2015-07-26, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har du sett att någon har jobbat vid ladan en söndag? Ja, gästarbetare kan jobba även söndagar, det gör även svenska medborgare, intressant om det har jobbats söndagar i det här fallet, kan ju förklara varför någon av bröderna fanns nära caféet.

Som tidigare sagts. Ett lokalt företag jobbade i ladan. (med anställda boende i grannbyn)
2015-07-26, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
[Den här killen var väldigt ambitiös
Redan på måndagen, första sök dagen:

Under kvällen valde flera frivilliga att ge sig ut i området kring Blomberg för att leta efter den försvunna flickan.

En av dem var 21-årige Piers Clement från Källby.

- Jag förstod att det var mycket liv här så jag tog min fyrhjuling och åkte ut, säger Clement till SLA:s utsände på plats i Blomberg.

I två timmar sökte han kring vandringslederna som finns runt i området.

- Det är en jobbig känsla att något sånt här hänt så nära. Det är en ung tjej. Och mysteriet - vad har hänt? Man vill ha en lösning så fort som möjligt. Mest synd tycker jag om föräldrarna, säger Clement.
Närstående till A.J? Förmodar jag,,," vilken praktisk pack åsna"
En fyrhjuling, så behändigt....

Gör du en paus mellan "pack" och "åsna" när du säger det? Lär dig att inte särskriva för h-vete, får panik när jag ska läsa dina inlägg.

Piers är avskriven för längesen och högst troligt inte bekant med A.J.
2015-07-26, 01:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
OK, fattar Gällande "praktiska skäl"? Är du inne på eventull transportstyckning eller mer att den eventuellt har skett för att kroppen skulle få plats på gömstället, eller nåt annat praktiskt?

Praktiska skäl, och jag tror att styckning har skett i den delen av ladan som fungerar som slaktrum för vilt.
2015-07-26, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krycek66
Ja lite.. Eftersom det är ett bageri så kommer oftast en bagare tidigare, säg 06. Oftast är det rätt dött vid 17:30 så det brukar stänga i princip 18 och då har dom försökt städa och fixa så mycket som möjligt för att snabbt komma iväg.
Vid ladan har jag sett bröderna jobba i flera veckor under våren/sommaren.
Sprit-fabriken finns numera i Götene och lokalen används som förvaring.

Är det nya spritfabriken som har den som förvaring eller någon i bygden?
2015-07-26, 01:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
För jag har en teori o uttrycker mig fel.
Tydligen..

Det vi tror har hänt med alla pussel bitarna kanske
är till viss del sant.
Låt säga att en ung kille, kanske fyra år äldre eller så
stannar vid Lisa, dom har fattat tycke för varandra
och hon bestämmer sig för att följa med, sätter sig
bak på, de kör iväg och inte så otroligt nog i sommar
idyllen har dom sex, vilket inte är osannolikt.
Det är bara det att den unge mannen vill visa att
han kan hantera fyrhjulingen som en racer chaufför
det hela blir till en olycka, där hon mister livet.
Det som sedan inträffar är att mycket står på spel.
Många blir inblandade och resultat slutar i där vi är nu.
Den unga mannen med stora ambitioner riskerar att
förstöra sin blivande karriär.
A.J som visserligen inte är helt vid sinna sinnens fulla bruk
gör allt han kan för att skydda sin gunstling, detta resulterar
i att den äldre brodern anlitas för hjälp av att gömma
Lisas kropp.
Dom försöker allt för att förvirra sökandet, få tid.
Då hade det varit visserligen liten lättare att se kedjan
av orsak och verkan.
Milt sagt lättare att ta.
Att sedan Litauen blir lurad är nog mer självklart annars
är det ett högt belopp som denna har blivit lovad
av A.J
Denna A.J skall vara hal i affärer, har tydligen förlorat
vänster pekfinger efter ett något smått misslyckad affär med
Hells.A och även i andra "affärer".
Det visar sig.
Mvh
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det var ju mycket prat om den byggnaden här i tråden förut, nån som sett live-sändningen och beskrev det som att det var avspärrat kring brödernas bostad och att hundar börjat tokskälla och poliser som lämnade sin position vid avspärrningarna och rusade dit.

Jag vet inte om det kommit fram mer exakt vilken byggnad kring Säteriet detta var och vad som exakt försiggick i och med hundskallen och rusande poliser.

