2015-07-26, 12:02
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Min tolkning av detta inlägg är att du inser att jag har rätt, därför antar du att jag har insiderinformation om hur det fungerar i par där kvinnan blir misshandlad, så är inte fallet, jag har helt enkelt förmåga att kritiskt tänka på saker som händer, istället för att svälja det med hull och hår. Så fort man börjar kritiskt utvärdera saker som är kontroversiella att ens ifrågasätta inser man hur ologiska vissa etablerade sanningar är. Att ifrågasätta en misshandlad kvinna är extremt tabu i vårt samhälle, men om man kritiskt utvärderar det hon säger så kommer man ofta fram till att det är mycket som inte stämmer.
Har du frågat en misshandlad människa om den tyckte om att bli misshandlad?
Citera
2015-07-26, 12:18
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Har du frågat en misshandlad människa om den tyckte om att bli misshandlad?

Du menar som oräkneliga exempel som finns på internet? Här postade babianen en länk till en artikeln där massor av kvinnor önskade att det var dem som blev slagna av Chris Brown;

(FB) När ska samhället sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor?

BuzzFeed har dock tagit bort artikeln nu, det blev troligtvis för kontroversiellt att beskriva hur verkligheten ser ut.
Citera
2015-07-26, 12:25
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Du menar som oräkneliga exempel som finns på internet? Här postade babianen en länk till en artikeln där massor av kvinnor önskade att det var dem som blev slagna av Chris Brown;

BuzzFeed har dock tagit bort artikeln nu, det blev troligtvis för kontroversiellt att beskriva hur verkligheten ser ut.

Tweetsen finns här, http://www.buzzfeed.com/mjs538/horrible-reactions-to-chris-brown-at-the-grammys
Citera
2015-07-26, 12:29
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det finns fler kvinnor som vill bli misshandlade än det finns män som vill misshandla, varför det uppstår konkurrens om dessa män bland kvinnor. Jag anser att somliga kvinnor vill bli misshandlade, inte att alla kvinnor vill bli misshandlade. Du sitter också och fantiserar ihop en massa om hur jag är som person. Jag har som sagt aldrig slagit någon, varken man eller kvinna, varken främling eller bekant, inte heller har jag blivit slagen eller vill bli slagen.

Har du något belägg för din amatörpsykologiska teori i detta citatet, eller är det bara något du slängde ur dig;

Mer belägg för det här,

Citat:
Det rullar en svallvåg av moralpanik efter vår blogg. För oss verkar den präglas av svårigheten att se komplexiteten i oss människor, i relationer och i vår sexualitet. Vi vill vidröra de djupare schakten, våra begär, det som dunkar omedvetet och påverkar våra val av livskamrat. Vi hör ständigt kvinnor i vår nära omgivning tala vackert om kärlek men gång på gång väljer omöjliga relationer. Mänsom är ”ryggar”, som utstrålar farlighet.

Hur länge ska vi kvinnor se oss som bara offer och när kan vi börja ta ansvar för våra val av partner.

Citat:
Kvinnor kan tända på gränsöverskridande. Var finns Sveriges vackraste kvinnor? Enligt en av våra mest dominerande rättspsykiatriker sitter de i väntrummen på fängelseavdelningarna för våra farligaste kriminella. Många av dessa har skrivit till internerna och bett om att få bli deras kvinnor.

Låt oss vandra ut i gränszonen, låt oss se i vitögat vilka vi egentligen är. Här pågår en upptäcktsfärd förbi moral, rädsla och fördomar.
Citera
2015-07-26, 12:32
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Jag frågade dig om du personligen har intervjuat misshandlade människor och frågat dem om de gillade att bli misshandlade? Och om du själv misshandlats och älskar det?
Citera
2015-07-26, 15:09
Medlem
Citat:
Kvinnor som blir misshandlade är långt ifrån halva samhället. Män går inte till krogen för att bli misshandlade. Kvinnor som blir misshandlade umgås med våldsamma män för att de vill bli misshandlade. Sedan är det skillnad på resursanvändande när en man eller kvinna blir slagen av en främling då man i det fallet alltid försöker sätta dit gärningsmannen. Ingen man kan gå runt på stan och slå till en främmande kvinna och inte bli anmäld av henne.
Skillnaden på resursanvändande mellan män som får stryk på krogen och kvinnor som får stryk hemma är att de förra är många fler. Varför tror du att kvinnor som får stryk hemma och får betala detta själva är intresserade av att betala för män som får stryk på krogen?

Nej, du får allt vara beredd att betala ditt stryk själv eller stanna hemma.
Citera
2015-07-26, 15:16
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Jag frågade dig om du personligen har intervjuat misshandlade människor och frågat dem om de gillade att bli misshandlade? Och om du själv misshandlats och älskar det?

