Citat:
Ursprungligen postat av
panpo98
Hade du Fn eller Caps Look knappen intryckt när du skrev in lösenordet?
Hur långt kommer ni när den frågar den efter lösenord när ni installerar om?
Kan ni gå in i bios och ändra att datorn ska starta från Windows CD/DVD?
Är det lösenord på bios också eller är det bara i Windows?
Testa att pumpa som besatt F11 eller Ctrl+F11 medan datorn startar för att få upp återställnings meny. Kan också var nån annan F knapp för det kan varierar.
Jag har prövat med och utan Caps Lock men hur ska jag "använda", om det är nu ett alternativ till felet, Fn knappen? Prövade att hålla inne den på första bokstaven i lösenordet då det är en stor bokstav men inget blev bättre.
Nu kommer jag inte riktigt ihåg men det var nästan direkt när han skulle "öppna" skivan.
Det var det vi försökte göra men det var då lösenordet kom upp, vi kunde alltså inte komma in på skivan överhuvudtaget.
Nu råkade jag ställa datorn på viloläge och när jag startade igång den igen så kom det upp att den installerar uppdateringar? Den har stått i flera månader och behöver bara installera en uppdatering som jag heller inte kunnat godkänna eller se. Hmm..
Prövade att trycka (flera gånger) på F11 knappen men det hände inget mer än att den pep högt efter en stund efter varje gång jag tryckte på F11. Ctrl-F11 gjorde absolut ingenting utan den fortsatte att starta som vanligt och man kom till inloggningen.