2015-07-26, 23:27
Bannlyst
Prostitution existerar i samtliga länder. Att försöka prata om "svensk kultur" i sammanhanget är fullständigt hjärndött.

Efter att ha läst Rodriguez så känner jag att våldtäktsmän ska avrättas, särskilt de icke-europeiska, då skulle kanske "kulturkrocken" vara annorlunda...
Citera
2015-07-26, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-2
Att frivilligt vänta med sex till äktenskapet är alltså värre än att som barn bli gruppvåldtagen, nerknarkad, tagen som sexslav och prostituerad?

vet inte, fråga killarna vad de tycker är värst…tvingas vänta till äktenskapet eller våldta småbarn.
eller om det kanske möjligen kan finnas nått mellanting för dem som "funkar"????

Citat:
Övergreppen skedde inte i offentliga lokaler. Och även om det vore så så är det inte realistiskt att förbjuda pakistanska män att vistas i offentliga lokaler. Du tror inte att hela världen hade fördömt Storbritannien för rasdiskriminering och riktat krav på att Storbritannien ska behandlas som Sydafrika behandlades?
Beskriv hur dessa muttrar ska bytas ut.

Men alltså fullt realistiskt tvinga brittiska kvinnor vara oskulder tills de är 28-30, som jag tror är normalåldern för giftemål i storbrittanien?

Vettig uppfostran, feminism och att snubbar som du, samt de med skägg, ögonen i kors och koran och bibeln under armen, slutar med ert progagerande.

Citat:
Om sexköp är problematiskt så måste också sexförsäljning vara problematiskt.
Om det inte är ett problem att Anna säljer sex så kan det inte vara ett problem att män köper sex av Anna. Att Anna säljer sex FÖRUTSÄTTER att någon köper sex.

precis, därför är det sexköparna som måste sluta först…fattar du. Allt börjar med efterfrågan, inte utbud.
Senast redigerad av ScottWalter 2015-07-26 kl. 23:43.
Citera
2015-07-26, 23:38
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

precis, därför är det sexköparna som måste sluta först…fattar du. Allt börjar med efterfrågan, inte utbud.

Varför tror du att efterfrågan skulle försvinna med förbud? Det finns fortfarande personer som köper sex i Sverige. Samma sak gäller exempelvis illegala droger.

Varför sluta där, varför inte förbjuda fetma eller diabetes?
Citera
2015-07-27, 00:13
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Prostitution existerar i samtliga länder. Att försöka prata om "svensk kultur" i sammanhanget är fullständigt hjärndött.

Efter att ha läst Rodriguez så känner jag att våldtäktsmän ska avrättas, särskilt de icke-europeiska, då skulle kanske "kulturkrocken" vara annorlunda...

Vem ska avrätta våldtäktsmännen? Svenskar har inte det i sig. Det hade krävts en förändring av svensk kultur.

I en annan tråd skrev jag om Sicilien på 60-talet. Där var det helt naturligt att en ung man mördade den man som våldtagit hans syster. Det förväntades av honom.
Citera
2015-07-27, 00:20
Medlem
Citat:
Vem ska avrätta våldtäktsmännen? Svenskar har inte det i sig. Det hade krävts en förändring av svensk kultur.

I en annan tråd skrev jag om Sicilien på 60-talet. Där var det helt naturligt att en ung man mördade den man som våldtagit hans syster. Det förväntades av honom.

eller också om han ville slippa fängelse så tvang man systern att gifta sig med förövaren.
Säkert mer vanligt och existerar fortfarande idag, inte på Sicilien men på andra ställen.

Också ett rätt vanlig strategi hos en del män i dessa kvinnor-har mäns-heder-mellan-sina-ben -kulturer som har svårt få en kvinna, bara att våldta nån man vill ha så får man henne…så praktiskt!

"Article 522 of the Lebanese penal code suggests that a rapist can be exonerated from his horrendous crime if he decides to marry his victim. This barbaric law not only justifies the unjustifiable but reduces women to mere sex toys as well."

http://hummusforthought.com/2012/05/03/declaration-of-lebanese-men-against-article-522/

http://www.equalitynow.org/law/the_penal_code_0

vad var det du skrev? I Libanon skulle man aldrig utsätta kivnnor för detta??
Nä man bara låter dem bli våldtagna resten av sitt liv, är helfin lösning.
Citera
2015-07-27, 00:24
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
vet inte, fråga killarna vad de tycker är värst…tvingas vänta till äktenskapet eller våldta småbarn.
eller om det kanske möjligen kan finnas nått mellanting för dem som "funkar"????

