2015-07-27, 14:09
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
De har ju lyckats infiltrera och förstöra övriga partier så kommer Svenskar att fortsätta rösta på partiet? Dessa ökade % kan ju på sikt riskera att driva bort väljare.

Det är juggen längre ner på gatan i radhusområdet, den sekulära kurden, och han den där iran-killen som håller isär religion och politik som röstar SD. Det berättade iran-killen för mig när jag åkte taxi sist. Det är inte Mehmet Kaplan och hans kompisar som röstar SD. Islamisterna röstar S/MP. Hade jag varit medlemsansvarig i SD så hade jag red-flaggat dom alla namn på MPs medlemslista, trots att det skulle sänka taket för SD till 100%-ett MP; sådär en 94-95% då, det kan jag leva med.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-07-27 kl. 14:14.
2015-07-27, 14:14
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Frågan är då vad som händer med partiet om dessa kurder och andra invandrare börjar klättra upp inom partiets organisation och driva egna agendor?

De har ju lyckats infiltrera och förstöra övriga partier så kommer Svenskar att fortsätta rösta på partiet? Dessa ökade % kan ju på sikt riskera att driva bort väljare. Se hur snabbt övriga partier smälter nu. En mindre Sverigevänlig politik kan ge samma smältrisk för SD.

Sverigedemokraterna har väl ganska dåliga erfarenheter av utomeuropeiska invandrare som försöker klättra i organisationen. Tänker bland annat på den där indiern som skrev för Avpixlat som bara över en natt började anklaga SD för rasism och "islamofobi" när han insåg att han inte skulle bli inkvoterad som islamkritiker.

Eller den där araben som gick runt och smygfilmade sina partikamrater och släppte filmerna till media när även han insåg att han inte skulle få en gräddfil.

Jag tror SD ledningen och medlemmarna är ganska vakna när det kommer till lycksökare. Så länge man inte kvoterar utan går efter talang så klarar man sig nog bra. De andra partierna har ju kvoterat in de flesta av sina invandrare. Klart det blir problem då.
Senast redigerad av RadioDDR1 2015-07-27 kl. 14:20.
2015-07-27, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Många här är väl något förvånade över att S inte tappar mer och fortare än SD, så även jag. Men jag tror det ligger ett skred bakom hörnet. S-väljare finns i stor utsträckning på större arbetsplatser: industri, sjukhus mm. Politiska förflyttningar tenderar förmodligen där att ske gruppvis. I det missnöjeklimat som finns bland S- väljare nu skulle jag inte bli förvånad om det plötsligt skulle bli ett rejält jordskred, dvs att S tappar 5% eller mer på en månad till SD. Det räcker med att någon mindre avdelning i LO sätter bollen i rörelse.
Det kommer, bara vänta och se när industrisemestern är över.
Folk från varje vrå i landet har dragit runt med husvagnen och med egna ögon fått se hur snabbt förfallet brett ut sig.
Det är stor skillnad hur det ser ut nu ute i landet jämfört med den förra semestern.
Förfallet kommer att bli den stora snackisen i fikarummet när semestern är slut så det stora raset för S kommer inom de närmsta två månaderna.
SD kommer garanterat att vara Sveriges största parti innan September är slut, ingen tvekan om det så mitt råd är att köpa hem skumpa redan nu och lägga den på kylning så har ni det gjort.
2015-07-27, 14:45
Medlem
Citat:
Frågan är då vad som händer med partiet om dessa kurder och andra invandrare börjar klättra upp inom partiets organisation och driva egna agendor?

De har ju lyckats infiltrera och förstöra övriga partier så kommer Svenskar att fortsätta rösta på partiet? Dessa ökade % kan ju på sikt riskera att driva bort väljare. Se hur snabbt övriga partier smälter nu. En mindre Sverigevänlig politik kan ge samma smältrisk för SD.

Folk med min uppfattning och det är väldigt många, riskerar att stötas bort från SD om man låter t.ex. kurdiska nationalister få framföra sina idéer.

Min uppfattning är om kannibaler på Nya Guinea vill hålla på med kannibalism, så låt dem fortsätta.
Vill däremot själv inte ha något dem att göra.

Likadant negrer och araber, om man vill slå ihjäl varandra så låt dem göra detta.

