Ja, men likväl är människor och petar på lik när dem hittar dem, tro mig att väldigt många plockar upp grejer vid eftersök, som kan vara av intresse. För att allt är av intresse då, hade ingen anmälts försvunnen hade ingen brytt sig om den lilla handsekn.
Vad??? Nej hade ingen anmälts försvunnen så hade ingen brytt sig om något av fynden, men nu var det någon som hade försvunnit och då måste man ju ha en skruv lös om man plockar upp något man ser inte kan tillhöra någon av dom som jobbar där när polisen är 10 m bort
Öppna våra sinnen? Varför skulle våra sinnen vara mindre öppna bara för vi anser att rätt MGM är häktad? Och varför öppnar inte du ditt sinne och väljer fakta istället för fantasi?
MGM kommer inte släppas. Det finns dna bevis samt annat bevisning.
Öppna våra sinnen? Varför skulle våra sinnen vara mindre öppna bara för vi anser att rätt MGM är häktad? Och varför öppnar inte du ditt sinne och väljer fakta istället för fantasi?
MGM kommer inte släppas. Det finns dna bevis samt annat bevisning.
Skillnad mellan mig och dig är följande:
Jag har inte gått så starkt ut och uttalat mig om saker och ting såsom du har gjort.
Jag har inte här eller någon annanstans gått ut och sagt eller skrivit att GM har erkänt SAMT att det kommer stå i media.
Jag har inte behövt oroa mig för att försvara det heller för den delen. Är MGM skyldig skall han dömas och jag hoppas han får ett långt straff, däremot du kommer med en del påstående som är oroväckande.
För sådana som har din sorters benägenhet att kackla går inte att ta på allvar. Hur eller vem du hörde din scoop utav, har visat sig inte stämma (att mgm har erkänt och att det skulle stå i media)
Att du ens ställer det som en fråga, gör att jag börjar misstänka att du är eftersatt med fyrkantig skalle.
Men med mitt goda tålamod gör jag ett sista, men tydligare försök:
Betessäsong
Betesgång under betessäsongen
Södra Sverige 1 maj-15 oktober 120 dygn
Mellersta Sverige 1 maj-15 oktober 90 dygn
Norra Sverige 1 maj-15 oktober 60 dygn
Undantag från betesreglerna
Du får hålla kalvar, det vill säga djur som är yngre än sex månader, och tjurar inne under ovanstående period. Om du har djur som måste hållas i karantän behöver du inte heller släppa ut dem under denna period. Vid vissa andra tillfällen får du också hålla djuren inne.
Tillfällen då djur får hållas inne
I följande fall får du hålla dina nötkreatur inne hela eller delar av dygnet:
Om det är nödvändigt för att skydda djuren eller marken från skador vid onormala väderleksförhållanden.
Om det är nödvändigt för att skydda djuren mot allvarliga insektsangrepp.
Om det finns en omedelbar fara för rovdjursangrepp och djuren inte kan skyddas på annat sätt än genom att hållas inne. Om djuren är anmälda för slakt och ska slaktas före den 15 juni.
Om du har kvigor som ska semineras. Dessa djur får du hålla inne i högst 45 dygn. Förutsättningen är att kvigorna ändå får vara ute på bete så lång tid som bestämmelserna om utevistelse och betesgång säger. Om djuren måste skötas, vårdas eller behandlas på ett sätt som inte är lämpligt utomhus.
Med detta påvisat, kan du aldrig avfärda både möjlighet och sannolikhet att det finns djur inne på gården.
Det vore trist att se dig underminera din trovärdighet mer än du gjort.
Att Du får hålla kalvar, det vill säga djur som är yngre än sex månader, och tjurar inne under ovanstående period betyder inte att Du måste.
Har aldrig talat om "möjlighet och sannolikhet att det finns djur inne på gården."
Jag påstår helt enkelt att det finns inga djur där.
Fatta att Du inte kan motbevisa detta med enbart teoretiska fantasier.
Det har försvunnit 17 åringar både före och efter LH men inget har startat upp ett sådant sök eller klassat som en särskild händelse som detta fall gjorde och det måste Bero på något som är utöver det vanliga. Det känns som alla ljuger i alla intervjuer , alla säger exakt samma sak och har järnkoll på vilken tid dom var där eller där. Lite för bra om jag får säga det.
Den äldre brodern kan mycket väl ha mördat Lisa på sin arbetsplats för att sedan gömma henne på sin andra arbetsplats som ett fåtal har tillgång till för att sedan sprida ut hennes ägodelar i en röd tråd mot sig själv och slutligen besöka fyndplatsen för att tappa ännu ett fynd precis när MP kommer förbi men varför klättrade han inte upp på berget och skrek "Det var jag som gjorde det" Det hade varit lika tydligt . Jag tror att detta mordet var oplanerat, icke sexuellt och utfördes i all hast , jag tror att den som gjorde det fick hjälp av någon som har kännedom om byggnader och området och jag tror att den som gjorde det utförde detta pga av något som inte fick komma ut, något som LH bevittnade. Jag tror att hon antingen hann med och ringa till sin pappa men han kanske trodde att det var en sk fickringning och brydde sig inte om det just då men förstod sedan att det måste ha varit medvetet alternativ det finns spår som pappan och polisen vet om men som ingen har gått ut med i närheten av Cafet.
