2015-07-27, 22:54
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Varför har de inte sagt detta tidigare? Det är en jätteviktigt uppgift. Slump att det kommer dagen innan omhäktningsförhandlingen som gått så mycket prestige i?

Polisen vet självklart om det. Vad nu det spelar för roll. Och kollegorna har ingen skyldighet att informera allmänheten om de inte uttryckligen fått frågan förrän just igår(?)
2015-07-27, 22:55
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman

Öppna våra sinnen? Varför skulle våra sinnen vara mindre öppna bara för vi anser att rätt MGM är häktad? Och varför öppnar inte du ditt sinne och väljer fakta istället för fantasi?
MGM kommer inte släppas. Det finns dna bevis samt annat bevisning.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men nu gör du ju det igen. Är du mytoman?
Som vanligt, källa på DNA-fynd?

Nej jag är inte mytoman bara för jag visste det fanns DNA-bevis
2015-07-27, 22:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Vittnet sa Lisa Holms familj och mamman kan inte varit där. Dags att reda ut detta vid det här laget.
Vi vet att med stor sannolikhet var mamma inte där.
Man kan också fundera på varför inte pappan skjutsade LH den aktuella dagen nu när mamman inte kunde. Och icke att förglömma pappans bristande tidsschema.
Mycket behöver redas ut istället för att polis håller på med "kurdspåret".
De kan ha diskuterat frågan länge, moped är billigare i drift än en bil. Till sommaren ska hon köra moped och spara pengar. Någon dag ska man börja, varför inte 7 juni. Inget konstigt alls i det.
2015-07-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Polisen vet självklart om det. Vad nu det spelar för roll. Och kollegorna har ingen skyldighet att informera allmänheten om de inte uttryckligen fått frågan förrän just igår(?)

Men polisen är upptagna med sin intuition. Och att söka igenom vissa bilar och inte andra.
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Men varför skjutsade han henne inte då på morgonen?

VAD är det som är så märkligt med den här moppefärden. Jag moppar själv 2 mil till jobb. Det är helt enkelt förbannat skönt att inte vara beroende av att andra ska skjutsa en fram o tillbaka. Inget körkort och urusla kommunikationer, speciellt på helgerna. Dessutom är det underbart att sätta sig på moppen och fara hem, rensa skallen efter jobb.

Friheten att ta sig fram självständigt, konstigare än så är det inte förmodligen!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Just den tanken har jag också haft.

Ibland är det mer logiskt än man kan föreställa sig, hade varit mycket lättare om man fått vara med och göra förundersökningen att få svar på frågorna, men vi har ett litet embryo utav vad åklagare och övriga som sysslat med detta ha, det vi får kommer via tidningarna, eller rykten som är tvivelaktiga, skulle vara spännande om det är någon trådsanning som smugit sig in och inte blivit upptäckt ännu i alla spekulationer.
2015-07-27, 22:58
Medlem
Citat:
Det vet du vid det här laget att uppgiften inte stämmer. Hon åkte väl med mamman alla de andra 5 dagarna. Åkte hon någonsin med pappan? Någon som vet?

Nej, jag satt inte vid köksbordet lördag kväll när de kanske diskuterade och tyckte det var dags för henne att få ta mopeden dit, så jag kan inte säga att det inte stämmer.
2015-07-27, 22:59
Medlem
Citat:
Det vet du vid det här laget att uppgiften inte stämmer. Hon åkte väl med mamman alla de andra 5 dagarna. Åkte hon någonsin med pappan? Någon som vet?
Löser det fallet?
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Det var väl bara pappan som åkte då? Mamman var upptagen med håruppsättningar inför balen hela dagen. Det var troligen därför hon inte kunde skjutsa LH som hon brukade.
Hela dagen?

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jag gissar att han kommer säga: "oj det var Misses leksak, nej det var det inte. Men där borta ligger nånting... jag kollar den, inte där heller, nej. Vart kan han ha gömt sina leksaksmöss tro? Och en handske, den såg bekant ut..en sån har jag ju sett förut..bäst att lägga tillbaka den. Ett örhänge? Kan det vara katten som stulit från frugan tro?"
Bravo, det var kul.

----

Förstår inte vad det är för konstigt med att Lisas familj varit där under dagen eller att det inte har sagts tidigare. I media.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
En bil var tredje eller var fjärde sek, och sen håller de en hastighet av ca 15 m/sek. Då måste bilarna kommit i en strid ström med ca 50 meter mellan varje bil...
Är du helt säker på att detta stämmer..?

Det är dubbelriktad väg...
När jag åkte upp på Kinnekulle var vi 4 st i kolonn, när jag vänt och åkte nedåt var vi tre i kolonn. Mötte hela tiden en strid ström med bilar. Visst, det kan vara några färre, men känslan är ändå att jag räknat lågt. Men det är i slutet av juli, en regnig dag. Jag vet ju inte hur det är annars...
Verkar vara en dum plats för ett planerat överfall om trafiken är såhär tät även i juni!?
2015-07-27, 23:00
Medlem
katws avatar
Citat:
Men polisen är upptagna med sin intuition. Och att söka igenom vissa bilar och inte andra.

Och vad har det att göra med att en första artikel med kollegorna sedan 10 juni publicerades just idag?
Det var ju det du tyckte var konstigt.
2015-07-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
De kan ha diskuterat frågan länge, moped är billigare i drift än en bil. Till sommaren ska hon köra moped och spara pengar. Någon dag ska man börja, varför inte 7 juni. Inget konstigt alls i det.

Jo det blir det eftersom det sammanfaller med att mamman var upptagen just den dagen. Och varför åkte inte mamman med på kvällen när pappan sas börja bli orolig för LH? Vid det laget var hon ju klar med jobbet.
Det naturliga är att båda föräldrarna åker om nu inte pappan prompt ville åka själv. Dessutom har ingen rett ut tidsspannet som inte stämmer med pappans/militärens/polisens agerande den kvällen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in