Citat:
Ursprungligen postat av
Hultabultan
På tal om återförvisning av asylfall.
Man skulle kanske kunna göra det retroaktivt olagligt för alla asylfall som beviljats för personer "utan giltiga pass och visumhandlingar när de anlände till Sverige?"
Man utvisar sedan dessa individer.
Undrar förresten hur många av de asylsökande som har giltiga pass och visum?
För mig skulle det räcka att utvisa alla där det är konstaterat att de ljugit genom flera identiteter etc. Jag är emot att bestraffa folk retroaktivt med nya regler. Däremot skulle vi omedelbart stifta lagar som gjorde det helt omöjligt att varken från PUT eller medborgarskap om man inte kan styrka individens identitet. Då skall TUT med omprövning köras hela livet om så är nödvändigt. Man skall ge folk incitament att inte "tappa" sina pass.
Detta i kombination med försörjningskrav + 100% försörjningskrav för alla anhöriga som vill invandra tror jag skulle lösa mycket av problemet. Mat och husrum skall bestå av soppkök och baracker. Ingen skall svälta ihjäl. Men samtidigt skall man inte få en endaste krona i form av pengar.
Då tror jag incitamentet för lycksökarna skulle avta radikalt och enbart riktigt krigsflyktingar skulle ta sig till Sverige.