2015-07-27, 23:10
Medlem
Jag har under många år spelat fotboll, mest i mina unga dar dock. Är förövrigt fortfarande ung.

Jag har dock aldrig haft någon riktig passion för fotboll eller fotbollstittande.

Tycker det verkar så härligt och mäktigt, eller hur man ska formulera sig att ha så mycket respekt för en klubb. Att kunna hålla på en klubb med hela sitt hjärta helt enkelt.

Hur blev ni fotbolls supportrar?
Hur fick ni kärlek för eran klubb?
Citera
2015-07-27, 23:13
Medlem
erikp121s avatar
Älskar du ditt kvarter? Älskar du din stadsdel? Älskar du din stad? Älskar du ditt land? Älskar du ditt folk?

Om ja, grattis. Du kan bli en supporter till ditt lag.
Citera
2015-07-27, 23:29
Medlem
Jag har spelat många år, Älskade laget då jag spelade men ser endast på fotboll för att dricka ölen och sällskap. Oftast bara VM och EM.
Samma sak med Hockey.

Men har man intresset för det så blir det nog lättare.
Citera
2015-07-27, 23:29
Medlem
elpirros avatar
Det var farsan som fick mig att börja hålla på Blåvitt, han tog med mig som en liten grabb på Gamla Ullevi och jag fastnade direkt. Otroligt glad över att han tog med mig på lokal fotboll. Känner en enorm stolthet över att hålla på IFK Göteborg. Känslan i att alltid stå med sina bröder på läktaren i med och motgång är obeskrivlig.
Senast redigerad av elpirro 2015-07-27 kl. 23:33.
Citera
2015-07-27, 23:31
Medlem
Stakeholders avatar
Själv är jag väldigt fotbollsintresserad men har inget favoritlag. Kvittar mej lika vem som vinner allsvenskan eller annan liga överhuvudtaget

Brukar hålla på det lag jag spelat på eller som är sämre på pappret. Det samma gäller även landslaget som oftast är upphåsat på förhand, sitter ofta då och hoppas på förlust.

U21-laget var kul för att det var oväntat medan damlaget kunde gärna åka ut i kvalet.
Citera
2015-07-27, 23:33
Medlem
Har du polare som går på fotboll? Gå med dom. Välj för guds skull inte att stötta ett internationellt lag.
Citera
2015-07-27, 23:35
Medlem
Höjas avatar
Blev fotbollssupporter genom läktaren och livet som hör där till.
Valde klubb pga att det var den stora klubben i närheten (enda alternativet), hade en läktarkultur jag rådiggade och profilerade sig för skåne, mot sverige.

Sammanfattat kan man säga att gemenskapen på läktaren lockade mig, inte spelet.
Citera
2015-07-28, 00:58
Medlem
bistids avatar
Jag spelade fotboll oseriöst när jag var yngre, men även om jag själv inte spelade mycket så är fotboll det bästa som finns i mina ögon. Jag förstår inte riktigt grejen med att tycka om fotboll pågrund av supporterkulturen, visst, den är helt fantastisk, men det viktigaste är spelet.

Jag har ingen aning hur man blir intresserad, haha. Se ett par omgångar i Allsvenskan och kolla vilket lag som spelar ett spel som du uppskattar. Det är självfallet lättast om det är nära dig. Det går inte att inte älska det om du ger det en chans.
Citera
2015-07-28, 05:45
Medlem
realthugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyStreet
Har du polare som går på fotboll? Gå med dom. Välj för guds skull inte att stötta ett internationellt lag.

Varför inte det då? Jag gör det och jag älskar min klubb sjukt mycket. Åker över och kollar så mycket jag kan. Inte mitt fel att Sverige spelar en skit fotboll som man tröttnar att titta på.

Jag fastnade för spelstilen mitt lag spelar, och det är väl det man brukar fastna för.
Citera
2015-07-28, 09:06
Medlem
Cambijaos avatar
Titeln är lite missledande. Vill du bli ett fan för fotboll eller för en klubb?

Om du frågar FB-eliten kan du bara hålla på en klubb i din närhet. Det är därför Solna är världens största stad/stadsdel.
Citera
2015-07-28, 10:21
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Varför inte det då? Jag gör det och jag älskar min klubb sjukt mycket. Åker över och kollar så mycket jag kan. Inte mitt fel att Sverige spelar en skit fotboll som man tröttnar att titta på.

Jag fastnade för spelstilen mitt lag spelar, och det är väl det man brukar fastna för.

Tänk om alla som tycker att svensk fotboll är skit och pga av det följer Barcelona, United osv hade följt AS istället, då hade svensk fotboll varit betydligt bättre.
Citera
2015-07-28, 11:59
Medlem
RDM90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro

Tänk om alla som tycker att svensk fotboll är skit och pga av det följer Barcelona, United osv hade följt AS istället, då hade svensk fotboll varit betydligt bättre.

Hur blir svensk fotboll bättre av fler följare? Sverige har en av de bästa supporterkulturen i Europa, inte är man i närheten spelmässigt för det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in