2015-07-15, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Adamsson var mer än lovligt naiv under sändningen idag tycker jag. "Sky finslipar alla smådetaljer för att nå maximalt resultat." Om så är fallet borde han väl inse att även läkare är inblandade och ger åkarna allt som är ännu är tillåtet och/eller allt som inte kan upptäckas. Dumstrut på Adamsson inom ett år?

Det lär dröja många år innan vi får korten på bordet, och även då är det inte säkert att Froome och Sky åker dit, Banesto och Indurain är ju fortfarande oskyldiga som snövit trots att alla korten ligger på bordet.

Jag kan köpa att Sky är mer professionella än alla andra lag och att Froome är ett fysiologiskt unikum, men det ändrar inte på det faktum att han presterar på en nivå över vad som är rimligt inom ramarna för en ren idrottare oavsett hur unik han än är. Att han sen har haft en Armstrongsk resultatutveckling där han går från en medelmåtta till att bli överlägsen gör inte direkt hans resultat mer trovärdiga.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Den här killen ska vi också ha koll på:
http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=135130
Dyker upp som 29-åring och gör superresultat.

Otippat att han är spanjor

Spansk cykling är idag lika rutten som den var 2006 när operación Puerto avslöjades enligt chefen för den spanska antidoping byrån. Artikeln är från den 18 Juni i år så den är aktuell.

http://ciclismo.as.com/ciclismo/2015/06/18/mas_ciclismo/1434631134_944750.html
Senast redigerad av Gincan 2015-07-15 kl. 23:17.
Citera
2015-07-16, 21:40
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Jag kan köpa att Sky är mer professionella än alla andra lag och att Froome är ett fysiologiskt unikum, men det ändrar inte på det faktum att han presterar på en nivå över vad som är rimligt inom ramarna för en ren idrottare oavsett hur unik han än är. Att han sen har haft en Armstrongsk resultatutveckling där han går från en medelmåtta till att bli överlägsen gör inte direkt hans resultat mer trovärdiga.

Du vet inte vad du snackar om. Finns ingen sådan resultatutveckling. Ingen börjar karriären med att vara bäst.
Citera
2015-07-18, 17:48
Medlem
B-Dawks avatar
Ni som följer cykelsporten än närmre än vad jag gör, tror ni att ett förbud mot "watt-mätare" under loppen skulle göra dem bättre? Nu känns det ju som att väldigt många stirrar ner i den för att se hur nära max de ligger.
Citera
2015-07-18, 17:55
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Ni som följer cykelsporten än närmre än vad jag gör, tror ni att ett förbud mot "watt-mätare" under loppen skulle göra dem bättre? Nu känns det ju som att väldigt många stirrar ner i den för att se hur nära max de ligger.

Jag tar gärna bort dem.
Citera
2015-07-18, 18:24
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Funderar ibland om Froome borde ha ett gyroskop ist för wattmätare att kika på
Citera
2015-07-19, 00:14
Medlem
Pancevs avatar
Jag gillar inte wattskiten...mkt hellre att de går på känsla

cykel ska gå på känslan..crash and burn, rycka o släppa...inte ngt jävla watt
Citera
2015-07-20, 22:26
Medlem
Vacchi är nog den främsta anledningen till att jag blev intresserad av Cykelsport på riktigt.
Citera
2015-07-22, 23:00
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Riccardo Riccò är återigen inblandad i en dopinghärva. Hur tusan lyckas han?

http://www.cyclingweekly.co.uk/news/latest-news/serial-doper-named-in-steroid-trafficking-investigation-183908
Citera
2015-07-23, 06:32
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Riccardo Riccò är återigen inblandad i en dopinghärva. Hur tusan lyckas han?

http://www.cyclingweekly.co.uk/news/latest-news/serial-doper-named-in-steroid-trafficking-investigation-183908

Vafan är han bara 31år gammal känns som att det var skitlänge sedan han åkte dit första gången.
Citera
2015-07-23, 11:20
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Jag gillar inte wattskiten...mkt hellre att de går på känsla

cykel ska gå på känslan..crash and burn, rycka o släppa...inte ngt jävla watt

Instämmer. De cyklister jag verkligen gillar kör på det mer gammaldags äventyrliga sättet.

Philippe Gilbert vann i går i en spurt med ett dussin man, bland dem Tom Boonen, Grand Prix Pino Cerami. Väldigt många, bland dem Terpstra, bröt:

http://www.procyclingstats.com/race/Grand_Prix_Cerami_2015
Citera
2015-07-24, 10:40
Medlem
J.R.s avatar
Finns det någon realistisk chans att Froome blir utmanad om segern i årets TDF? Har inte sett de senaste etapperna och vet inte hur han och resten av teamet sett ut.
Citera
2015-07-24, 10:54
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Finns det någon realistisk chans att Froome blir utmanad om segern i årets TDF? Har inte sett de senaste etapperna och vet inte hur han och resten av teamet sett ut.

Skys hjälpryttare ser lite møra ut faktiskt, och Froome också, skulle inte førvåna om det faktiskt kan hända saker idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in