i går och Philippe Gilbert vann etappen i dag.

Han verkar inte få till de...med ett undantag i år trist för han kan ju när han får till de men börjar bli väl sällan nu
Citera
2015-07-27, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Lite frågetecken på varför Erik Nyqvist är med. Han har inte presterat något än efter att han kommit tillbaka efter sin problemfyllda säsong förra året. Jag hade nog valt Alexander Fåglum-Karlsson istället.

okej blir i varje fall ett intressant lopp
Citera
2015-07-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
okej blir i varje fall ett intressant lopp

Man kommer kunna följa tävlingarna åxå via webben live
Citera
2015-07-28, 21:38
Medlem
B-Dawks avatar
Tror ni andra att nästa års OS kommer att göra Touren till en sämre upplaga? OS ligger ju relativt kort inpå TdF och dessutom är banan ganska tuff och skulle kunna passa en sådan som tex Valverde.

Kanske många toppnamn i Girot istället och färre i Touren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in