Citat:
Ursprungligen postat av
Hippie
Varför då?
De sjönk/sänktes direkt efter kriget.
Sovjet hade inget att göra med att Tsar-Ryssland varit ute på olydigheter. Det var helt enkelt inte deras problem.
Därför att det var mer eller mindre den sovjetiska stalinistiska linjen rakt över, det som hade nytta gjorde man affär av och basunerade ut oavsett om det var före eller efter revolutionen, det som man inte ville kännas vid såg man till att radera ur arkiven, om det så betydde att man sköt ansenliga vittnen till saker och ting. Men det spelar ingen roll, jag tror inte ens att det är en sådan ubåt öht.
Dessutom så var svenska och ryska kungahusen mycket goda vänner, och ryska fartyg seglade utan hinder i svenska farvatten, även örlogsfartyg var välkomna, så jag ser inte ens att de skulle haft något intresse av sverige utrikespolitiskt, under en tid som Japan var stora huvudvärken för Rysk Flotta.
Jag letar efter noteringar att Italien har förlorat en miniubåt, olycka eller vad som men hittar inget. Såldes Cosmos till andra länder? Jag tänker att om det har landat en italiensk ubåt på östersjön så måste besättningen ha förolyckats, man hade väl rimligen kört en täck-story om en olycka då tänker jag för att förklara förlusten av manskap?