Mellantinget kan vara sydeuropeisk kultur. Jag har aldrig läst om en italiensk eller grekisk tjej som gruppvåldtas på en fest på ett flyktingboende.

Det är ju uppenbart att England inte är ett bra mellanting, givet de enorma problem de haft i flera städer där tusentals tjejer blivit offer för sådana här ligor.

Citat:
Men alltså fullt realistiskt tvinga brittiska kvinnor vara oskulder tills de är 28-30, som jag tror är normalåldern för giftemål i storbrittanien?

Vettig uppfostran, feminism och att snubbar som du, samt de med skägg, ögonen i kors och koran och bibeln under armen, slutar med ert progagerande.

Hur ska man se till att de får vad du kallar vettig uppfostran? På vilket sätt hjälper feminismen? Feminism finns väl redan i England, det hjälpte inte.

Varför ska jag sluta med mitt propagerande? Hade mitt synsätt varit det rådande bland britter så hade pakistanska ligorna inte haft tillgång till massa brittiska småtjejer. Och om de ändå lagt finger på någon av tjejerna så hade de avrättats.

Man hade inte accepterat att de gruppvåldtog, förslavade och prostituerade tusentals barn under 15 års tid. Du kan inte blunda för att det handlar om brittisk kultur, inte bara om förövarnas kultur. Myndigheter, polis, socialtjänst, föräldrarna, skolan osv. kände till problemen men lät det passera. Vad är det för kultur? Är det verkligen en kultur värd att bevara?
En vit brittisk socialkärring i England köpte ju till och med sexiga underkläder till ett barn hon visste var barnprostituerad. Den kärringen hade också avrättats i ett samhälle styrt av mina normer.

Minns jag inte fel så avrättade man i flera amerikanska sydstater fortfarande våldtäktsmän så sent som på 1980-talet (innan Högsta domstolen förbjöd sydstaterna att avrätta sexförbrytare). Varför gjorde man det? Jo, för att sydstaterna ansåg att samhället är bättre utan dessa våldtäktsmän.
I Sverige släpper man ut Haga-mannen trots att man vet att han är livsfarlig. Var finns logiken och rationaliteten i detta (vilket du annars alltid efterfrågar)?

Citat:

Men varför ska efterfrågan försvinna om det ändå är oproblematiskt att tjejer säljer sex?
Hade det varit ett problem att tjejer säljer sex hade jag förstått att efterfrågan måste bekämpas eftersom efterfrågan leder till något som är problematiskt.
Citera
2015-07-27, 00:53
Medlem
Citat:
Mellantinget kan vara sydeuropeisk kultur. Jag har aldrig läst om en italiensk eller grekisk tjej som gruppvåldtas på en fest på ett flyktingboende.

Det är ju uppenbart att England inte är ett bra mellanting, givet de enorma problem de haft i flera städer där tusentals tjejer blivit offer för sådana här ligor.

NÄ!! Vi ska inte ha nått mellananpassning här. Är våldtäksmäns hela och fulla ansvar att de våldtar får vara deras grej att sätta p för själva. Ska inte vara några kvinnor som måste anpassas för att ingen sätter åt dem.

Citat:
Hur ska man se till att de får vad du kallar vettig uppfostran? På vilket sätt hjälper feminismen? Feminism finns väl redan i England, det hjälpte inte.

De har ju hjälpt de flesta engelska männen.

Citat:
Varför ska jag sluta med mitt propagerande? Hade mitt synsätt varit det rådande bland britter så hade pakistanska ligorna inte haft tillgång till massa brittiska småtjejer. Och om de ändå lagt finger på någon av tjejerna så hade de avrättats.

hade ditt "synsätt" varit rådande bland britter så hade småtjejerna inte bara blivit våldtagna de hade också fått stå med all skuld och ansvar över detta inte kunnat gå till polisen och alltså enligt ditt gamla lands lagar…( ditt synsätt" så hade en del tvingats gifta sig med sin våldtäktsman för att han ska slippa straffet…

Ett så fantastiskt humant och kvinnovänligt synsätt!

utan ditt synsätt hos dessa pakistanska kids, så hade de betett sig som folk, dvs inte tyckt att man har rätt våldta småtjejer.