Tycker att Sverige skall hållas rent från kannibaler, negrer och araber!
Den ende t.ex. kurd som är välkommen i SD är en som totalt avsagt sig all kontakt med andra kurder, samt alla kurdiska traditioner och värderingar!
2015-07-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Folk med min uppfattning och det är väldigt många, riskerar att stötas bort från SD om man låter t.ex. kurdiska nationalister få framföra sina idéer.
Jag ser på twitter att många höger/SD-människor gullar med kurder. Jag tycker inte SD ska lägga sig i andras konflikter, dom ska fokusera 100% på Sverige.
2015-07-27, 15:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rbbdbb
Jag ser på twitter att många höger/SD-människor gullar med kurder. Jag tycker inte SD ska lägga sig i andras konflikter, dom ska fokusera 100% på Sverige.
Det handlar nog mycket om att belysa den kognitiva dissonansen hos PK-sidan. Där man älskar kurdisk & tibetansk nationalism, samtidigt som man förnekar att det svenska folket överhuvudtaget existerar.

Jag har själv med stor framgång fått ett antal PK-idioter att drypa av med svansen mellan benen med denna taktik.
2015-07-27, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Många här är väl något förvånade över att S inte tappar mer och fortare än SD, så även jag. Men jag tror det ligger ett skred bakom hörnet. S-väljare finns i stor utsträckning på större arbetsplatser: industri, sjukhus mm. Politiska förflyttningar tenderar förmodligen där att ske gruppvis. I det missnöjeklimat som finns bland S- väljare nu skulle jag inte bli förvånad om det plötsligt skulle bli ett rejält jordskred, dvs att S tappar 5% eller mer på en månad till SD. Det räcker med att någon mindre avdelning i LO sätter bollen i rörelse.
Ni vill jag inte sprida smolk i glädjens bägare, men jag vill varna lite för att många missnöjda väljare under mellanvalsperioden går tillbaka till sitt tidigare val på valdagen, efter den intensiva propagandan under en valrörelse (och troligen även av ren feghet och bekvämlighet). Jämför tex alliansen katastrofsiffror under delar av sin första period, och hur man lyckades hämta hem en hel del på valdagen. När de gäller dem som anger att de kommer att gå över till SD denna valperiod är det förstås svårare att predicera om, jag hoppas att det stannar kvar som fastgjutna- det brukar vara ett mycket väl överlagt (och desperat) val att gå till SD (men hur det förhåller sig med de nya grupper som nu förefaller strömma till SD vet vi ju inte riktigt säkert).
2015-07-27, 15:57
Medlem
Zujs avatar
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article21176871.ab

Ny SD-skandal!

Citat:
Ultima Thule släppte sin första singel för 30 år sedan, och sponsrades då av den rasistiska organisationen Bevara Sverige Svenskt.

– Det här visar Sverigedemokraternas politiska hemvist. Det är ett parti som kommer ur den nationalistiska, högerextrema miljö där Ultima Thule är en självklarhet, säger Daniel Poohl.

Är ganska säker på att SD idag tappade flera moderata väljare av det här. Nu sjunker opinionen. Pokerfejset Åkesson visade sitt sanna ansikte igen. Synd.

Nästa OU ska jag fira!
2015-07-27, 16:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj

Ny SD-skandal!

Är ganska säker på att SD idag tappade flera moderata väljare av det här. Nu sjunker opinionen. Pokerfejset Åkesson visade sitt sanna ansikte igen. Synd.

Nästa OU ska jag fira!

Ojoj nu är läget allvarligt
2015-07-27, 16:07
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:

Ny SD-skandal!

Nästa OU ska jag fira!

Haha, extremband Ultima Thule!? Snacka om desperata ... Michael Jacksson var mer extrem än gubbarna i pojkbandet 😂
2015-07-27, 16:07
Medlem
Floragatans avatar
Citat:

Ny SD-skandal!

Nästa OU ska jag fira!
Du lär nog få ställa in ditt firande. Till och med Daniel Poohl medger ju att "Vi vet av historien att politiska skandaler väldigt sällan skadar den här typen av partier".

Ultima Thule, vem bryr sig? Ingen jag känner i alla fall, snarare förutsätter nog dom flesta att SD inte har några problem med Ultima Thule.
2015-07-27, 16:19
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:

Ny SD-skandal!

Nästa OU ska jag fira!

Nyhetstorkan måste vara på topp just nu, det är ju verkligen ingen nyhet att Sverigedemokraterna gillar Ultima thule, jag har verkligen svårt att se att det här skulle skada partiet på något plan. Är inte Ultima Thule så 90-tal när det kommer till att sälja lösnummer?

Det senaste jag hörde om dem innan det här var typ 10 år sedan då de avbröt en spelning där någon tjomme stod och heilade.
Senast redigerad av Bewnhur 2015-07-27 kl. 16:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in