2015-07-25, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wofoko
Kalla det sena timmen, men helt ärligt, jag förstod inte det du frågade.
Kan du utveckla det tack, kommer besvara dig så gott jag kan.

Alltså, det är varken första eller sista gången i så fall som en oskyldig skulle sitta häktad/anhållen för något den inte gjort.

Skulle så ske skulle jag släppa denna ut tankarna, skulle du om nu MGM blir åtalad och dömd släppa tankarna på att denna skulle bli frisläppt?
2015-07-25, 01:28
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag ser ett fjärde motiv om det skulle vara ett sexuellt motiv:
4. "Vanlig" våldtäktsman som vill undanröja ett vittne, dvs offret.

Sexualsadister är män som Hagamannen och Bengt Karlsson. De vill fysiskt plåga och skada sina offer och njuter av det. Njuter även av att döda. Sen finns det män som tänder på att våldta, men njuter däremot inte av att skada sina offer och dödar bara för att inte offret ska skvallra. Dödandet är alltså nåt praktiskt utan njutning. En sexualsadist som styckar sitt offer får en kick av det. En "vanlig" våldtäktsman som styckar gör det för att undanröja kroppen.

" Vittnesmord" som någon kallade det! T.ex Ekberg! Eller var det Eklund?
Senast redigerad av hasselmuz 2015-07-25 kl. 01:34. Anledning: Tillägg
2015-07-25, 01:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Dom är alltså äckelpäckel om jag förstår dig rätt!

Det finns stor risk för det.
Har man lite råg i ryggen och inte är socialt hämmad går det
att fråga en främling.
"-Hej! Det är en sak som jag undrat över, det är inte händelsevis så
att du har medverkat till ett brutalt mord av en ung försvarslös flicka
och satt halva Sverige i sorg den här sommaren?"
Det är förstås lite framfusigt sagt om det är fel, men borde
ge en reaktion eller hur?
"-Ja ha vare du, sedan får man faktiskt fontän spy om det är ofrivillig reaktion.
Det här med rättsväsendet har mer att göra att skydda mördaren för
att ingen ska tex spy över dem vilket kan medföra olycklig drunkning
som du sedan kan få skulden för, eller någon annan.
Spyr vi alla samtidigt så är drunkning givet.
2015-07-25, 01:32
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Hur vet du att detta handlar om ett sexbrott?
Det vet jag förstås inte med säkerhet lika lite som någon annan som skriver här i tråden.
Men själv har jag väldigt svårt att se någon annan bakomliggande förklaring.

Tror inte på några tjuvar som ertappats och att att hon därför röjts undan som vittne.
Inte heller någon GM som dödar henne för att han upplevt sig som kränkt av nåt hon kunnat
sagt vid ett plötsligt möte mellan dem. Inte att hon blivit påkörd, inte att nån avundsjuk
vänninna dykt upp och klubbat ihjäl henne etc.

SEXbrott låter troligast, ja.

Tids nog får vi veta. Allt annat än just sexbrott bakom som ändat i mord är nog att
betrakta som rejäla högoddsare.
2015-07-25, 01:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Folkbokföringen?
Då har du fel info, jag förstår om det är svårt att få reda på
men prova:
Nordenflyckts väg 65, 3 tr
112 15 STOCKHOLM
Det är ett pluss om du blonderar dig när du knackar på.
Käpp kokos toppar och låtsas vara en oskyldig försäljare.
Gå inte in i köket, helst inte hallen.
Ha ryggen fri och fastna inte med klackarna.
Bra om du är tjej kanske ska tilläggas.
Det är inte olagligt att fråga vederbörande hur mycket denna
har det med sin kvinno syn, även Borg är uttalad feminist.
Jag tror dock svaret inte blir det samma.
Uppgiften vore mer tillförlitlig om solidinfo.se kunde stava till Nordenflychtsvägen. På den adressen finns det två lägenheter på varje våning, och båda lägenheterna på 3 tr är bebodda, enligt Ratsit. Skulle GJ vara inneboende, menar du? Det står inget om hur gammal uppgiften är på solidinfo.se
2015-07-25, 01:33
Medlem
Citat:
Men sen skrev väl Megatant ( tror jag det var) att det finns nötkreatur på Martorp som står inne fortfarande! Är det ens lagligt? Känner du till det möjligen?

