Citat:
Bra för diskussionens skull om någon argumenterar emot och kan peka ut felaktiga slutsatser. Däremot var det väl Fagro eller någon annan i tråden som hade fått för sig att detta var ett brott som begåtts av proffs först. Det är dock något jag skulle utesluta. Är et professionella gärningsmän bakom med gott om resurser så borde: 1. Det ha funnits ttt rimligt motiv till mordet, något annat än sexuellt. 2. Mopeden röjts undan. Det hade vilselett polisen i utredningen eftersom man då aldrig vetat exakt var hon försvann. Fast nu kan polisen kartlägga det någorlunda bra i alla fall, vilket samtidigt begränsar olika utfall.
Jag tycker det mesta pekar på ett oplanerat mord. Eller det kan ha börjat med att GM och LH pratat med varandra, för att gå över till att GM blivit påstridig och sedan blivit aggressiv. Ett våldtäktsförsök an ha misslyckats och lett till att LH dödats. Eller att GM tar hennes liv i panik när han kommer på att han kommer hamna i trubbel annars. Mycket an förklaras av att GM är påverkad av alkohol, vilket gör honom mer kapabel att göra något sånt här. Han har dålig impulskontroll och triggas mer när LH gör motstånd. Det är dock fortfarande mycket som är konstigt och som jag inte kan få svar på. Om nu NB är skyldig, varför är han då vid caféet just då? De jobbade inte denna dagen. Hur lyckas NB eller någon annan få bort LH?
Jag tycker det mesta pekar på ett oplanerat mord. Eller det kan ha börjat med att GM och LH pratat med varandra, för att gå över till att GM blivit påstridig och sedan blivit aggressiv. Ett våldtäktsförsök an ha misslyckats och lett till att LH dödats. Eller att GM tar hennes liv i panik när han kommer på att han kommer hamna i trubbel annars. Mycket an förklaras av att GM är påverkad av alkohol, vilket gör honom mer kapabel att göra något sånt här. Han har dålig impulskontroll och triggas mer när LH gör motstånd. Det är dock fortfarande mycket som är konstigt och som jag inte kan få svar på. Om nu NB är skyldig, varför är han då vid caféet just då? De jobbade inte denna dagen. Hur lyckas NB eller någon annan få bort LH?
De som utförde mordet på Lisa var inga förstagångsmördare, utan har varit med tidigare.
Det har funnits ett motiv men jag tror inte alls på att det var något sexmotiv och det finns vissa uppgifter som bekräftar det också, utan motivet har sannolikt varit något helt annat.
Det fanns ingen orsak att röja undan mopeden de var sannolikt helt medvetna exakt hur mycket tid de hade på sig att utföra mordet som enligt uppgift skall vara ett styckmord.
Att ladan skulle vara någon brottsplats kan ses som ologiskt utan det mer sannolika är att den fanns i närheten av fyndplatsen, den kan också ha funnits i en bil som jag själv tror på.
När fadern kom till platsen började söket från mopeden, men då hade gärningsmännen redan hunnit ut från stället.
Avsikten med mordet var att kroppen eller dess delar skulle hittas snabbt, med avsikt att chockera och skrämma det som hänt med Lisa.
Att kroppen i lokalen skulle hittas första dagen hade de säkert utgått ifrån.
Mordet kan ses som mycket välplanerat och är inget impulsmord utan har haft förberedelse.
Gärningsmännen tycks ha litat på sig själva, att polisen har ingen möjlighet att fånga dem.
Att placera ut de här klädesplaggen och prylar som en snitsad väg från mopedstället till fyndplatsen visar på stor självsäkerhet.