2015-07-25, 01:41
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det vet jag förstås inte med säkerhet lika lite som någon annan som skriver här i tråden.
Men själv har jag väldigt svårt att se någon annan bakomliggande förklaring.

Tror inte på några tjuvar som ertappats och att att hon därför röjts undan som vittne.
Inte heller någon GM som dödar henne för att han upplevt sig som kränkt av nåt hon kunnat
sagt vid ett plötsligt möte mellan dem. Inte att hon blivit påkörd, inte att nån avundsjuk
vänninna dykt upp och klubbat ihjäl henne etc.

SEXbrott låter troligast, ja.

Tids nog får vi veta. Allt annat än just sexbrott bakom som ändat i mord är nog att
betrakta som rejäla högoddsare.

Kan det inte vara både och! Dvs kränkning/avvisande av sexuellt förslag följt av våldtäkt och Vittnesmord. Om det nu är rätt term.
2015-07-25, 01:44
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det finns stor risk för det.
Har man lite råg i ryggen och inte är socialt hämmad går det
att fråga en främling.
"-Hej! Det är en sak som jag undrat över, det är inte händelsevis så
att du har medverkat till ett brutalt mord av en ung försvarslös flicka
och satt halva Sverige i sorg den här sommaren?"
Det är förstås lite framfusigt sagt om det är fel, men borde
ge en reaktion eller hur?
"-Ja ha vare du, sedan får man faktiskt fontän spy om det är ofrivillig reaktion.
Det här med rättsväsendet har mer att göra att skydda mördaren för
att ingen ska tex spy över dem vilket kan medföra olycklig drunkning
som du sedan kan få skulden för, eller någon annan.
Spyr vi alla samtidigt så är drunkning givet.

Kaskadkräkning kan man också kalla det. Har du någon personlig anknytning till dådet?
2015-07-25, 01:51
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, vittnesmord och vittnesmördare är passande ord. Är ju inte bara våldtäktsmän som använder den metoden utan även inbrottstjuvar och andra kriminella kör med den typen av mord.

Om det är ett sexuellt motiv till det här mordet så tror jag på vittnesmord, antingen för att att förhindra henne att anmäla honom till polisen eller så för att hon levde om för mycket, dvs risk för upptäckt och anmälan till polisen.

Läste nånstans att när en våldtäktsman blev dömd pga vittnets utpekande bestämde han sig för att inte lämna något vittne nästa gång! Dvs våldtäktsoffret!

Kan gälla i Blomberg också, det var allt eller inget!
2015-07-25, 01:54
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Att Du får hålla kalvar, det vill säga djur som är yngre än sex månader, och tjurar inne under ovanstående period betyder inte att Du måste.

Har aldrig talat om "möjlighet och sannolikhet att det finns djur inne på gården."

Jag påstår helt enkelt att det finns inga djur där.
Fatta att Du inte kan motbevisa detta med enbart teoretiska fantasier.

Du ditt spån, försöker hävda att det är lögn att det finns djur på gården, ihop med att du inte kan motbevisa?
Det enda jag bevisat är att möjligheten finns.

Eftersom att du helt verkar sakna intuition och logiskt tänk, så kan du istället posta mig en källa på att det inte fanns djur på gården aktuell vecka?
Att avfärda och omtala en skribent som lögnare, när man inte kan plocka fram motbevis är bara patetiskt och idiotiskt.

Tills du kan lägga fram något konkret motbevis, kommer jag betrakta dig som du förtjänar - Pajas.
2015-07-25, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Hej Ydrik! Detta inlägg från Rhona var det jag avsåg!

Sä här är det: http://www.pikore.com/m/1000102969226727508_55256187

"Nu alla gourmander !! Kom å köp allmänna 14 dagars Hängmörat, ekologiskt, Kravmärkt Nötkött from Blomberg säteri in Kinnekulle. Slaktat i Lerdala in Hultets gårdsslakteri "

http://www.krav.se/sa-har-produceras-ekologiskt-notkott

"Under sommarhalvåret går ekologiska kor, kalvar, kvigor och även de unga tjurarna ute på bete. Många köttdjur får vistas ute även vintertid, och ska då ha tillgång till en ligghall eller ett vindskydd. Motion, ljus och frisk luft är bra för djurens hälsa. För unga nötkreatur som föds upp till slakt innebär det ofta att de tillbringar två somrar på bete och att uppfödningen är mer extensiv än i konventionell uppfödning. Konventionella ungtjurar föds ofta upp inomhus och äter mest kraftfoder för att växa snabbt."

Nu får det räcka med detta...

Det är ju själva ideen med ekologikst nöttköttsproduktion att djuren får vara ute så mycket som möjligt och beta. Även kalven. I Blomergs håller man på med eskologikst köttprouktion.
2015-07-25, 01:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Så du ser inte möjligheten att det är en bekant som begår brottet av svartsjuka som bakomliggande förklaring? Trots att det är en av de vanligaste förklaringarna till mord på kvinnor i 20-årsåldern?
Inte i dagsläget, nej. Inte mot bakgrund av att en person sitter häktad på högsta
misstankegraden och mot vilken det ska finnas "väsentliga bevis". Och denne personen
ska inte vara någon bekanting sedan förr.

Jag håller mig till det vi känner till och det är att en 35-årig man från Litauen misstänks
för mordet alltså. Så varför måste jag tvunget då tro att det är någon svartsjuk expojkvän
eller farlig stalker som inte någon känt till existensen av som istället är förövaren?