Nej, det var inte jag som skrev så. Jag skrev precis tvärtom.
2015-07-25, 01:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
" Vittnesmord" som någon kallade det! T.ex Ekberg!

Ja, vittnesmord och vittnesmördare är passande ord. Är ju inte bara våldtäktsmän som använder den metoden utan även inbrottstjuvar och andra kriminella kör med den typen av mord.

Om det är ett sexuellt motiv till det här mordet så tror jag på vittnesmord, antingen för att att förhindra henne att anmäla honom till polisen eller så för att hon levde om för mycket, dvs risk för upptäckt och anmälan till polisen.
2015-07-25, 01:35
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wofoko
Skillnad mellan mig och dig är följande:
Jag har inte gått så starkt ut och uttalat mig om saker och ting såsom du har gjort.

Du glömde åter igen svara på frågorna du fick?
2015-07-25, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Vad??? Nej hade ingen anmälts försvunnen så hade ingen brytt sig om något av fynden, men nu var det någon som hade försvunnit och då måste man ju ha en skruv lös om man plockar upp något man ser inte kan tillhöra någon av dom som jobbar där när polisen är 10 m bort

Ja, har varit med vid flertalet eftersök, och ja, då har nog en stor del utav befolkningen en skruv lös, utav dessa som plockar upp handsken släpper 9 av 10 den, och den 10e går till polisen med den. när de berättar att de hittat handsken för polisen är det i regel en som står och skruvar sig och råkar få ur sig att den har tagit i handsken när polisen frågar. Titta VB fallet i Boden, där var det en som hade petat med kniven på de avhuggna benen.
2015-07-25, 01:38
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Nej, det var inte jag som skrev så. Jag skrev precis tvärtom.

Jag vet, kolla tidigare inlägg, det var Rhona jag avsåg!
2015-07-25, 01:39
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag ser ett fjärde motiv om det skulle vara ett sexuellt motiv:
4. "Vanlig" våldtäktsman som vill undanröja ett vittne, dvs offret.

Sexualsadister är män som Hagamannen och Bengt Karlsson. De vill fysiskt plåga och skada sina offer och njuter av det. Njuter även av att döda. Sen finns det män som tänder på att våldta, men njuter däremot inte av att skada sina offer och dödar bara för att inte offret ska skvallra. Dödandet är alltså nåt praktiskt utan njutning. En sexualsadist som styckar sitt offer får en kick av det. En "vanlig" våldtäktsman som styckar gör det för att undanröja kroppen.

Visst kan det även vara som du skriver. Intentionerna kan ju ha varit enbart våldtäkt men att han fått panik över våldtäkten och mördat henne för att komma undan. Det finns väl en del som talar för att han haft just panik med tanka på alla utspridda prylar hit o dit. Verkar vara total kortslutning.
2015-07-25, 01:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det vet jag förstås inte med säkerhet lika lite som någon annan som skriver här i tråden.
Men själv har jag väldigt svårt att se någon annan bakomliggande förklaring.

Tror inte på några tjuvar som ertappats och att att hon därför röjts undan som vittne.
Inte heller någon GM som dödar henne för att han upplevt sig som kränkt av nåt hon kunnat
sagt vid ett plötsligt möte mellan dem. Inte att hon blivit påkörd, inte att nån avundsjuk
vänninna dykt upp och klubbat ihjäl henne etc.

SEXbrott låter troligast, ja.

Tids nog får vi veta. Allt annat än just sexbrott bakom som ändat i mord är nog att
betrakta som rejäla högoddsare.
Så du ser inte möjligheten att det är en bekant som begår brottet av svartsjuka som bakomliggande förklaring? Trots att det är en av de vanligaste förklaringarna till mord på kvinnor i 20-årsåldern?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-07-25 kl. 01:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in