Varför tar man upp en handske som man ser inte tillhör en byggarbetare när man vet att en flicka är försvunnen, vill man sätta sin DNA på den lite mer lagligt eftersom man vet att det redan finns DNA på den? Varför letade man inte igenom de närmaste byggnaderna samma kväll dvs Ladan ? Varför letade inte AJ igenom alla sina byggnader och baracker utan tipsade istället polisen om öde hus längre bort? Många frågetecken och allt känns väldigt skumt
Betänk nu faktumet att Lisas moped återfanns med nyckeln i tändningslåset.
Omedelbart förstod ju alla att detta inte stod rätt till. Det är ju alarmerande i högsta grad
och inte ett dugg konstigt att det drog igång en sådan snar och omfattande aktivitet.
Något annat än denna reaktion hade däremot förvånat rejält.
Sedan verkar det lite som att du tenderar till att övertolka, läser in komplikationer som
helt enkelt inte finns. Genom hur du väljer att betrakta intervjuerna du nämner.
Som att det är mystiskt med att de har järnkoll på tiden. Deras samstämmighet ska vara
något att förundras över när det i själva verket inte behöver vara ett dugg märkvärdigt
och minst av allt ligga till grund för tankar om att det är någon hund eller katt begraven här.
Det är knappast fråga om en historia som handlar om mycket mer än ett begär som
skulle stillas och för det fick en oskyldig tonårsflicka plikta med livet.
Tillfället gav mördaren. Förmodligen bara slumpen som gjorde att det blev Lisa
som drabbades. Kunde nog blivit vem som helst av de andra tjejerna som jobbade
på caféet. Men nu blev det Lisa och ingen annan.
Ett rått och brutalt brott av den typen som bara begås alldeles för ofta ute i världen.
Sverige är inte förskonat på något sätt. Det kommer att hända igen dessvärre.
Folkbokföringen?
Då har du fel info, jag förstår om det är svårt att få reda på
men prova:
Nordenflyckts väg 65, 3 tr
112 15 STOCKHOLM
Det är ett pluss om du blonderar dig när du knackar på.
Käpp kokos toppar och låtsas vara en oskyldig försäljare.
Gå inte in i köket, helst inte hallen.
Ha ryggen fri och fastna inte med klackarna.
Bra om du är tjej kanske ska tilläggas.
Det är inte olagligt att fråga vederbörande hur mycket denna
har det med sin kvinno syn, även Borg är uttalad feminist.
Jag tror dock svaret inte blir det samma.
Vad du indirekt menar är att denna man som bor där kan ha något att göra med LHs mord och på grund av familjens rikedom så slipper han undan?
Betänk nu faktumet att Lisas moped återfanns med nyckeln i tändningslåset.
Omedelbart förstod ju alla att detta inte stod rätt till. Det är ju alarmerande i högsta grad
och inte ett dugg konstigt att det drog igång en sådan snar och omfattande aktivitet.
Något annat än denna reaktion hade däremot förvånat rejält.
Sedan verkar det lite som att du tenderar till att övertolka, läser in komplikationer som
helt enkelt inte finns. Genom hur du väljer att betrakta intervjuerna du nämner.
Som att det är mystiskt med att de har järnkoll på tiden. Deras samstämmighet ska vara
något att förundras över när det i själva verket inte behöver vara ett dugg märkvärdigt
och minst av allt ligga till grund för tankar om att det är någon hund eller katt begraven här.
Det är knappast fråga om en historia som handlar om mycket mer än ett begär som
skulle stillas och för det fick en oskyldig tonårsflicka plikta med livet.
Tillfället gav mördaren. Förmodligen bara slumpen som gjorde att det blev Lisa
som drabbades. Kunde nog blivit vem som helst av de andra tjejerna som jobbade
på caféet. Men nu blev det Lisa och ingen annan.
Ett rått och brutalt brott av den typen som bara begås alldeles för ofta ute i världen.
Sverige är inte förskonat på något sätt. Det kommer att hända igen dessvärre.
Tja, det finns enbart 3 olika tänkbara motiv hos denna MGM:
1.Lustmördare, får en sexuell njutning av att mörda. Inget sexuellt umgänge. Tämligen vanligt att mördare av denna typ triggas igång av ett speciellt utseende eller kroppstyp hos offret.
2. Sexualsadist där han våldtagit och strypt/misshandlat henne i samband med samlag.
3. Nekrofil Mördat först och sedan haft samlag med offret.
Jag ser ett fjärde motiv om det skulle vara ett sexuellt motiv:
4. "Vanlig" våldtäktsman som vill undanröja ett vittne, dvs offret.
Sexualsadister är män som Hagamannen och Bengt Karlsson. De vill fysiskt plåga och skada sina offer och njuter av det. Njuter även av att döda. Sen finns det män som tänder på att våldta, men njuter däremot inte av att skada sina offer och dödar bara för att inte offret ska skvallra. Dödandet är alltså nåt praktiskt utan njutning. En sexualsadist som styckar sitt offer får en kick av det. En "vanlig" våldtäktsman som styckar gör det för att undanröja kroppen.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-07-25 kl. 01:26.