2015-07-24, 19:34
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Halvdum fråga, men visst är det spelarna som förhandlar en utköpsklausul när de skriver kontrakt och inte klubben som sätter dom? Detta eftersom ingen spelare vill ju riskera att bli "fast" i en klubb utan möjlighet att lämna? AmIRite?

Klubben förhandlar väl fram en utköpsklausul vid kontrakterbjudandet?

Sätter de 3 miljarder på exempelvis Ross Barkley så lär han ju aldrig acceptera kontraktet. Så utköpsklausulerna blir aldrig överdrivna.

Dock exempelvis Messi som vet att han inte behöver gå någonstans för att "ta ett kliv" i karriären, han accepterar en hög klausul, då han troligtvis spelar i Barca hela karriären.

Så har jag fått för mig iaf hur det funkar, någon annan kanske kan bättre.
Citera
2015-07-24, 19:36
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Halvdum fråga, men visst är det spelarna som förhandlar en utköpsklausul när de skriver kontrakt och inte klubben som sätter dom? Detta eftersom ingen spelare vill ju riskera att bli "fast" i en klubb utan möjlighet att lämna? AmIRite?
Man får förmoda att utköpsklausulen, likt allt annat i kontrakten, förhandlas av bägge parter, men att det är spelaren som insisterar på att där ska finnas en.
Citera
2015-07-24, 19:49
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Klubben förhandlar väl fram en utköpsklausul vid kontrakterbjudandet?

Sätter de 3 miljarder på exempelvis Ross Barkley så lär han ju aldrig acceptera kontraktet. Så utköpsklausulerna blir aldrig överdrivna.

Dock exempelvis Messi som vet att han inte behöver gå någonstans för att "ta ett kliv" i karriären, han accepterar en hög klausul, då han troligtvis spelar i Barca hela karriären.

Så har jag fått för mig iaf hur det funkar, någon annan kanske kan bättre.
Barca har dock sjuka utköpsklausuler även för de sämre spelarna... Många har €80-90M utköpsklausul, te.x Rafinha vet jag om så här på rak arm.
Citera
2015-07-24, 19:52
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Varför väljer han en mittenklubb i tyska andradivisionen? Trodde att han hade mer potential än så. Ryktades ju om Premier Leauge.

få chansen och spela? han hade inte fått spela i PL.
Citera
2015-07-24, 21:09
Medlem
ischs avatar
Citat:

Det är olika. Bla så har jag för mig att man måste ha en utköpsklausul i Spanien (vilket gör att vissa är orealistiskt höga) medan det är något som kan läggas till vid kontraktsförhandlingar mellan klubb och spelare i andra ligor. I PL verkar det fortfarande var något som inte är norm.
Citera
2015-07-24, 21:46
Bannlyst
Nu verkar det hända grejer. Hade normalt sett inte postat ett inlägg på twitter här, men den här snubben har väl ett i närmast fläckfritt trackrecord.

DC ?@DeanLDN22 3 minför 3 minuter sedan Visa översättning
Have been told that Arsenal are "extremely confident" of signing Benzema. There is a agreement to be made; waiting on Real. #afc

Spännande tider minst sagt.
Citera
2015-07-24, 21:57
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Barca har dock sjuka utköpsklausuler även för de sämre spelarna... Många har €80-90M utköpsklausul, te.x Rafinha vet jag om så här på rak arm.

Antar att dom är så duktiga på att ta fram storstjärnor att de helgarderar sig, så de inte säljer näste Ronaldinho pga att de måste då han inte har hög utköpsklausul ( en teori bara )
Citera
2015-07-24, 22:03
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Nu verkar det hända grejer. Hade normalt sett inte postat ett inlägg på twitter här, men den här snubben har väl ett i närmast fläckfritt trackrecord.

Have been told that Arsenal are "extremely confident" of signing Benzema. There is a agreement to be made; waiting on Real. #afc

Är väl samma snack varje sommar om Benzema till Arsenal. Inget lär ju hända om inte Real tar in en spelare som Reus t.ex och Benitez konverterar Ronaldo till 9a.
Citera
2015-07-25, 00:37
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Jag ser mer fotboll än vad du nånsin sett, nevermind att jag är dubbelt så kunnig som du är också. Benteke är starkare i luften, visst. Men Bony är mer teknisk och en kyligare avslutare. De håller ungefär samma klass vilket antal mål i mittenlag visat.
Såg inte det ditt svar. Jo, du är säkert kunnig men mer förvånande är att du vet hur mycket fotboll jag sett. Redovisa gärna, jag är ärligt nyfiken.

Du vet att ingen ifrågasatte din kunnighet eller hur mycket fotboll du sett va? Du bara drog upp det ur hatten helt utan fog där. Vad hände i dig?

Jag skrev specifikt om ett lag och en spelare som jag följt närmare än vad du har. Hur kom det sig att du halade ut Fbpenisen pga det? Var det sårande på något sätt? Det är väl ingen skam i att inte punktfölja ett random bottenlag i PL..? Hamnade jag plötsligt i någon sorts instinktivt aggressiv Man U-bashing av allt LFC nu..? Inget av lagen är av större intresse för mig.

Om Bony är mer teknisk så måste Benteke vara rena garagedörren, vilket självklart inte alls stämmer. Om nu deras poängfacit är nära nog lika så säger det inte alls mycket om grundkvalitet, hur de är som spelare eller hur stor potential det finns att hämta. Swansea och Villa har varit rätt väsenskilda under de aktuella åren. Hur som helst så är den diskussionen rätt ointressant när åsikterna redan är etablerade. Jag tror på Benteke, du gör det inte. Helt ok för mig.
Citera
2015-07-25, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj

Så mycket skit i ett inlägg
Citera
2015-07-25, 04:24
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Så mycket skit i ett inlägg
Kan du utveckla lite? Det är tillåtet att spekulera i en Sillytråd vet du`?
Citera
2015-07-25, 11:48
Medlem
hobokens avatar
Alla vet att Arsenal med största sannolikhet spelar med en trubbig Giroud och en fladdrig Welbeck nästa säsong, men i en silly season-tråd måste man väl få spekulera vilt och drömma lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in