Citat:
Ursprungligen postat av
delernen
Sentio inne, och M störtdyker. SD nu 2:a största parti, bara 0.8%-eh från S:
Vänsterpartiet 6,4 (6,9)
Socialdemokraterna 24,1 (23,9)
Miljöpartiet 6,4 (6,8)
Sverigedemokraterna 23,3 (22,1)
Centerpartiet 6,7 (6,3)
Folkpartiet 4,4 (3,7)
Moderaterna 20,8 (23,8)
Kristdemokraterna 3,1 (2,1)
http://nyheteridag.se/chockmatningen-som-skakar-sverige-sd-for-forsta-gangen-storre-an-moderaterna/
Skrämmande siffror, 35% till f.d. Imam Reinfeldts Allahians. Men det har trots allt börjat att röra på sig neråt vilket är glädjande. Jag har sedan flera år tillbaka ständigt hävdat (och blivit idiotförklarad) att SD går om M 2016. Men det verkar kunna bli redan 2015, jag fick fel.
Om Allahiansen fortsätter att tappa kan kanske MP-uppgörelsen brytas upp till slut. Den har förstört Sverige och även Svetsaren har den hängandes runt halsen; bidragsmassinvandringspolitiken är ett krav från Allahiansen, annars inget samarbete.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gromph
Du har nog helt rätt i att inte vara orolig.
Att skicka ut fogen och plundra folket och dela ut som bidrag är ju gammal M-politik.
Du som är moderat, vad tror du om påverkan på opinionen av att införa förmögenhetsskatt för att finansiera flyktinginvandringens kostnader. Jag antar att de i Vaxholm, Danderyd, Täby, Lidingö, Kungsbacka, Vellinge skulle bli lyriska. Eller hur?
LOL, ibland får du till det
Gromph. Du har alldeles rätt i detta:
Att Imam Reinfeldt satte 500 000 MENA (med hög nativitet dessutom) i knäet på det svenska folket kommer att visa sig vara den största skattesmällen i Sveriges historia, barnbarnen betalar. Här kan vi snacka om bidragspolitik. Allahiansens motsägelsefulla retorik är rena lyteskomiken; Öppna era hjärtan, betala den etniska rensningen av Sveriges ursprungsbefolkning med egna dyra skattemedel.
Citat:
Ursprungligen postat av
relesvansen
Som moderat och är jag inte orolig. M kommer snart inte tappa några fler. Att vara moderat är en identitet som funnits i flera generationer, särskilt i områden som Vaxholm, Danderyd, Täby, Lidingö, Kungsbacka, Vellinge. Detta är kommuner som hela tiden växer dessutom. MUF är stora och kommer bara bli större. Det är inne att vara moderat bland ungdomar, man framstår helt enkelt som en framgångsrik entreprenör, vem vill inte det?
M kommer dessutom bara bli större förespråkare av öppenhet ju längre tiden lider då fler och fler från MUF kommer nå en ålder där de är mogna att slussas in i moderpartiet och få höga poster. Oliver Rosengren, Bodil Sidén, Gustaf Göthberg, Louise Meijer, Rasmus Törnblom kommer knappast ändra åsikt om fri invandring bara för att de går in i moderpartiet. M kommer aldrig sälja ut öppenheten.
Bagdad Bob kunde inte sagt det bättre.