Citat:
Man hade inte accepterat att de gruppvåldtog, förslavade och prostituerade tusentals barn under 15 års tid. Du kan inte blunda för att det handlar om brittisk kultur, inte bara om förövarnas kultur. Myndigheter, polis, socialtjänst, föräldrarna, skolan osv. kände till problemen men lät det passera. Vad är det för kultur? Är det verkligen en kultur värd att bevara?
En vit brittisk socialkärring i England köpte ju till och med sexiga underkläder till ett barn hon visste var barnprostituerad. Den kärringen hade också avrättats i ett samhälle styrt av mina normer.

Minns jag inte fel så avrättade man i flera amerikanska sydstater fortfarande våldtäktsmän så sent som på 1980-talet (innan Högsta domstolen förbjöd sydstaterna att avrätta sexförbrytare). Varför gjorde man det? Jo, för att sydstaterna ansåg att samhället är bättre utan dessa våldtäktsmän.
I Sverige släpper man ut Haga-mannen trots att man vet att han är livsfarlig. Var finns logiken och rationaliteten i detta (vilket du annars alltid efterfrågar)?

nä det handlar om brittisk kultur som inte ser dessa brott för de har inte ingått i brittisk kultur på väldigt länge, därför står man helt handfallen. I väst har du inga "ligor" med killar som åker runt och ägnar sig åt att gemensamt gruppvåldta, tvångsprostituera eller sälja minderåriga tjejer.
Det händer då och då men är ytterligt sällsynt.
är samma sak som med handgranaterna i Malmö. Svenskar bara baxnar. Vi har inte haft folk som slänger handgranater i städer på typ….före handgranaternas tid.

och nu kommer ex. antal Fb genast dyka upp med stoppa invandringen!!!!! Där ser du!!!!
men nee måste finnas andra sätt få folk gå andra vägar än att ägna sig åt sånt.

Citat:
Men varför ska efterfrågan försvinna om det ändå är oproblematiskt att tjejer säljer sex?
Hade det varit ett problem att tjejer säljer sex hade jag förstått att efterfrågan måste bekämpas eftersom efterfrågan leder till något som är problematiskt.

Därför att största problemet med prostitutuin som sådan är tvånget som existerar, samt det synsätt kring kvinnor som det för med sig och "vallar" för. ex. ovan.
Utan efterfrågan på unga tjejer att köpa för sex så inga ligor som härjar som hallickar.
Det kommer du bara åt via att strypa efterfrågan. Punkt.
Senast redigerad av ScottWalter 2015-07-27 kl. 00:58.
Citera
2015-07-27, 01:33
Medlem
Citat:
– Du är körd, alla får ett horrykte. Det ingen vanlig kille som vill vara ihop när man har prostituerat sig, säger Tove.

Är det här något som förvånar tjejerna? Hur många tjejer vill ha en kille som köper sex?
Citera
2015-07-27, 01:56
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
NÄ!! Vi ska inte ha nått mellananpassning här. Är våldtäksmäns hela och fulla ansvar att de våldtar får vara deras grej att sätta p för själva. Ska inte vara några kvinnor som måste anpassas för att ingen sätter åt dem.

Våldtäktsmännen ska se till att de inte våldtar. Är inte det som att låta räven vakta hönsgården?
Om en våldtäktsman härjar har givetvis samhället ett ansvar att stoppa honom. Inte bara vänta på att han själv tar ansvar och slutar självmant.

Citat:
De har ju hjälpt de flesta engelska männen.

Uppenbarligen hjälpte det inte dessa pakistanska män.

Citat:
hade ditt "synsätt" varit rådande bland britter så hade småtjejerna inte bara blivit våldtagna de hade också fått stå med all skuld och ansvar över detta inte kunnat gå till polisen och alltså enligt ditt gamla lands lagar…( ditt synsätt" så hade en del tvingats gifta sig med sin våldtäktsman för att han ska slippa straffet…

Ett så fantastiskt humant och kvinnovänligt synsätt!

utan ditt synsätt hos dessa pakistanska kids, så hade de betett sig som folk, dvs inte tyckt att man har rätt våldta småtjejer.

Nej, enligt mitt sätt så hade våldtäkterna inte kunnat ske. Återigen, kom ihåg att gärningsmännen gav sig på offer de uppfattade som "easy meat".

Och om det hade skett så hade gärningsmännen avrättas. Så liten är min acceptans för våldtäkter.

Att jag har ett "kulturellt bagage" betyder inte att jag är för varenda lagparagraf i mina föräldrars hemland. I Sverige var det fram tills nyligen lagligt att knulla djur. Det betyder inte att det är del av svenskens kultur att knulla djur.

