2015-07-26, 22:57
Medlem
Problemet är inte att hon hatar män.

Utan problemet är att media hyllar en person som hatar män
Citera
2015-07-26, 23:01
Medlem
Zara Larsson borde lyssna lite på den kanal hon nyligen suttit och pratat ren goja i.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3381&grupp=19914

Det jobbigaste är ju ändå att hon ägnar halva programmet åt att berättas andras historier för att hennes eget liv inte är tillräckligt intressant. Min pappa... min pappa... min pappa.... min pappa....
/
Citera
2015-07-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
"Manshatet dödar ingen. Manshatet skadar ingen. Manshatet är inget samhällsproblem. Det är en reaktion, ofta verbalt eller i skrift, på det förtryckande kvinnohatet. Eftersom männen växer upp med ständig bekräftelse på att de har makt så blir de ju självklart smått (ibland jätte-) hysteriska när kvinnor ifrågasätter dem, kritiserar dem och går emot dem. Manshatet bottnar med andra ord i kritiken och hatet mot kvinnohatet och de som utför det. Och det är därför vi feminister ofta får stämpeln ”manshatare” – eftersom vi kritiserar männens kvinnohatande agerande och tänkande."

kan det bli tydligare?

Det blir väldigt fel här. Mannen generellt sett hatar inte kvinnan. Och Zara citerar lady dahmer som vill avrätta män. Rättare sagt, hela detta citatet är lady dahmers? ja du vet hon som just det, hatar alla män och vill avrätta hela manliga släktet, samt slå barn med snopp.

Kan det bli värre?
Citera
2015-07-26, 23:15
Medlem
upperkatts avatar
Ganska bra skrivet: http://motpol.blogspot.se/2015/07/feminismens-nya-gullegris.html?m=1.
Citera
2015-07-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Bra, då kan du säkert länka till empiriskt grundad forskning där "patriarkatet" är exakt och klart definierat så att dess existens går att empiriskt verifiera eller falsifiera, att det inte uppstår motsägelser (t.ex. att det faktum att män dominerar i samhällets absoluta botten, i fängelser, som hemlösa, som missbrukare o.s.v. inte motsäger definitionen), samt att forskningsarbetena klarar av en granskning av utomstående, icke-troende forskare.

Men innan du gräver fram dessa seriösa, empiriskt grundade forskningsrapporter som har klarat av utomstående granskning, så kanske du kunde svara på en frågeställning kring patriarkatet i Sverige? Många av de feminister som hörs i svenska offentligheten hävdar att kvinnor tvingas klä sig på ett visst sätt, tvingas konsumera det de gör, tvingas välja vissa utbildningar istället för andra o.s.v. på grund av "patriarkatet". Innefattar det svenska "patriarkatet" det förut så omtalade "judiska patriarkatet", som också hävdades styra över de vita kvinnornas konsumtionsmönster, tankar och val? Är de i så fall en mindre del av det nuvarande "patriarkatet"? Eller, med tanke på att de i genomsnitt har högre utbildning, högre inkomst, högre förmögenhet och är överrepresenterade på beslutsfattande poster i samhället, innebär det att de utgör en större del av det styrande, allsmäktiga "patriarkatet" än de utgör som endast antalet individer av patriarkatet? D.v.s. är judar mer "patriarkatet" än vita, germanska män?

Samt om judarna är mer "patriarkatet" än vita män, så undrar jag även om man då ska hata judarna mer än vita män? För en central del av den postmarxistiska tron är väl ändå den värdeskala av människor, en nästan inverterad variant av nazisternas värdeskala över människor, där vita, heterosexuella män värderas som de som man bör hata mest (som grupp, givetvis, inte som enskilda!...kanske). En toppnotering av människovärde på den skalan torde väl fås om man är en muslimsk, lesbisk, svart kvinna. Men judarna verkar ha en otydlig placering på den skalan, trots att de flesta andra är väldigt lätta att placera på den.