Ja, jag har som hobby att intervjua misshandlade människor. Nej, du vet precis lika bra som jag att det är 100 % tabu att överhuvudtaget antyda att en misshandlad kvinna ville bli misshandlad. Däremot har jag god förmåga att bedöma folk och märker alltid att samtliga misshandelsoffer ville bli slagna. Jag har aldrig stött på en kvinna med hög självkänsla som blivit misshandlad. Som tidigare sagts i tråden så är partnermisshandel inget som en person av misstag råkar drabbas av (självklart finns säkerligen något enstaka undantag). Du hjälper heller ingen genom att låtsas att dessa kvinnor är passiva offer.
Citera
2015-07-26, 15:18
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Skillnaden på resursanvändande mellan män som får stryk på krogen och kvinnor som får stryk hemma är att de förra är många fler. Varför tror du att kvinnor som får stryk hemma och får betala detta själva är intresserade av att betala för män som får stryk på krogen?

Nej, du får allt vara beredd att betala ditt stryk själv eller stanna hemma.

Du begriper fortfarande inte skillnaden mellan frivillighet och ofrivillighet. Män som blir misshandlade utomhus av andra män är ofrivilliga offer, kvinnor som väljer en våldsam man är frivilliga "offer".
Citera
2015-07-26, 15:22
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja, jag har som hobby att intervjua misshandlade människor. Nej, du vet precis lika bra som jag att det är 100 % tabu att överhuvudtaget antyda att en misshandlad kvinna ville bli misshandlad. Däremot har jag god förmåga att bedöma folk och märker alltid att samtliga misshandelsoffer ville bli slagna. Jag har aldrig stött på en kvinna med hög självkänsla som blivit misshandlad. Som tidigare sagts i tråden så är partnermisshandel inget som en person av misstag råkar drabbas av (självklart finns säkerligen något enstaka undantag). Du hjälper heller ingen genom att låtsas att dessa kvinnor är passiva offer.
Ok då har jag beviset här klart och tydligt från dig. Du har endast använt kvalificerat skitsnack.
Citera
2015-07-26, 15:27
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ok då har jag beviset här klart och tydligt från dig. Du har endast använt kvalificerat skitsnack.

Nej, det är inte skitsnack, det har postats många artiklar i denna tråden som stödjer min tes och inga artiklar som talar emot den.

Det du gör när du frågar om jag intervjuat misshandlade kvinnor för att fråga ifall de ville bli misshandlade är att sätta upp en omöjlig uppgift för att vinna diskussionen.
Citera
2015-07-26, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Klart dem hade kunnat om de velat ta sig ur sitt destruktiva liv men de ville inte det, då är det ju bara att låta dem vara tills det barkar åt helvete.

Då anser du också detta gälla även misshandlade kvinnor som går tillbaka till idioterna som misshandlar dem, att de inte bör få hur många chanser som helst?

Konstigt resonemang, jag stannar hos någon som slår mig sönder och samman för jag är egentligen den som är överlägsen här?
Jag vet ju att jag inte skulle stanna eller umgås med någon som slog mig, och det gäller väl för det flesta kvinnor också som är normala i skallen.

För alla beter sig likadant eller vadå?

https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6ran_Lindberg_%28polis%29 Tror jag ju knappast stämmer in i din "mall" över hur dessa människor beter sig.

Naturligtvis är det ett både konstigt och destruktivt resonemang men det skulle inte förvåna mig om det finns folk (både män och kvinnor) som resonerar så. "Jag är ändå bättre än dig som misshandlar" liksom.
Citera
2015-07-26, 15:38
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Nej, det är inte skitsnack, det har postats många artiklar i denna tråden som stödjer min tes och inga artiklar som talar emot den.

Det du gör när du frågar om jag intervjuat misshandlade kvinnor för att fråga ifall de ville bli misshandlade är att sätta upp en omöjlig uppgift för att vinna diskussionen.
Lätt att skicka in bilder på sjöodjuret och säga: titta den lever.
Jag tycker däremot att innan du startar en diskussion om detta ämne se till att du har all information/underlag du kan tänkas behöva.
I den informationen borde därför du har intervjuat både män och kvinnor om sakfrågan. Intervjuat män och kvinnor från fler kulturer om de gillar att bli misshandlade. Pratat med kunniga på området, professionella så att säga. Intervjuat poliser, åklagare med mera. Nu lägger du endast fram så att säga "artiklar"
Du har inget kött på benen så att säga. Syns klart och tydligt. Detta blir då kvalificerat skitsnack med andra ord.
Jag är definitivt inte ute efter att vinna denna för mig ointelligenta diskussion. Däremot bemöta dina enorma dumheter/brister på området misshandel.
Senast redigerad av goran744 2015-07-26 kl. 15:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in