Citat:
nä det handlar om brittisk kultur som inte ser dessa brott för de har inte ingått i brittisk kultur på väldigt länge, därför står man helt handfallen. I väst har du inga "ligor" med killar som åker runt och ägnar sig åt att gemensamt gruppvåldta, tvångsprostituera eller sälja minderåriga tjejer.
Det händer då och då men är ytterligt sällsynt.
är samma sak som med handgranaterna i Malmö. Svenskar bara baxnar. Vi har inte haft folk som slänger handgranater i städer på typ….före handgranaternas tid.

och nu kommer ex. antal Fb genast dyka upp med stoppa invandringen!!!!! Där ser du!!!!
men nee måste finnas andra sätt få folk gå andra vägar än att ägna sig åt sånt.

Ja, men nu är England och Sverige mångkulturella. Och kommer knappast bli mindre mångkulturella framöver. Då fungerar det inte att stå handfallen utan man måste anpassa sig till den nya verkligheten.

Du tycker att det är helt okej med svenska tjejer som går på fest med åtta afghaner på en flyktingförläggning. Jag påpekar att detta leder till att tjejerna uppfattas som "easy meat" vilket förklarar varför svenska och engelska tjejer utsätts för den här typen av våldtäkter i högre grad än vad Mellanöstern-tjejer (eller för den delen sydeuropeiska tjejer) utsätts.

Sen kan du påpeka hur mycket du vill att dessa män ska skolas i feminism. Men du presenterar inte hur det ska gå till.
Sanningen är att du inte har någon lösning. På samma sätt som politikerna inte har någon lösning på skottlossningarna och handgranaterna. Ni är handfallna och ni har inte anpassat er.

Citat:
Därför att största problemet med prostitutuin som sådan är tvånget som existerar, samt det synsätt kring kvinnor som det för med sig och "vallar" för. ex. ovan.
Utan efterfrågan på unga tjejer att köpa för sex så inga ligor som härjar som hallickar.
Det kommer du bara åt via att strypa efterfrågan. Punkt.

Vilket tvång existerar för Anna i Barcelona?
Senast redigerad av Rodriguez89-2 2015-07-27 kl. 01:59.
Citera
2015-07-27, 10:47
Medlem
Citat:
Våldtäktsmännen ska se till att de inte våldtar. Är inte det som att låta räven vakta hönsgården?
Om en våldtäktsman härjar har givetvis samhället ett ansvar att stoppa honom. Inte bara vänta på att han själv tar ansvar och slutar självmant.

Nej klart det är ju bättre tvinga alla hönor sluta vara hönor, än att tvinga nån räv.
Självklart.

Citat:
Uppenbarligen hjälpte det inte dessa pakistanska män.

Tog lång tid lära vikingamän äta med kniv och gaffel, tar kortare tid lära en eller två invandrad främling skick och seder, för hen är i behov av att anpassa sig. Men det går, och är där vi måste jobba, inte på att lära 100% vikingabruttor att låsa in sig. Vikingabruttorna skulle aldrig över deras sköldar acceptera det, tror jag du borde ha fattat vid det här laget, du är ju tom en infödd.

Citat:
Nej, enligt mitt sätt så hade våldtäkterna inte kunnat ske. Återigen, kom ihåg att gärningsmännen gav sig på offer de uppfattade som "easy meat".

Och om det hade skett så hade gärningsmännen avrättas. Så liten är min acceptans för våldtäkter.

Att jag har ett "kulturellt bagage" betyder inte att jag är för varenda lagparagraf i mina föräldrars hemland. I Sverige var det fram tills nyligen lagligt att knulla djur. Det betyder inte att det är del av svenskens kultur att knulla djur.

Om din acceptans är så liten…så är det ju ytterligt märkligt att du itne ger dig på männens sexualitet. Liksom män som står för 99,8 % av alla våldtäkter…har det slagit dig nån gång?
men du vill straffa kvinnorna?

Citat:
Ja, men nu är England och Sverige mångkulturella. Och kommer knappast bli mindre mångkulturella framöver. Då fungerar det inte att stå handfallen utan man måste anpassa sig till den nya verkligheten.

Du tycker att det är helt okej med svenska tjejer som går på fest med åtta afghaner på en flyktingförläggning. Jag påpekar att detta leder till att tjejerna uppfattas som "easy meat" vilket förklarar varför svenska och engelska tjejer utsätts för den här typen av våldtäkter i högre grad än vad Mellanöstern-tjejer (eller för den delen sydeuropeiska tjejer) utsätts.

