2015-07-25, 22:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Då ligger Husaby närmare till hands, men kyrk-spåret känns rätt så dött om vi ska vara uppriktiga.

Grusvägen ligger ännu närmare till hands.

Ja, kyrkspåret är riktigt dött, det tycker jag också.

Märkligt att ingen i tråden har hört lite skvaller i AJ vänkrets, måste ha pratats en del, eller är AJ en hedersman som inte har yppat något för någon, vad tror ni?
2015-07-25, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Intressant

1 Har du sett om bröderna brukade arbeta lördagar?
2 Använde bröderna den silverfärgade Forden i tjänsten?

1. Dom flesta jobbar måndag-lördag och lediga söndagar, oftast fest eller fritids-aktiviteter då. Så ja, lördagar brukar det jobbas på.
2. Vet ej
Senast redigerad av krycek66 2015-07-25 kl. 22:21.
2015-07-25, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Tack iaf. Vet du något om vanorna vid kaféet? När brukar personalen anlända respektive åka hem? Hur är det vid ladan? Är det många som arbetar där? Hur många? Förekommer någon verksamhet i den gamla spritfabriken?

Ja lite.. Eftersom det är ett bageri så kommer oftast en bagare tidigare, säg 06. Oftast är det rätt dött vid 17:30 så det brukar stänga i princip 18 och då har dom försökt städa och fixa så mycket som möjligt för att snabbt komma iväg.
Vid ladan har jag sett bröderna jobba i flera veckor under våren/sommaren.
Sprit-fabriken finns numera i Götene och lokalen används som förvaring.
2015-07-25, 22:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ungefär så, ja. Men så länge utredningen fortsätter förblir han häktad, livet ut i värsta fall. Folk har dött i häkte förr.

I Sverige kan det bli så, jordens friaste och mest demokratiska land, här lever vi med mänskliga rättigheter och månar om rättssäkerheten.

Jag tror dock att NB kommer att fällas för mord inom kort, blir ingen långdragen historia. Åklagaren verkar vara övertygad om att ett åtal blir verklighet om någon månad eller så, ett överklagande till hovrätten och sedan har vi ytterligare en utlänning att försörja under många år framöver.
2015-07-25, 22:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krycek66
Ja lite.. Eftersom det är ett bageri så kommer oftast en bagare tidigare, säg 06. Oftast är det rätt dött vid 17:30 så det brukar stänga i princip 18 och då har dom försökt städa och fixa så mycket som möjligt för att snabbt komma iväg.

Vet du det, har du pratat med personalen, eller ligger mediauppgifter till grund för ditt påstående?

Vad har du sett att bröderna har gjort vid ladan, exakt var har du sett dem, vad gjorde de när du såg dem? Såg du fler personer än bröderna som jobbade vid eller på ladan?
2015-07-25, 22:25
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Bor några hundra meter från caféet om ni önskar specifika detaljer om orten..

Folket på bygden pratar väl sig emellan.Hur går snacket där? De har väl säkert en åsikt vad som är sant?Och om det är Litauierna?
2015-07-25, 22:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Har du sett fler än bröderna jobba vid ladan? Hur många?
2015-07-25, 22:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Bor några hundra meter från caféet om ni önskar specifika detaljer om orten..

Vad jobbade bröderna med i ladan, har du sett dem vid caféet, har du träffat bröderna någon gång?

Såg du något den där söndagen som stack ut från det normala? Har du varit i ladan någon gång?

EDIT;Har du lust att gå till baksidan av caféet och titta vad som finns i skjulet, kanske fota lite?
Senast redigerad av OY 2015-07-25 kl. 22:29.
2015-07-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet du det, har du pratat med personalen, eller ligger mediauppgifter till grund för ditt påstående?

Nej, vet, åker ju dit och handlar ibland precis innan stängning.

Vad har du sett att bröderna har gjort vid ladan, exakt var har du sett dem, vad gjorde de när du såg dem? Såg du fler personer än bröderna som jobbade vid eller på ladan?

Alltså, dom har ju byggt hela våren, jag menar inte den specifika söndagen.
Dom har lagt om taket, byggt "huvor" för silons osv osv.
2015-07-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Folket på bygden pratar väl sig emellan.Hur går snacket där? De har väl säkert en åsikt vad som är sant?Och om det är Litauierna?

Ja, många pratar och undrar, och besvikna på att ingen får någon information.
Många hoppas på att det är rätt personer som häktats men samtidigt tycker många att det är så konstigt om det är dom.
2015-07-25, 22:34
Medlem
Tror inte litauerna jobbade med något i ladan, utan en annan bonde som grävde ur dör inne för att han ska nyttja byggnaden till något som jag nu inte minns.

Ang A.J så brukar han ofta vara på språng, de fåtal ggr jag pratat med honom så har han varit på väg till Skåne eller Dubai.
F.ö en person man blivit varnad från flera håll att man inte bör göra affärer med, då han ej är helt pålitlig. Att han skulle vara god för så mycket pengar som folk skriver är något som förvånade mig
2015-07-25, 22:34
Medlem
Citat:
Har du sett fler än bröderna jobba vid ladan? Hur många?

Har varit fler personer, men vilka dom är, ingen aning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in