2015-07-25, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wofoko
Tack för att du delade med dig dina tankar. Jag antar du vet att det kommer vara flera som kommer vilja såga samman detta, då de är övertygad om att rätt person sitter.

En del skriker konstant om kulturberikare och att det är multikultis baksida. Andra kanske anser det passar deras världsbild att utgå ifrån att rätt mgm är häktad.

Det som fascinerar mig är att inget om AJ har kommit fram, förutom knapphändig information.

Jag hoppas att polisen gör ett bra och rättvis arbete.

Det ingen av er har tänkt på att även mannen i Sigtuna satt häktad i fyra veckor för att släppas. Från att ha varit misstänkt på sannolika skäl till att släppas helt. Flertal har släppt bomb efter bomb att rätt person är häktad och han har erkänt.

Ja, ditt inlägg må likna Steig Larssons novell men tillräckligt mycket ondska finns där ute och jag blir sällan förvånad över hur långt ondskan kan sträcka sig.

Jag frågar er som är helt säkra på att rätt MGM sitter häktad:
Vad händer om han släpps? Kommer ni då fortsätta misstänka honom eller kommer ni öppna era sinnen och försöka tänka mot en annan riktning?

Motfråga, om nu MGM döms kommer du fortfarande tala i den här tråden om att misstänkta släppts tidigare?
2015-07-25, 00:59
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Varför kommer du dragande med Jordbruksverkets minimikrav när köttkossorna får gå ute året runt om de så bara har ett vindskydd, foder och vatten?
Seså ut och räkna köttkossorna som går i hagarna väster om slottet innan du själv framstår som "irrelevant"

Att du ens ställer det som en fråga, gör att jag börjar misstänka att du är eftersatt med fyrkantig skalle.
Men med mitt goda tålamod gör jag ett sista, men tydligare försök:

https://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/olikaslagsdjur/notkreatur/betesgangochutevistelse/djurforkottproduktion.4.17f5bc3614d8ea1070919696.h tml

Betessäsong
Betesgång under betessäsongen
Södra Sverige 1 maj-15 oktober 120 dygn
Mellersta Sverige 1 maj-15 oktober 90 dygn
Norra Sverige 1 maj-15 oktober 60 dygn

Undantag från betesreglerna
Du får hålla kalvar, det vill säga djur som är yngre än sex månader, och tjurar inne under ovanstående period. Om du har djur som måste hållas i karantän behöver du inte heller släppa ut dem under denna period. Vid vissa andra tillfällen får du också hålla djuren inne.

Tillfällen då djur får hållas inne

I följande fall får du hålla dina nötkreatur inne hela eller delar av dygnet:

Om det är nödvändigt för att skydda djuren eller marken från skador vid onormala väderleksförhållanden.
Om det är nödvändigt för att skydda djuren mot allvarliga insektsangrepp.
Om det finns en omedelbar fara för rovdjursangrepp och djuren inte kan skyddas på annat sätt än genom att hållas inne.
Om djuren är anmälda för slakt och ska slaktas före den 15 juni.
Om du har kvigor som ska semineras. Dessa djur får du hålla inne i högst 45 dygn. Förutsättningen är att kvigorna ändå får vara ute på bete så lång tid som bestämmelserna om utevistelse och betesgång säger.
Om djuren måste skötas, vårdas eller behandlas på ett sätt som inte är lämpligt utomhus.

Med detta påvisat, kan du aldrig avfärda både möjlighet och sannolikhet att det finns djur inne på gården.
Det vore trist att se dig underminera din trovärdighet mer än du gjort.
2015-07-25, 01:01
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
De flesta byggnader på Martorp innehåller nötkreatur. De stod där under hela veckan när sökpådraget pågick och står där nu. Inga andra djur finns där.

Hej Ydrik! Detta inlägg från Rhona var det jag avsåg!
2015-07-25, 01:01
Medlem
bokfodrals avatar

Ursäkta, men jag måste bara ärligt få säga, att har man konkret vetskap om denne AJ med familj, kunskaper historiskt bakåt, säg t ex det där historiska inlägget om Säteriets anor, att det nu tydligen hamnat i ofrälses ägo - så känner jag bara helt ärligt att, ut med språket och tala ur skägget.

