2015-07-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena
Jag kan inget om DNA men skulle någon kunna ha gnuggat/nuddat Lisas tröja lite lätt mot MGM utan att han märkt det & på så vis kan det ha fastnat hans DNA på hennes kläder. Ser AJ lite skämtsamt snärta hennes tröja mot MGM i bastun & sedan slänga ut den på lämpligt ställe på vägen hem.

Svaret är ja. I princip finns det hur mycket som som helst DNA runtomkring oss och på oss. Bara att åka buss fastnar det andras DNA på oss. Alla våran gäster lämnar massor av DNA efter sig när de har varit på besök.

Det viktiga här är just det att dessa två personer Lisa och mgm tror man inte skulle ha kunnat komma i kontakt på det viset så att de skulle ha kunnat få varandras DNA på sig. Det skulle vara svårare om de bodde ihop, eller arbetade ihop, för då skulle finnas bådas DNA rikligt lite överallt.
2015-07-27, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Hela dagen?

Bravo, det var kul.

----

Förstår inte vad det är för konstigt med att Lisas familj varit där under dagen eller att det inte har sagts tidigare. I media.

Fram till kvällen. Hon borde dock ha varit klar vid 18-tiden senast. Det kanske någon kan reda ut som känner till mer om balen.
2015-07-27, 23:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jo det blir det eftersom det sammanfaller med att mamman var upptagen just den dagen. Och varför åkte inte mamman med på kvällen när pappan sas börja bli orolig för LH? Vid det laget var hon ju klar med jobbet.
Det naturliga är att båda föräldrarna åker om nu inte pappan prompt ville åka själv. Dessutom har ingen rett ut tidsspannet som inte stämmer med pappans/militärens/polisens agerande den kvällen.
Nej, en förälder måste vara hemma om Lisa kom hem, för att kunna ringa den andre.
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Jo det blir det eftersom det sammanfaller med att mamman var upptagen just den dagen. Och varför åkte inte mamman med på kvällen när pappan sas börja bli orolig för LH? Vid det laget var hon ju klar med jobbet.
Det naturliga är att båda föräldrarna åker om nu inte pappan prompt ville åka själv. Dessutom har ingen rett ut tidsspannet som inte stämmer med pappans/militärens/polisens agerande den kvällen.

Naturligaste för mig hade varit att EN förälder stannar hemma OM barnet skulle dyka upp och den andre letar i ett initialt skede.....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Och vad har det att göra med att en första artikel med kollegorna sedan 10 juni publicerades just idag?
Det var ju det du tyckte var konstigt.

Jag skrev att det var ett märkligt sammanfallande. Mycket är märkligt med det här fallet som bekant.
2015-07-27, 23:08
Medlem
Citat:
Vittnet sa Lisa Holms familj och mamman kan inte varit där. Dags att reda ut detta vid det här laget.
Vi vet att med stor sannolikhet var mamma inte där.
Man kan också fundera på varför inte pappan skjutsade LH den aktuella dagen nu när mamman inte kunde. Och icke att förglömma pappans bristande tidsschema.
Mycket behöver redas ut istället för att polis håller på med "kurdspåret".

Förklarningen kan vara det att Lisa ville vara en stor flicka och klara detta själv.
2015-07-27, 23:08
Medlem
katws avatar
Citat:
Jag skrev att det var ett märkligt sammanfallande. Mycket är märkligt med det här fallet som bekant.

Det beror nog mycket på vad man vill tycka är märkligt. Jag för min del ser inget konstigt med den artikeln. Det kanske är först nu som kollegorna ens orkat ställa upp på en ny intervju sedan mordet.
2015-07-27, 23:09
Medlem
Ber om ursäkt om detta är en dum fråga...
Men kommer det stå exakt vad som hänt med Lisa i fallets FUP?
2015-07-27, 23:11
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
VAD är det som är så märkligt med den här moppefärden. Jag moppar själv 2 mil till jobb. Det är helt enkelt förbannat skönt att inte vara beroende av att andra ska skjutsa en fram o tillbaka. Inget körkort och urusla kommunikationer, speciellt på helgerna. Dessutom är det underbart att sätta sig på moppen och fara hem, rensa skallen efter jobb.

Friheten att ta sig fram självständigt, konstigare än så är det inte förmodligen!
Ja, jag undrar också precis som du varför det skulle vara så märkligt att hon åkte moppe. Saker och ting analyseras sönder till oigenkännlighet.

En annan sak, någon/några här undrar varför pappan inte skjutsade henne på morgonen (han var ju där på dagen, gunås). Är det verkligen viktigt? Men, han kanske inte kunde eller så kunde han inte hämta på kvällen också, moppen var då bra. Men detta vet jag ingenting om.
2015-07-27, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babygotdmac
Ber om ursäkt om detta är en dum fråga...
Men kommer det stå exakt vad som hänt med Lisa i fallets FUP?

Om de kan fastställa exakt vad som hänt kommer det stå.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, en förälder måste vara hemma om Lisa kom hem, för att kunna ringa den andre.

Knappast. Det finns mobiler. Hur kul är det att sitta hemma som mamma och inte få vara med?
Det behöver i vilket fall redas ut.
Det verkar som LH och mamman hade bättre kontakt. Finns uppgift på att LH alltid sms:ade mamman.

Tidsspannet? Detta är enormt viktigt oavsett vem som är gm.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
De kan ha diskuterat frågan länge, moped är billigare i drift än en bil. Till sommaren ska hon köra moped och spara pengar. Någon dag ska man börja, varför inte 7 juni. Inget konstigt alls i det.

Hade det nu varit så att Lisa stått och väntat på sina föräldrar på skjuts. Och kollegerna åkt iväg före då hade det förmodligen ändå hänt. Fast då kanske inte kroppen hittats istället...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in