Sen kan du påpeka hur mycket du vill att dessa män ska skolas i feminism. Men du presenterar inte hur det ska gå till.
Sanningen är att du inte har någon lösning. På samma sätt som politikerna inte har någon lösning på skottlossningarna och handgranaterna. Ni är handfallna och ni har inte anpassat er.

Visst det börjar där…tjejer ska inte gå på fest och slutar med att tjejer får inte gå ut.
Som sagt fel väg, komplett ovärdig som ingen kvinna ska behöva stå ut med.
OM du tycker oskyldiga kvinnor ska stå ut med att bli inlåsta så varför kan vi inte låsa in alla oskyldiga män lika väl?
Varför måste just kvinnorna betala för att 2% män beter sig som jävla djur?

Citat:
Vilket tvång existerar för Anna i Barcelona?

Inget om jag läste din artikel rätt, därför går jag inte igång på alla cylindrar över detta.
Däremot så undrar jag lite över situationen för fastboende kvinnor? får de förslag om att tjäna lite extra var de än går? I sånt fall skulle jag nog som Barcelona donna få krupp.
Citera
2015-07-27, 16:56
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Nej klart det är ju bättre tvinga alla hönor sluta vara hönor, än att tvinga nån räv.
Självklart.

Men om hönorna vill umgås med rävar så är det oproblematiskt?

Citat:
Tog lång tid lära vikingamän äta med kniv och gaffel, tar kortare tid lära en eller två invandrad främling skick och seder, för hen är i behov av att anpassa sig. Men det går, och är där vi måste jobba, inte på att lära 100% vikingabruttor att låsa in sig. Vikingabruttorna skulle aldrig över deras sköldar acceptera det, tror jag du borde ha fattat vid det här laget, du är ju tom en infödd.

Förklara rent praktiskt hur detta "jobb" ska gå till. Vad borde man i Rotherham gjort för att förhindra det som skedde?

England har betydligt fler än "en eller två" invandrare.

Citat:
Om din acceptans är så liten…så är det ju ytterligt märkligt att du itne ger dig på männens sexualitet. Liksom män som står för 99,8 % av alla våldtäkter…har det slagit dig nån gång?
men du vill straffa kvinnorna?

Jag vill straffa männen. Det är de som ska avrättas.
Din kultur straffar istället tjejerna. De gruppvåldtas, drogas, prostitueras medan samhället inte gör något.

Citat:
Visst det börjar där…tjejer ska inte gå på fest och slutar med att tjejer får inte gå ut.
Som sagt fel väg, komplett ovärdig som ingen kvinna ska behöva stå ut med.
OM du tycker oskyldiga kvinnor ska stå ut med att bli inlåsta så varför kan vi inte låsa in alla oskyldiga män lika väl?
Varför måste just kvinnorna betala för att 2% män beter sig som jävla djur?

Är kvinnor i Sydeuropa inlåsta?
Känner du ett starkt behov av att festa med åtta afghaner på ett flyktingboende som anser att du är "easy meat"? Om du inte lever ut detta behov så känner du dig inlåst?

Citat:
Inget om jag läste din artikel rätt, därför går jag inte igång på alla cylindrar över detta.
Däremot så undrar jag lite över situationen för fastboende kvinnor? får de förslag om att tjäna lite extra var de än går? I sånt fall skulle jag nog som Barcelona donna få krupp.

Varför är det då problematiskt att köpa sex av Anna? Om nu hennes prostitution är oproblematisk och frivillig?
Citera
2015-07-27, 22:45
Medlem
Citat:
Men om hönorna vill umgås med rävar så är det oproblematiskt?

Fast människor är inte hönor och rävar. Och tämligen absurt som sagt att du kräver att alla kvinnor ska anpassa sina liv efter ett fåtal procent idioter till män och inte lika väl de männen?

Citat:
Förklara rent praktiskt hur detta "jobb" ska gå till. Vad borde man i Rotherham gjort för att förhindra det som skedde?

England har betydligt fler än "en eller två" invandrare.

1. våldtäktsmän är inte = invandrare. Där är vi väl rörande överens eller hur?
den typen av kvinnosyn existerar överallt. Men risken ökar i paritet med graden av patriarkat skulle jag säga. Dvs uppfostrar man män att tro att de är 1. överordnade kvinnor 2. inte har något ansvar för/ kontroll över sin sexualitet (och här är du fasen skyldig så det stänker om det.) 3. eller att kivnnlig sexualitet är slampigt, äckligt och bla bla…så får man detta resultatet.
Är alltså DÄR man ska jobba inte kuta runt och ändra på massa hönor…Hönorna är inte problemet.