Personligen känner jag många frågetecken kring denne godsherre, som snäste vresigt åt Expressens reporter för att sen liksom inse att oj då, jag är i tv för hela svenska folket och blev sen snabbt övertrevlig och övertillmötesgående - en man som folk i bygden då och då omvittnat som en styrande och vresig man.

Det har funnits inlägg som påstår att han inte alls åkte till Stockholm eller Dalarna, utan i själva verket hade nån sorts form av husarrest - vilket av dessa saker stämmer egentligen?

Det är så mycket A som sägs men inte lika mycket B - istället för såna här kryptiska inlägg gjorda för teaterpjäser på Dramaten, skriv det på en nivå så att vi läsare som inte har ett dyft kunskap om denna herre, familj eller bygd, kan greppa det ni säger.

Jag riktar inte detta enbart nu till dig, utan mer som en sorts ja, jag vet inte om jag ska säga vädjan, önskan eller vad jag ska använda för uttryck, men nu har det varit så många A men inga B om allt möjligt.

ÄR det nåt som bygden anser vara suspekt med denna AJ inklusive familj, som faktiskt på riktigt kan ha att göra med Lisa, så säg det då....
2015-07-25, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nyckel kvar i mopeden, tillhörigheter vid mopeden, inget tydde på frivilligt försvinnande. Inte konstigare än så. Man behöver inte överdramatisera allting i det här fallet.

För inte så länge sedan försvann en bekants dotter på väg hem från skolan, cykeln stod kvar på skolgården och det blev inget större pådrag där av polisen däremot gick MP ut ca 7 timmar efter försvinnandet
2015-07-25, 01:03
Medlem
katws avatar
Citat:
Men att överdramatisera faktumet att flertal här inne drar fram givna slutsatser om MGM genom att bara se på hans bild och bilda uppfattningen att han har en mördarblick, hur förhåller du dig till det?

Delar inte direkt den uppfattningen. Mördare kan väl "se ut" på tusentals olika sätt.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Släpps han så får man naturligtvis tänka på alternativa GM. SJÄLVKLART!
Varför det? Man kan fortfarande söka bevis mot honom. Det kan man göra tills han dör.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Släpps han så får man naturligtvis tänka på alternativa GM. SJÄLVKLART!

Det har redan bildats två läger här inne. Likt andra segdragna fall (Marina tråden, Boden) så visar det sig att det är otroligt svårt för en del att ändra uppfattningen speciellt efter att de har investerat så mycket energi och tid i fallet.

Jag är neutral, önskar inte uttala mig med gissningar kring mgms skuld eller oskuld.
Däremot hur en hel del användare här inne verkar vara så himla säkra på sin sak och vill försvara det med näbb och klor, det förstår jag mig verkligen inte på.

Oavsett vilket läger man anser sig tillhöra.
2015-07-25, 01:04
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

Jag frågar er som är helt säkra på att rätt MGM sitter häktad:
Vad händer om han släpps? Kommer ni då fortsätta misstänka honom eller kommer ni öppna era sinnen och försöka tänka mot en annan riktning?

Öppna våra sinnen? Varför skulle våra sinnen vara mindre öppna bara för vi anser att rätt MGM är häktad? Och varför öppnar inte du ditt sinne och väljer fakta istället för fantasi?
MGM kommer inte släppas. Det finns dna bevis samt annat bevisning.
2015-07-25, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är den sydligaste delen av ladan. https://goo.gl/maps/gQegu. Det är väster om där moppen stod när den hittades.

Tack.
Eftersom mobilen blev mosad strax efter SMS:et vid moppen, tänkte jag att detta utrymme kunde vara ett lämpligt ställe. För det krävs en hel del våld för att knäcka en dylik apparat. Om den nu inte landar på ett betonggolv.
Men det kanske inte stämmer med att den upphörde strax söder om moppen.
2015-07-25, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Polisen är väldigt tydlig både till MP och alla som söker efter någon att inte röra något man hittar utan låta polisen ta hand om det

Ja, men likväl är människor och petar på lik när dem hittar dem, tro mig att väldigt många plockar upp grejer vid eftersök, som kan vara av intresse. För att allt är av intresse då, hade ingen anmälts försvunnen hade ingen brytt sig om den lilla handsekn.
2015-07-25, 01:07
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför det? Man kan fortfarande söka bevis mot honom. Det kan man göra tills han dör.

Men man får ändå vara öppen för alternativa GM. Det ena utesluter inte det andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in