2015-07-25, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det förstår jag att du inte vet vilka de är. Men kan du säga antalet? Var det många varje dag, eller någon gång i veckan? Var det fler än bröderna som jobbade varje dag, sex dagar i veckan? Bara en uppskattning av mantalet i ladan.

2-4 personer
Gästarbetare generellt, jobbar dessa tider, mån-sön.. Och pga alla gårdar runtom Götene så finns det hundratals gästarbetare här..
2015-07-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Har du besökt caféet någon gång och pratade du med Lisa då?

Besöker det 1-2 gånger i veckan, men har aldrig sett Lisa där.
2015-07-25, 22:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krycek66
2-4 personer
Gästarbetare generellt, jobbar dessa tider, mån-sön.. Och pga alla gårdar runtom Götene så finns det hundratals gästarbetare här..

Har du sett att någon har jobbat vid ladan en söndag? Ja, gästarbetare kan jobba även söndagar, det gör även svenska medborgare, intressant om det har jobbats söndagar i det här fallet, kan ju förklara varför någon av bröderna fanns nära caféet.
2015-07-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, tack. Är intresserad av bl.a, vad innefattar det?

Hälsade, sa du hej, vad svarade de? Du vinkade, sa de något eller vinkade tillbaks?

Stod det öppet dygnet runt, även när det inte byggdes?

Vilka tider på dygnet var bröderna vid ladan och jobbade, vilka dagar? Var de vid ladan någon gång utan att jobba?

Svarar på det jag kan svara på av ovan..
Jag vinkade med handen och hälsade, dom satt på en altan och drack kaffe, hälsade tillbaka med handen.
Denna altan/hus är några hus bort från caféet och spärrades av men Polisen upphävde spärren bara några dagar senare.
2015-07-25, 22:55
Medlem
Gällande fyndplatsen, så är det väl minst två (en från ett kristet forum och en från FB) som fått bekräftat "från säkra källor" att LH hittats antingen i ett skåp i boden, eller nedgrävd under gödsel.
Rätt markanta skillnader, (om LH nu inte blivit delad). Vad polisen har medgett är att hon hittades inomhus, och då undrar jag som är stadsbo om man har gödselstackar inomhus? /Tack på förhand.
2015-07-25, 22:55
Medlem
Citat:
Har du sett att någon har jobbat vid ladan en söndag? Ja, gästarbetare kan jobba även söndagar, det gör även svenska medborgare, intressant om det har jobbats söndagar i det här fallet, kan ju förklara varför någon av bröderna fanns nära caféet.

Nej, inget jag kan minnas att jag noterat.
2015-07-25, 22:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Svarar på det jag kan svara på av ovan..
Jag vinkade med handen och hälsade, dom satt på en altan och drack kaffe, hälsade tillbaka med handen.
Denna altan/hus är några hus bort från caféet och spärrades av men Polisen upphävde spärren bara några dagar senare.

Vet du vad de har för koppling till det här huset, jobbade de där också, vad gjorde de i så fall i det huset? Bor det någon i huset?
2015-07-25, 23:00
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Bor några hundra meter från caféet om ni önskar specifika detaljer om orten..

Jag hörde att den yngre brodern hyrde ett torp el. liknande ganska nära Martorp, norr om tror jag.
Är det vad du vet oxå?

Eftersom det skrivits att det spärrades av på fler ställe än där de greps, kanske det andra stället var den yngre broderns bostad?
2015-07-25, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tosabiten6
Gällande fyndplatsen, så är det väl minst två (en från ett kristet forum och en från FB) som fått bekräftat "från säkra källor" att LH hittats antingen i ett skåp i boden, eller nedgrävd under gödsel.
Rätt markanta skillnader, (om LH nu inte blivit delad). Vad polisen har medgett är att hon hittades inomhus, och då undrar jag som är stadsbo om man har gödselstackar inomhus? /Tack på förhand.

Ja!I ett allt för litet skåp, har jag också hört utanför FB/K.Forum
2015-07-25, 23:03
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Mitt minne är att reportern sa att nu händer det något, kameramannen gick mot infarten till säteriet, likaså reportern, vid grinden som vetter mot caféet.

Just ja, så var det. Men, det har ändå skrivits så lite kring detta. Det kanske nån lokalboende kan svara på nu när vi har de här i tråden?
2015-07-25, 23:04
Medlem
Citat:
Bor några hundra meter från caféet om ni önskar specifika detaljer om orten..

Vet du om bröderna kan föra samtal- göra sig förstådda på svenska eller är det engelska som gäller eller har de någon annan litauer som varit tolk åt dem.
2015-07-25, 23:07
Medlem
Citat:
Vet du vad de har för koppling till det här huset, jobbade de där också, vad gjorde de i så fall i det huset? Bor det någon i huset?

Huset är helt nyrenoverat och legat ute till försäljning i våras.
Dom höll på att fixa saker på altanen, räcke och sånt.
Ingen bor i huset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in