Jag utgår inte ifrån att polisen låtit bli att undersöka andra spår även sedan gripandena
gjordes. Jag utgår ifrån att man varit noggranna här och inte missat något.

På tisdag är det ny häktningsförhandling. Den häktade nekar och har motsatt sig att
vara häktad och vill släppas omgående. Tror du att han blir det? Släppt alltså?
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-25 kl. 02:07.
2015-07-25, 02:03
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Folkbokföringen?
Då har du fel info, jag förstår om det är svårt att få reda på
men prova:
Nordenflyckts väg 65, 3 tr
112 15 STOCKHOLM
Det är ett pluss om du blonderar dig när du knackar på.
Käpp kokos toppar och låtsas vara en oskyldig försäljare.
Gå inte in i köket, helst inte hallen.
Ha ryggen fri och fastna inte med klackarna.
Bra om du är tjej kanske ska tilläggas.
Det är inte olagligt att fråga vederbörande hur mycket denna
har det med sin kvinno syn, även Borg är uttalad feminist.
Jag tror dock svaret inte blir det samma.

Fick upp alla dessa adresser på AJs son GJ, incl dator/år när han var skriven på dessa adresser:

http://www.solidinfo.se/person/Nils_Gustav_J%C3%B6nsson/66c9dab95d55ad2465f9f4bd81c9a6cc

Nil* Gusta* Jönsso* (*=s,v,n)
Man, 51 år, född 30 Juli 1963

Adress:
Nordenflyckts väg 65, 3 tr
112 15 STOCKHOLM

2014-01-14
Husaby Bissgården
533 95 GÖTENE

2013-09-26
c/o Högberg Skeppargatan 39
114 52 STOCKHOLM

2009-12-18
Blombergs Säteri
533 93 KÄLLBY

2009-03-19
Österängs Egendom
533 94 HÄLLEKIS

2008-12-29
Värtavägen 33
115 29 STOCKHOLM

Denna adress som GJ var skriven på i 2014 ligger ca 1,5 km syd om Martorp !!!
Undrar om han fortfarande använder det stället ???

2014-01-14
Husaby Bissgården
533 95 GÖTENE
Senast redigerad av Theforeigner 2015-07-25 kl. 02:07.
2015-07-25, 02:08
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Du ditt spån, försöker hävda att det är lögn att det finns djur på gården, ihop med att du inte kan motbevisa?
Det enda jag bevisat är att möjligheten finns.

Eftersom att du helt verkar sakna intuition och logiskt tänk, så kan du istället posta mig en källa på att det inte fanns djur på gården aktuell vecka?
Att avfärda och omtala en skribent som lögnare, när man inte kan plocka fram motbevis är bara patetiskt och idiotiskt.

Tills du kan lägga fram något konkret motbevis, kommer jag betrakta dig som du förtjänar - Pajas.

Här har du mina bilder.
Var är dina?

http://www.skovdeslakteri.com/bilder/sidor/bonde_jonsson.jpg
2015-07-25, 02:09
Medlem
Citat:
Ja det hjälpte inte, han hade otur med att någon fotade honom efter Englas cykeltur! Den otroliga tillfälligheten skulle man inte kunna ha som story i en deckare, det skulle anses som löjligt otroligt! Han sitter bra där han sitter!

Tur är väl det, sen hur bra det är med mobilkameror som det fotas med överallt är ju en annan fråga, däremot skulle jag aldrig säga att en som begår brott och åker dit har otur, för den har ju ändå begått ett britt.
2015-07-25, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Det är väl tillräckligt jobbigt att finna en mördad 17 åring i ett skåp för en Polis skall bli tagen och gråta , fattar du inte det så är du fan dum i skallen .

Hade jag en 17-årig dotter och fan henne i ett skåp inte fan skulle jag börja gråta. Detta är hoppas jag professionella yrkesmän som är där för att sköta ett arbete. Varför gråta om hon är död? Dom har ingen aning om det är bra eller dåligt. Man lägger ingen värdering i det hela. Finn objektet, om objektet är dött analysera dödsorsak, om dödsorsak onaturlig hitta den/de som orsakade död. Få erkännande samt skriv FUP.

Kan du visa var Sherlock Holmes grät istället för att arbeta och analysera?
2015-07-25, 02:15
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Kan det inte vara både och! Dvs kränkning/avvisande av sexuellt förslag följt av våldtäkt och Vittnesmord. Om det nu är rätt term.
Jo, det har du rätt i, det kan det röra sig om.

Det kan tyvärr bli på det viset att vi får en man dömd för mordet på övertygande bevisning
och man i stora drag har förloppet klart för sig men eftersom de döda inte förmår tala
så kan vi ju aldrig veta exakt hur det i alla detaljer sett ut. Vad som sagts, hur
det reagerats och så vidare.
Och någon GM i detta fall som faller till föga slutligen och erkänner gärningen ska vi nog
inte räkna med, det brukar tigas för det mesta tror jag när det handlar just om vidriga
sexmord. Det är extra skämmigt att stå för. Bara se på Ulf Olsson som dödade en liten
flicka och en vuxen kvinna. In i döden nekade han. Fast han var ju hur bunden som
helst vid sina illgärningar. Det hjälpte inte ändå alltså.
2015-07-25, 02:17
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Här har du mina bilder.
Var är dina?

http://www.skovdeslakteri.com/bilder/sidor/bonde_jonsson.jpg

Kan du inte ta en bild på de djurtomma stallarna på Martorp om du bor där! Vill inte ha nåt djurplågeri där djur står inne jämt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in