Vad Rotherdam ska göra är jag inte kvinna att svara för, inte insatt i just deras problematik.
Vad Sverige ska göra med vådltäktsmän. Om jag hade fått råda. Inte nått dödstraff och inte längre fängelsestraff…(tror jag inte hjälper ett dugg, och där har jag också forskning med mig)
men kanske fängelsestraff samt tvångsprogram och ev. övervakning i form av fotbojja och vid upprepade fall (våldtäktsdom nr. 2) faktisk förbud mot vad som är riskfaktor för just den mannen.
Ergo i princip att just våldtäksmän är de som "låses inne" och får sitt liv och sexualitet begränsat inte alla Sveriges kvinnor. En våldtäktsman som ex, förgripit sig mer än 2 ggr på partners, alla hans kommande ev. partners ska få besked om detta, så de kan hålla sig borta. ( hur man ska ordna det får nån utreda)
Överfallsvåldtäksman som hoppar på främmande tjejer i parker, fotbojja och utgångsförbud efter viss tid. Rör han sig utomhus, så kommer farbror polisen. Våldtäksmän som brukar våldta sina one night stands samma sak.
Detta lär ju skrämma skiten av killar betydligt mer än nått extra år i fängelse.

Citat:
Jag vill straffa männen. Det är de som ska avrättas.
Din kultur straffar istället tjejerna. De gruppvåldtas, drogas, prostitueras medan samhället inte gör något.

nee jag lever i "min" kultur…jag är inte gruppvåldtagen, prostituerad eller drogad. Däremot har jag iofs varit ute för våldtäktsförsök, men inte i Sverige, so say no more. Och jag är avsevärt mer säker loda runt på Sveriges gator än vad jag någonsin är på Neapels gator ex.

Citat:
Är kvinnor i Sydeuropa inlåsta?
Känner du ett starkt behov av att festa med åtta afghaner på ett flyktingboende som anser att du är "easy meat"? Om du inte lever ut detta behov så känner du dig inlåst?

beror på var i Sydeuropa och vilken religion/ kultur de tillhör.
Ne vet jag innan att de gör som du och sållar mellan kvinnor som "madonnor" och "easy meat" skulle jag självklart inte vilja umgås med dem. Men nu gör ju knappast alla afghanska män detta, och vore ytterligt beklagligt om vi ska stämpla alla afghanska män som våldtäksmän eller hur?

Citat:
Varför är det då problematiskt att köpa sex av Anna? Om nu hennes prostitution är oproblematisk och frivillig?

Alltså käre Rodriguez…jag orkar inte svara på samma ska 60 ggr i evig rundgång. Du har redan fått svar på detta, säkert med nån följdfråga från mig, som du inte svarar på utan kommer med nästa fråga som jag svarar på som sen leder till samma fråga som vi började med….poäng?

Om du vill komma nånstans i denna debatt så kanske du ska börja ta mina frågeställningar på allvar och försöka svara på dem?
Där ditt resonemang inte hör ihop logiskt är:

1. Varför du anser att du ska ha nån form av rätt kräva och kontrollera att din brud inte ska ha utforskat sin sexualitet och sin lust innan dig? Varför är det behovet så starkt hos dig, men inte hos kvinnor tror du? Du kan nämligen omöjligt veta detta för säkert med nån kvinna, oskuld är inget som syns, smakar eller känns för fem öre. Det är således en tämligen värdelös "illusion" "idé" kring nån form av renhet hos kvinnor som ju faktiskt itne existerar. Ingen kvinna är "renare" för att hon inte haft sex. Liksom stenålder. eller nää på stenålderns sket man nog i sånt…men tramsigt puritanskt 1800 tal.

2. Varför du tycker att sexualitet ska begränsas, förhindras hos alla grupper utom gifta. Poäng 2015 i ett öppet och fritt samhälle med preventivmedel och fria abort?

3. Varför just kvinnor ska få sin sexualitet begränsad, hindrad och smutskastad, men aldrig mäns?
inte ens när män köper sex, som ju alltså bevisligen leder till avsevärt mer problem i samhället än när 2 möts för ett one night stand nånstans?

grunna nu på detta och försök ge mig nån form av hållbar logik tillbaka som inte bara är…din känslor..eller för så ska det vara…eller Gud säger så…

så kanske vi kan komma nånstans.
Senast redigerad av ScottWalter 2015-07-27 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in