Tyvärr rör det sig säkert om en ubåt från första världskriget, men jag hoppas innerligt att jag har fel så att Putin blir tagen med brallorna nere och blir till åtlöje.
Min teori är att Ocean X Team den senaste veckan dykt vid ubåten och rengjort de delar av skrovet som man nu visar upp. Detta gör man för att skapa ett drev hos media och skapa osäkerhet.
Denna bild på en rysk "Akula" ubåt från 1907 har legat på botten i över hundra år utanför Estland.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c5/Allveelaeva_%22Akula%22_vrakk.JPG/800px-Allveelaeva_%22Akula%22_vrakk.JPG
Skrovet är vitt under avlagringarna och på grund av den syrefattiga miljön i Östersjön så räcker det att du tar bort avlagringarna för att den skall se fräsch ut. Dessutom ser avlagringarna ut som på ubåten som nu hittats (vid bokstäverna).
Det finns ingen ursäkt från Ocean X Team att de under en hel vecka undanhållit att en "modern" rysk ubåt förlist. De fick förmodligen tipset eftersom vrakplatsen redan var känd, eller i alla fall något sånär lokaliserad.