Citat:
Ursprungligen postat av
Djupfrys
Och du menar då att Litauerna hunnit med att städa bort Lisa, hennes blod som är det oundvikliga resultatet av en sådan olycka samt lagat taket inom loppet av några timmar?
Nej.
Bara att någon forslade bort kroppen och städade bort taksektionen. Alla letade ju efter Lisa så ingen lär ha kollat taket i fråga, vilket dom då senare spikade fast. Alltså kutade man tillbaka till ladan med en nedblåst taksektion och ställe denna bland de övriga icke monterade sektionerna där då handsken kan ha följt med i farten. Alla bilder från denna lada visar ju klart att taket inte är klart än idag, det saknas minst 8 sektioner på taket av förklarlig anledning eftersom Litauerna aldrig fick chansen att jobba klart.
Senaste utspelet med:
det finns risk för att han undanröjer bevis eller försvårar utredningen. pekar klart på att dom saknar viktiga bevis/pusselbitar i ärendet, frågan är bara vad och DNA-spåren som man åberopat hittills verkar alltså inte ha sådan tyngd att GM kan fällas.
Pekar också på att den riktiga GM fortfarande inte är funnen......
Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Dessutom hade takarbetet legat nere då byggnadsställningar blivit stulna.
De höll då på med dräneringsarbeten.
(uppgifter som tidigare redovisats här i denna tråd)
Och då köper ni alltså att grannskapet skulle ha sett en lurpassande GM eller bortforslig av Lisa:s kropp, när inte en käft ens ser tjuvar som snor en hel byggnadsställning som det krävs lastbil till.....kolla in höjden på ladan och räkna på hur många sektioner som krävs för ett takarbete där.!
Det här pekar ju på att vi även måste räkna med ett tjuvgäng eller tjuv som ev varit på baksidan av kafét vid tidpunkten för stängningen och då hållit till runt den blåa containern, och tjuvarna i dessa områden har bra lokalkännedom, så en tjuv som slagit ihjäl Lisa kan mycket väl haft full kunskap om byggboden och att det var obemannat på Martops gård på söndagar.
Den/de som snodde byggställningen bör vara en het kandidat....
Citat:
Under december 2014 polisanmäldes två händelser i kaféet. I ett fall stals husgeråd och kaffe. En dag senare försökte någon begå inbrott men misslyckades.
— Jag fick känslan av att tjuvarna kunde mitt ställe. De stal konstigt nog mina fina blå koppar men inte vår växelkassa på cirka tusen kronor, säger kaféägaren Lena Svedung.
En villaägare som bor i anslutning till kaféet har dessutom utsatts för grov stöld under en sen eftermiddag samma månad.
Även Blombergs säteris ägare Arne Jönsson, är drabbad av inbrott och stölder. Den stora byggnaden mitt emot Café på klostret, där en mc-handske efter Lisa Holm hittades, har haft besök flera gånger av tjuvar.
Byggnaden som är en tom ladugård och en blivande spannmålstork, utsattes för stöld så sent som den 7-8 maj i år. Då försvann en stor byggnadsställning samt diesel.
Källa:
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4077965-flera-inbrott-pa-kinnekulle
Den riktiga GM har nog lämnat landet för länge sedan och åkt söderut.....