2015-07-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Nej. Hon höll på med håruppsättningar till balen som var just den söndagen. Alla andra dagar skjutsade hon. Hon jobbade hemma och var klar tidig kväll.

Så trevligt då, kanske ville se sina kreationer ute då på kvällen eller något och därför inte ville följa, och kanske var det LH hade bråttom hem till varför fadern blev orolig.
2015-07-27, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ordvalet "anhöriga" och "de" är ju pluralis och tyder på at det var mer än en i familjen,
På vishan snackar man ju i pluralis även om det var singularis. "Di va ju hänna for att lemne ting till tösa". Typ så alltså. Kan ha vart hur många som helst mellan 1 & 5 pers tror jag. Kanske pappa & farfar. Ingen vet.
2015-07-27, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Så trevligt då, kanske ville se sina kreationer ute då på kvällen eller något och därför inte ville följa, och kanske var det LH hade bråttom hem till varför fadern blev orolig.

Ska det vara så svårt att fatta att hon jobbade hemma och var klar tidig kväll.
2015-07-27, 23:23
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Jo det blir det eftersom det sammanfaller med att mamman var upptagen just den dagen. Och varför åkte inte mamman med på kvällen när pappan sas börja bli orolig för LH? Vid det laget var hon ju klar med jobbet.
Det naturliga är att båda föräldrarna åker om nu inte pappan prompt ville åka själv. Dessutom har ingen rett ut tidsspannet som inte stämmer med pappans/militärens/polisens agerande den kvällen.
Neeej! 😲
Vet vi faktiskt att mamman inte åkte med och letade efter Lisa på kvällen? Jag har då inte sett några sådana säkra uppgifter på vem/vilka som faktiskt åkte.
2015-07-27, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om Lisas mobil inte fungerade, och hon kom på avvägar på hemvägen och blev försenad, då måste någon förälder vara hemma för att kunna ringa den andra föräldern när Lisa kom hem. Likaså, om någon hörde av sig på något sätt med besked om vad som hade hänt Lisa.

+1 Xenia

Samtidigt, hon har inte varit borta länge när pappan åker för att leta. OM nu mamman var hemma och inte hade några förpliktelser är det fortfarande ett så tidigt skede att de börjar bli lite oroliga men man tänker nog snarare att det förmodligen handlar om något mindre allvarligt, t.ex soppatorsk eller mekaniskt fel på moppen eller liknande. Somliga säger att de reagerade för tidigt, vilket de inte gjorde. Nu säger du att de inte reagerade tillräckligt i och med att inte båda åkte.

Oavsett hur dom hade gjort så blir en helt normal reaktion från föräldrar anmärkningsvärd för er. "Det sägs att mamman hade läst en kvällstidning den söndagmorgonen" Högst anmärkningsvärt! Varför gjorde hon det?

Jag kan inte säga säkert om ni trollar eller bara har sett på för mycket deckare, men det börjar bli tröttsamt.

Edit: Kritiken var alltså inte mot Xenia utan den som Xenia svarade på. Jag ville bara fylla på lite men ser att det kan vars otydligt.
Senast redigerad av Frekventflygare 2015-07-27 kl. 23:27.
2015-07-27, 23:24
Medlem
Citat:

Läs om mitt tidigare svar och förklara sedan vad svårt att fatta är för dig tack.
2015-07-27, 23:27
Medlem
katws avatar
Citat:

Nu lugnar vi ner oss lite och tittar på fakta:
Citat:
Vid 15-tiden på söndagen samlades hundratals uppklädda studenter vid Billingehov innan kortegen bar av mot Billingehus.

http://sla.se/skovde/2015/06/08/studentbal-med-glitter-och-glamour

Modern var alltså klar med håruppsättningarna tidigt och kunde således vara med i bilen mot Blomberg.
2015-07-27, 23:27
Medlem
Någonting stämmer inte med pappans tidsschema och nu när han var där på dagen blir det ännu märkligare. Jag skriver inte att jag tror att han skulle kunna vara gärningsman men mordet är sannolikt mer komplicerat med lojaliteter på olika håll än vad som kommit fram hittills.
Det kommer nog förblir olöst om inte någon/några utredare vågar gå sin egen väg.

Glöm inte att pappan skulle kunna lastat in moppen i några av sina bilar och åka dit på kvällen istället för på dagen dvs ha hämtat LH. Bråkade LH och pappan vid mötet?
Senast redigerad av nopomil 2015-07-27 kl. 23:31.
2015-07-27, 23:28
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Fram till kvällen. Hon borde dock ha varit klar vid 18-tiden senast. Det kanske någon kan reda ut som känner till mer om balen.
Ja men, vi har ingen aning om när hon jobbade under dagen. Honbkan ha börjat på eftermiddagen lika gärna för allt vi vet. Borde och borde, vadå borde varit klar vid 18 - tiden? Man kan väl inte bara ta saker för givet sådär.
2015-07-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nu lugnar vi ner oss lite och tittar på fakta:

http://sla.se/skovde/2015/06/08/studentbal-med-glitter-och-glamour

Modern var alltså klar med håruppsättningarna tidigt och kunde således vara med i bilen mot Blomberg.

Ok tack.
Då blir det väl endast ännu märkligare att hon inte följde med sin make.
2015-07-27, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolitalej
Det är dubbelriktad väg...
När jag åkte upp på Kinnekulle var vi 4 st i kolonn, när jag vänt och åkte nedåt var vi tre i kolonn. Mötte hela tiden en strid ström med bilar. Visst, det kan vara några färre, men känslan är ändå att jag räknat lågt. Men det är i slutet av juli, en regnig dag. Jag vet ju inte hur det är annars...
Verkar vara en dum plats för ett planerat överfall om trafiken är såhär tät även i juni!?

Jag skulle, med min ganska stora erfarenhet av dessa vägar, inte våga göra något som att släpa en kropp eller brottas med någon vid den vägen där LH försvann. Visst, kanske om det var på natten. Men inte annars.

Vilket får mig att tro att det inte var ett planerat överfall.
2015-07-27, 23:30
Medlem
katws avatar
Citat:
Då blir det väl endast ännu märkligare att hon inte följde med sin make.

Nej, det tycker väl du möjligen. Däremot var hon med stor sannolikhet med och besökte Lisa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in