2015-07-27, 16:08
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Svårt att förklara.

Hur ska man kunna bemöta ditt inlägg när du inte kan förklara vad du menar? Inte ens försöker?
Citera
2015-07-27, 16:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Hade en jobbig period förut och släppte mycket av livet och det kände som jag gav upp på något sätt, och jag struntade i signalerna jag fick av gud, vilket också gjorde så att han gav upp hoppet om mig... Och allt blev bara sämre i livet. Men bestämde mig bara för nån vecka sen att be honom hjälpa mig igen, och verklig gör de som man får signaler av. jag har börjat känt mig mycket starkare igen, har klart saker jag inte gjorde förut på grund av svår period. Bara man lyssnar så hjälper han en, självklart måste du göra sakerna själv, men du vet vad du ska göra för att det ska bli rätt för dig och komma tillbaka på banan. Är det nån som känner igen sig i det? Bara man lyssnar så funkar allt mycket bättre?
Vad menar du med signaler? Menar du ditt samvete?
Ja det gäller nog alla människor både religiösa och ickereligiösa. Endera lyssnar man på en nära vän eller någon annan som upplyser en om de saker man ej ser hos sig själv så att säga.
Människan försöker alltid hitta lindring i tillvaron på ett eller annat sätt.
Jag kan tycka det vara skönt med meditation ibland. Rensa sitt inre.
Det är väl bra att du fått hjälp av Gud som du säger och framför allt att det fungerar för att du skall må bra.
Citera
2015-07-27, 16:32
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vad menar du med signaler? Menar du ditt samvete?
Ja det gäller nog alla människor både religiösa och ickereligiösa. Endera lyssnar man på en nära vän eller någon annan som upplyser en om de saker man ej ser hos sig själv så att säga.
Människan försöker alltid hitta lindring i tillvaron på ett eller annat sätt.
Jag kan tycka det vara skönt med meditation ibland. Rensa sitt inre.
Det är väl bra att du fått hjälp av Gud som du säger och framför allt att det fungerar för att du skall må bra.
Han sa det till mig, att antagligen följer jag det han säger och då klarar jag av det jag har jobbigt med eller så går jag min egen väg och sitter fast där jag är och kanske måste börja med mediciner för att klara livet.
Citera
2015-07-27, 16:36
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Han sa det till mig, att antagligen följer jag det han säger och då klarar jag av det jag har jobbigt med eller så går jag min egen väg och sitter fast där jag är och kanske måste börja med mediciner för att klara livet.
Ok! Hur sade han det till dig? Hörde du eller fick du till dig det på annat sätt?
Citera
2015-07-27, 16:39
Medlem
Jag minns hur det egentligen är rätt lätt att börja "tro på Gud" (eller följa), men det är svårare att börja känna att Gud är kärleksfull vilket Jesus sa. Alltså det är lätt att ha nån slags "Gud" men det kan vara svårare att tro på den gud Jesus talade om.

Även den traditionella kristendomens gudsbild består av en gud som vi ska frukta, vi är "tvingade att älska", så att säga...
Citera
2015-07-27, 16:40
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag minns hur det egentligen är rätt lätt att börja "tro på Gud" (eller följa), men det är svårare att börja känna att Gud är kärleksfull vilket Jesus sa. Alltså det är lätt att ha nån slags "Gud" men det kan vara svårare att tro på den gud Jesus talade om.

Även den traditionella kristendomens gudsbild består av en gud som vi ska frukta, vi är "tvingade att älska", så att säga...
Så.. är älskvärdhet eller kärlek en kamp för dig?
Citera
2015-07-27, 16:48
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ok! Hur sade han det till dig? Hörde du eller fick du till dig det på annat sätt?
Han förmedla det i mina tankar, alltså ingen klar röst.
Citera
2015-07-27, 16:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ok!
Citera
2015-07-27, 17:01
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Har du m.a.o fått hörselhallucinationer så du hör röster, eller en röst, i ditt fall.. ?
Citera
2015-07-27, 17:03
Medlem
Citat:
Hade en jobbig period förut och släppte mycket av livet och det kände som jag gav upp på något sätt, och jag struntade i signalerna jag fick av gud, vilket också gjorde så att han gav upp hoppet om mig... Och allt blev bara sämre i livet. Men bestämde mig bara för nån vecka sen att be honom hjälpa mig igen, och verklig gör de som man får signaler av. jag har börjat känt mig mycket starkare igen, har klart saker jag inte gjorde förut på grund av svår period. Bara man lyssnar så hjälper han en, självklart måste du göra sakerna själv, men du vet vad du ska göra för att det ska bli rätt för dig och komma tillbaka på banan. Är det nån som känner igen sig i det? Bara man lyssnar så funkar allt mycket bättre?

Gud gav inte upp hoppet om dig, det var nog du som trodde det bara.

Ja, du ska följa ditt hjärta. Är det gott är det bra, ont är det inte bra.
Citera
2015-07-27, 17:05
Medlem
Citat:

Du kanske får höra en röst någon dag, bli inte rädd.
Jesus gör under.
Citera
2015-07-27, 17:05
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Inte något jag känner igen direkt. Är du säker på att det inte är dina egna tankar och dina egna funderingar i och med att du har en Gudstro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in