Bl. a jag som såg detta på Expressens livesändning. Har tittat runt på bilder från säteriet och de byggnader på herrgårdens mark, och de byggnader därifrån jag uppfattande "tokhundskall" och sedan poliser som rusar från sina positioner (springer ur bild), syns på:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=956062541073881&set=br.AbpjLgbpjRTZ fmXrEyo9Ptuhha-BdxmfHEOo-adlB4uZz3ncFdh9FROaM1sgtkyeowGmqI6D02_pnTC-v0V2CbdV3NewB W5qbVggzTLAdvuzzLeWgjO2T4gBG-cIW0kDsU4&type=1&theater

Sen om det bara var belöningsskall för utfört arbete som någon skrev vet jag ej. Har inte heller läst något mer om detta (dock inte följt tråden så mycket det senaste). Och detta skedde nån timme efter bortförandet av lituanerna från deras bostad.

(ursäkta om jag skriver med dålig svenska eller obegripligt, trött som jag vet inte vad. Fråga om något är oklart så ska jag försöka förklara bättre).
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pendal
Också hört detta utanför, typ klädskåp eller liknande. Och att kroppen inte var intakt.

Själv har jag inte hört nånting, bara läst vad som stått i tråden, men tyvärr verkar det vara alltför många påståenden om styckad kropp från olika säkra källor för att det inte ska ligga någon relevans alls i dessa utsagor.

Det här mordet verkar vara mer och mer väl utfört, skulle litauerna har genfört detta så känns det som att det skulle vara en impulsgrej från deras håll, men det här verkar inte vara det. Får känslan av att detta ändock kan vara något slags rituellt. Känns inte bra...
2015-07-26, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HankMillion.
Tror inte litauerna jobbade med något i ladan, utan en annan bonde som grävde ur dör inne för att han ska nyttja byggnaden till något som jag nu inte minns.

Ang A.J så brukar han ofta vara på språng, de fåtal ggr jag pratat med honom så har han varit på väg till Skåne eller Dubai.
F.ö en person man blivit varnad från flera håll att man inte bör göra affärer med, då han ej är helt pålitlig. Att han skulle vara god för så mycket pengar som folk skriver är något som förvånade mig

Nu kom han väl undan att betala lönerna till Litauerna...
2015-07-26, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag förstår att det inte handlar om den söndagen, dock intressant att få en bild av hur det normalt såg ut, vad gjorde bröderna specifikt, vilken del av ladan jobbade de på, brukar portarna in i ladan stå öppna när det inte arbetas där?

Var AJ hemma på Söndagen? Vilka mer på området?
2015-07-26, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krycek66
Huset är helt nyrenoverat och legat ute till försäljning i våras.
Dom höll på att fixa saker på altanen, räcke och sånt.
Ingen bor i huset.

Någon i tråden skrev att mäklaren haft visning där den helgen? Sedan tagit bort till salu skylten. Vem var mäklaren?
2015-07-26, 01:38
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Bl. a jag som såg detta på Expressens livesändning. Har tittat runt på bilder från säteriet och de byggnader på herrgårdens mark, och de byggnader därifrån jag uppfattande "tokhundskall" och sedan poliser som rusar från sina positioner (springer ur bild), syns på:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=956062541073881&set=br.AbpjLgbpjRTZ fmXrEyo9Ptuhha-BdxmfHEOo-adlB4uZz3ncFdh9FROaM1sgtkyeowGmqI6D02_pnTC-v0V2CbdV3NewB W5qbVggzTLAdvuzzLeWgjO2T4gBG-cIW0kDsU4&type=1&theater

Sen om det bara var belöningsskall för utfört arbete som någon skrev vet jag ej. Har inte heller läst något mer om detta (dock inte följt tråden så mycket det senaste). Och detta skedde nån timme efter bortförandet av lituanerna från deras bostad.

(ursäkta om jag skriver med dålig svenska eller obegripligt, trött som jag vet inte vad. Fråga om något är oklart så ska jag försöka förklara bättre).

Så som det beskrevs här i tråden när detta var på tal, verkade det på poliserna och hela stämningen just där och just då, som att det inte handlade om belöningsskall från hundarna.
Min känsla blev att det verkligen var nånting som hände då, typ nånting i fynd-väg.
2015-07-26, 01:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Hur kan man veta att BO inte dog där hon hittades?
Någon som kan fylla på lite tänkbara scenarion av principer
-uppenbart skada vilken är dödlig men inte har skett på platsen för det saknas sådant som alltid kommer i samband med den typen av skada, tex blodfläckar eller liknande, är det enda jag kommer på. Finns det något annat tänkbart som princip betraktat?

Förutom skador på kroppen som inte lämnat blod på platsen hon återfanns, så kan hon också ha större mängder jord, löv och andra material från utomhus på kroppen vilket Innebär att hon legat på marken. Om hon hittats inomhus så är det ju uppenbart att hon pga jordspår o dyl varit på ett annat ställe efter caféet men före Martorp.

Men kanske det helt enkelt är så att de hittat en tydlig mordplats med allt vad det innebär av spår.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-07-26 kl. 01:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in