Mycket av detta har jag redan tragglat 70 ggr i denna tråd. Så läs efter det inlägget du svarade på så får du svar på frågorna…

Det jag inte svarat på:

Patriarkat: Definitionsmässigt är det ett samhällssystem där män har den primära makten och de flesta ledande positioner inom politiska-, ekonomiska-, religiösa-, sociala-, eller finansiella institutioner domineras av män.

obs där står alltså inte: män har den primära makten i fängelser och de flesta positioner på gatan.
allright?

Jag är en feminsit som inte säger vi har patriarkat i Sverige, eller skandinavien..kanske Finland..
Jag håller mig snällt till "patriarkala strukturer"
Behöver du förklaring?

och ehhh nej detta är inte vad man klagar på specifict då det gäller patriarkatet. Som sagt läs på vad patriarkat faktiskt STÅR för.

Sen pallar jag inte mer skit kring judar…alltså fan skärp er. Vad är ert problem? Vad exakt har nån kalottförsedd söt lockig jude någonsin gjort er? Helt sanslöst. Ni sitter och rapar gammalt nazistfradga från 30 talet…snacka om dålig andedräkt. Rutten Hitler i kubik.

Snälla Thewellovedone kom hit och sätt dem på plats
Senast redigerad av ScottWalter 2015-07-26 kl. 23:25.
Citera
2015-07-26, 23:23
Bannlyst
Kan vi sluta ge denna unga och förvirrade attentionwhore uppmärksamhet?
Citera
2015-07-26, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpamanen
Det blir väldigt fel här. Mannen generellt sett hatar inte kvinnan. Och Zara citerar lady dahmer som vill avrätta män. Rättare sagt, hela detta citatet är lady dahmers? ja du vet hon som just det, hatar alla män och vill avrätta hela manliga släktet, samt slå barn med snopp.

Kan det bli värre?

nej men kvinnohat existerar i fysik, juridisk och social mening. hajjar du skillnaden?
Manshat existerar bara på pappret, ÄN så länge ska tilläggas.
Börjar ju dyka upp vissa tendenser inom skönlitt. ex. att man beskriver kvinnor som fysiskt "slår tillbaka".
Med tanke på kvinnors förmåga till samarbete och jävlar anamma när vi föresatt oss något så tror jag ni måste skynda på processerna lite så vi inte hinner hamna där.

Mitt råd.

kan man slå nån med snoppen? Måste bli väldigt ansträngande, tycker jag du ska ta upp med Babianen. Tror det kan intressera denne.
Senast redigerad av ScottWalter 2015-07-26 kl. 23:49.
Citera
2015-07-26, 23:25
Bannlyst
Citat:
[i]"Manshatet dödar ingen. Manshatet skadar ingen. Manshatet är inget samhällsproblem. Det är en reaktion, ofta verbalt eller i skrift, på det förtryckande kvinnohatet...

kan det bli tydligare?
Kan det bli mer fel? Varje mening ovan är ju objektivt sett felaktigt, till och med ett barn, eller en idiot, kan inse det.

- Det är flera män som dött av manshat (känsliga män som tagit självmord när de mobbats av feminister bl.a.)
- Manshater skadar många män psykiskt, det är inte lätt att alltid vara slagpåse för frustrerade kvinnor, särskilt nu när det är norm att kvinnor ska kritisera män och tabu för män att kritisera kvinnor.
- Manshatet är på väg att bli ett stort samhällsproblem, inte minst för feminismen, men även för kvinnor i allmänhet, då manshater föder feminismhat och kvinnohat. En naturlig reaktion, på samma sätt som att feminism är en reaktion på kvinnohat. Hat föder hat, och idag så har vi en skenade hatspiral mellan könen.
Citera
2015-07-26, 23:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Kan det bli mer fel? Varje mening ovan är ju objektivt sett felaktigt, till och med ett barn, eller en idiot, kan inse det.

