2015-07-28, 19:07
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena
Du är ett typexempel på folk som aldrig har lärt dig förstå vad ironi är. Jag vill väl fan inte se foton på Lisas mamma. Till vilken nytta då. Den kommentaren du kom med finns också i överflöd. Värna om familjen-kommentaren. Låt oss slippa den låtsas-empatin i framtiden alt kan du väl tycka synd om Litauernas mamma lite också.

Tycker faktiskt inte att det finns plats för ironi i den här tråden som läget är just nu.

Ursäkta heller inte ditt klavertramp med en billig ursäkt som lätt genomskådas.
2015-07-28, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Tycker faktiskt inte att det finns plats för ironi i den här tråden som läget är just nu.

Ursäkta heller inte ditt klavertramp med en billig ursäkt som lätt genomskådas.

Mitt svar till dig var allt annat än ironiskt eftersom jag önskade att du skulle förstå. Får nog börja att skräddarsy kommentarerna så att mottagaren inte känner sig exkluderad. Förlåt om du blev ledsen.
2015-07-28, 19:20
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag tror att det är en HONDA CR-V (2013) AJs bil !
Jag har just jämfört bilen från din bild och en HONDA CR-V (2013) och det ser ut att vara samma model.
Har du tagit bort bilden?
Jag får inte fram den längre när jag klickar på länken som du postade.

Har nu kollat rotesau's volvo xc60 förslag och tror faktiskt att hen har rätt.

VOLVO XC60 (2014) hemmahörande i Källby
2015-07-28, 19:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Bara för att du lovar att ingen domstol kommer att fästa avseende vid något behöver det inte vara osant. Domstolar röstar om vad som är sant, och ibland blir det fel.
Skulle ett sånt synsätt få vinna genomslag och etableras som vägledande princip i svenska
domstolar - alltså, att ingenting kan uteslutas, alla utsagor kan vara sanna hur otroliga de
än ter sig - så kan vi lika gärna skrota dessa domstolar, lägga ner hela rättsväsendet
och låta folk göra precis vad fan de vill utan konsekvenser för deras vidkommande.
Eftersom allt är lika möjligt. Varenda förklaring som bjuds från någon åtalad
vad det än må röra sig om är lika mycket värd. Vem är satt att döma någon för osanning?
Det sunda förnuftet sätts ur spel.

Jo, så kan vi fixa till det så blir det här redan rätt svårt sjuka samhället ännu mer illa däran.

För att tillämpa det på fallet ifråga så skulle MGM kunna förklara närvaron av hans DNA
på Lisas klädesplagg, låt säga hennes trosor, blus eller BH, med att han bara råkat stöta på
plaggen när han var ute och gick och var oförsiktig nog att vidröra dem, och lät dem sen
hamna på marken igen. Men inte har han för den sakens skull med Lisas försvinnande och
död att göra. Och en domstol nöjer sig med denna förklaring. Det är ju fullt rimligt
att det kan ha gått till så.
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-28 kl. 19:45.
2015-07-28, 19:32
Medlem
Parkours avatar
För oss som inte har hängt med det sista.
Vad är det för DNA dom hittat? Och varför blev misstänkt GM omhäktad?
2015-07-28, 19:38
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
VOLVO XC60 (2014) hemmahörande i Källby

Ja jag hittade 2 personer som har en sådan bil i Källby:

62 årig man från Källby, han har ägt fordonet i ett år och fyra månader.

68 årig kvinna från Källby, hon har ägt fordonet i ett år och åtta månader

Men jag kan inte få fram vem dessa personer är.

Bilen kan ju iof vara en bil från annan ort än Källby

Någon som kommer ihåg vilken bil AJs son GJ har ?
2015-07-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Hon har läst här på FB att det pratas om plantering?
Gripa efter varje halmstrå, hur som haver så kommer hon nog få en hygglig slant fram till det börjar vara dags för åtal, och kanske Litauen vill ha en kändis advokat?

Den tanken har faktiskt slagit mig med...
2015-07-28, 19:44
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
"– Vi får efter hand en allt klarare bild av det som hänt, men motivet är svårt att ange, säger Annette Olsson."
Vad menar hon med svårt att ange?

Vad har du för källa på detta?

Om jag får spekulera så betyder det att Lisa inte har blivit utsatt för något sexuellt övergrepp och att kroppen hittades i mycket gott skick. Om den än har legat i frysen, kylen, indränkt i myrsyra eller i en gödselstack - jag vet inte hur kroppar bäst konserveras.

Jag ser framför mig hur GM smyger fram bakom Lisa med en näsduk indränkt i någonting, med syftet att söva henne. Det slumpar sig så illa att Lisa har ett medfött fel, kanske på hjärtat eller någon annanstans som inte har visat sig än eftersom hon bara är 17 år.
Det medfödda felet leder till att hon avlider av den dos GM givit henne, vilket inte var meningen.
Att fastställa dödsorsaken tar lång tid eftersom den lilla mängd substans av ämnet man hittat, inte kan vara en dödlig dos.
Likaså är det svårt att ange ett motiv, det verkar så meningslöst.

Ok, det är lite far out med att Lisa skulle haft ett medfött fel, men beskrivningen kan äga giltighet ändå!
2015-07-28, 19:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
På radion hörde jag att dom hittat dna spår på tillhörigheterna alltså klädesplagg eller telefonskalet.
Stämmer detta?

Så du har också läst att det står dna spår i en del media. Man har alltså hittat spår av DNA men inte DNA. Vad för spår lämnar DNA efter sig?
Som om man skulle ha hittat spår av en bil men inte bilen.
Språk är svråt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag gissar att MGM sagt/kommer att säga att han hittade Lisas tillhörigheter/kläder och tog dem med sig hem. Han nekar brott och säger att han inte visste att grejerna tillhörde LISA!
Är det fastställt att det är hans dna? eller är det bara så att dom hittat dna, men vet inte vems än? .
Medlem
Varför är allt så hemligt med det här mordet?
Känns om sekretessen är extrem.

Är det för att själva mordet är så brutalt?
Känns som dom hitta delar av henne
2015-07-28, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nutte59
Är det fastställt att det är hans dna? eller är det bara så att dom hittat dna, men vet inte vems än? .
Jag tror starkt att jag läste nånstans att man hittat den misstänkta GMs DNA på Lisas tillhörigheter
Senast redigerad av matematiker 2015-07-28 kl. 20:11.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in