Citat:
Ursprungligen postat av
Lubrix
Hade en jobbig period förut och släppte mycket av livet och det kände som jag gav upp på något sätt, och jag struntade i signalerna jag fick av gud, vilket också gjorde så att han gav upp hoppet om mig... Och allt blev bara sämre i livet. Men bestämde mig bara för nån vecka sen att be honom hjälpa mig igen, och verklig gör de som man får signaler av. jag har börjat känt mig mycket starkare igen, har klart saker jag inte gjorde förut på grund av svår period. Bara man lyssnar så hjälper han en, självklart måste du göra sakerna själv, men du vet vad du ska göra för att det ska bli rätt för dig och komma tillbaka på banan. Är det nån som känner igen sig i det? Bara man lyssnar så funkar allt mycket bättre?
Vad menar du med signaler? Menar du ditt samvete?
Ja det gäller nog alla människor både religiösa och ickereligiösa. Endera lyssnar man på en nära vän eller någon annan som upplyser en om de saker man ej ser hos sig själv så att säga.
Människan försöker alltid hitta lindring i tillvaron på ett eller annat sätt.
Jag kan tycka det vara skönt med meditation ibland. Rensa sitt inre.
Det är väl bra att du fått hjälp av Gud som du säger och framför allt att det fungerar för att du skall må bra.