- Det är flera män som dött av manshat (känsliga män som tagit självmord när de mobbats av feminister bl.a.)
- Manshater skadar många män psykiskt, det är inte lätt att alltid vara slagpåse för frustrerade kvinnor, särskilt nu när det är norm att kvinnor ska kritisera män och tabu för män att kritisera kvinnor.
- Manshatet är på väg att bli ett stort samhällsproblem, inte minst för feminismen, men även för kvinnor i allmänhet, då manshater föder feminismhat och kvinnohat. En naturlig reaktion, på samma sätt som att feminism är en reaktion på kvinnohat. Hat föder hat, och idag så har vi en skenade hatspiral mellan könen.

Det kommer gå åt helvete för dagens feminister, finns ju fler anledningar än bara invandringen att SD ökar så mycket.
Citera
2015-07-26, 23:31
Medlem
Citat:
nej men kvinnohat existerar i fysik, juridisk och social mening. hajjar du skillnaden?
Börjar ju dyka upp vissa tendenser inom skönlitt. ex. att man beskriver kvinnor som fysiskt "slår tillbaka".
Med tanke på kvinnors förmåga till samarbete och jävlar anamma när vi föresatts oss något så tror jag ni måste skynda på processerna lite så vi inte hinner hamna där.

Mitt råd.

kan man slå nån med snoppen? Måste bli väldigt ansträngande, tycker jag du ska ta upp med Babianen. Tror det kan intressera denne.
Jaha - så alla män som blir slagna av sina fruar, de finns inte. De är som tomten då? Eller du menar att just det inte rör sig om manshat utan om något annat. Det finns ingen korelation mellan män som slår kvinnor och kvinnor som slår män. Det gör det av olika anledningar?
Jo tjena.
/
Citera
2015-07-26, 23:40
Medlem
Citat:
Med tanke på kvinnors förmåga till samarbete och jävlar anamma när vi föresatts oss något så tror jag ni måste skynda på processerna lite så vi inte hinner hamna där.

Mitt råd.

Faktumet att manshat är tillåtet, socialt accepterat och till och med ryggdunksgenererande är riktigt skrämmande. Lika skrämmande som det importerade kvinnohatet feminister vill lägga över bördan på vita män för.
Haha, nu i efterhand ser den meningen riktigt konstig ut, slå barn med snopp.
Men lady dahmer vill slå pojkar. ( med eller utan snopp)
Citera
2015-07-26, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hennes videos staplar upp typiska exempel på vad man skulle kunna kalla "teen romance"-klichéer med tjejen som förförisk, halvklädd och trånande och killen som aktiv, och samma upplägg i texterna. Inte mycket feminism med det, särskilt inte queer-feminism. Brukar inte sådant kallas för "den manliga blickens tyranni"?

Citat:
Ursprungligen postat av Stmated
Va? Förlåt att jag låter hård, men det där är ju ren skitsnack. Har du ens sett en enda video? Man kanske kan vara lite kritisk mot "Bad Boys" -- men den anspelar inte på något direkt promiskuösare än vilken modern dans som helst.
Jag tittade på "Rooftop" på youtube tidigare idag för att jag var nyfiken på hur Zara sjunger och tycker att HepCats beskrivning är klockren för musikvideon (har bara sett den enda videon med henne). Väldigt heteronormativ med traditionella könsroller och tonåringskänsla över hela videon.

Hur gammal är du Stmated? Antagligen 15-19 år, det är ok, och antagligen därför du inte ser med samma blick som oss som är äldre ...

Sångmässigt så lät hon förväxlande lik ett stort antal (amerikanska) sångare. Hon sjunger bra, men inget originellt alls, en produkt skapad för att låta så lik som möjligt det som säljer idag bland unga.
Senast redigerad av flashdownssyndrom 2015-07-26 kl. 23:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in