2015-07-25, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Men det är väl så att om de kallas som vittnen för försvaret så måste väl åklagaren få fråga ut dem?

Självklart.
2015-07-25, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Men inte mord alltså! Har du länk?
Benägenheten att döda tror jag knappast är så åldersrelaterad. Benägenheten att stöta på eller t o m våldta tonårsflickor är dock säkert starkt åldersrelaterad.

Länken:
http://www.norwalkreflector.com/article/4341401
2015-07-25, 00:50
Medlem
Det ni kallar för slaktrummet är det i anslutning till ladan. Kan det anses vara strax söder om där BO hade moppen.
2015-07-25, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Lisa Holm är något av en trofé
Visst låter det osmakligt, men i den grymmaste av världar
finns de de, som är stolta och älskar rysning och segern att utföra
de grymmaste av brott och helt komma undan med det.
Det är givet att GM är en psykopatisk natur, däremot föga troligt
att denna är en simpel om något stolt och kunnig hantverkare från
Litauen.
När ekonomisk rikedom blandat med osläkt törst av makt
bryter ut i bestialiskt begär där gränserna går längre och längre
får vi bilden av GM, en erfaren sådan.
Vår vänstra hjärna vill att det ska vara lätt att lösa men den högra
vet att "bilden" är redigerad, något stämmer inte.
Publiciteten har varit enorm, för här vilar verklig ondska
tagen från en saga i toner av boken av Stieg Larsson.
Vi är fångade i okunnighet även om sanningen finns framför oss.
Det ni inte vet, eller om så få av er vet är vad som
gömmer sig i sonen om så fadern.
Ta reda så mycket ni kan om sonens förflutna
undersök A.J video intervju.
När ni som jag har
nära samröre med denna bygden och vet om att den 51 åriga
G.J sonen har ett tyst rykte om försvinnanden.
Vad har han för domar på sig, och mycket mer.
Denna flyttade sin adress till Stockholm i fjol året.
Visst är äldre brodern del i regin, han fick den otacksamma
rollen att städa eller vistas nära Lisas styckade kvarlevor.
Lisa Holms styckade kropp hennes bestialiskt brutna ben
och av huggna huvud, behövde en skyldig.
Svårt att veta hur många som verkligen blir bestialisk mördade
och aldrig funna i detta så stora land, många fler än någon sund
positiv livsbejakande människa vill veta.
Den handeln med kvinnor från öst, vad vet vi.
Hur många unga kvinnor sitter fastkedjade i ett element dom levande
kött stycken, redo att åtnjutas av rika affärsmän i för tex
Londons societets kvarter så som i många väst världens länder
i grädden av makt.
Det är massor, när best före dagen går ut dumpas dom och deras
röst blir aldrig hörd om dom ens får leva, det är en verklighet
få av oss vill känna vid.
Lisa Holm är givetvis något som berör på ett närmare djup,
det kunde vara vår dotter, hon som borde ha hela livet framför sig
och redo för att upptäcka världen, få segra och känna sig lycklig
ett långt liv med familj och vänner, allt det togs ifrån henne
hon skändades och slaktades värre än boskap, hon kränktes på
allt bara för de monster skulle få känna sig större än allt, ge er
fingret, och sjukt njuta.
Ingen kommer straffa för dom som ska straffa är alla medskyldiga
på sitt sätt oskyldigt legitimt bundet vid samma ondskefulla makt, tror jag.
Lisa Holms trofé tillhör något oerhört viktigt, det är bevis att
denne står över all lag och ordning, att denna är som en Konung
En som med mastermind planerar använder pjäserna så väl
kan ingen nå.
I grund och botten skiljer dom sig inte mycket från varandra
dessa monster, det något specifika är att dom sällan har nått
en så stor förmögenhet att dom kan arrangera och komma undan
med detta grövsta formens illdåd.
Jag hoppas att äldre brodern får tala och yppande förbudet
upphör, att han berättar som det verkligen var och
ger oss tid att reflektera.
När det blir en sådan här medial uppmärksamhet innebär
det väldigt lätt att rättsystemet trasslar in sig i sin egen
"skördetröska" och kreverar av press, det är inte bra.
Det är en makt prestation inte oplanerat inget litet misstag
utan väl arrangerat som en Ondskans Nobelpris.
Och vi kan inget göra...det har hänt förr, det hände då, det
kommer att hända i morgon.
Tyvärr

Tack för att du delade med dig dina tankar. Jag antar du vet att det kommer vara flera som kommer vilja såga samman detta, då de är övertygad om att rätt person sitter.

En del skriker konstant om kulturberikare och att det är multikultis baksida. Andra kanske anser det passar deras världsbild att utgå ifrån att rätt mgm är häktad.

Det som fascinerar mig är att inget om AJ har kommit fram, förutom knapphändig information.

Jag hoppas att polisen gör ett bra och rättvis arbete.

Det ingen av er har tänkt på att även mannen i Sigtuna satt häktad i fyra veckor för att släppas. Från att ha varit misstänkt på sannolika skäl till att släppas helt. Flertal har släppt bomb efter bomb att rätt person är häktad och han har erkänt.

Ja, ditt inlägg må likna Steig Larssons novell men tillräckligt mycket ondska finns där ute och jag blir sällan förvånad över hur långt ondskan kan sträcka sig.

Jag frågar er som är helt säkra på att rätt MGM sitter häktad:
Vad händer om han släpps? Kommer ni då fortsätta misstänka honom eller kommer ni öppna era sinnen och försöka tänka mot en annan riktning?
2015-07-25, 00:53
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Benägenheten att döda tror jag knappast är så åldersrelaterad. Benägenheten att stöta på eller t o m våldta tonårsflickor är dock säkert starkt åldersrelaterad.

Länken:
http://www.norwalkreflector.com/article/4341401

Denna 80-åring våldtog en autistisk 18- åring som litade på och trodde alla om gott. Tänkte nog att det inte skulle vara så likt det fallet. Lisa hade nog klarat av en 80-årig Arne om han var ensam.
2015-07-25, 00:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det ni kallar för slaktrummet är det i anslutning till ladan. Kan det anses vara strax söder om där BO hade moppen.
Det är den sydligaste delen av ladan. https://goo.gl/maps/gQegu. Det är väster om där moppen stod när den hittades.
2015-07-25, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Svaret på varför 8 av 10 plockar upp en handske de hittar är för att i det läget är det en handske från en försvunnen flicka som alla hoppas på att hitta vid livet, till det sagt så söker inte polisen efter vad de tror vara döda människor eftersom dessa anses vara en sanitär olägenhet.
Polisen är väldigt tydlig både till MP och alla som söker efter någon att inte röra något man hittar utan låta polisen ta hand om det
2015-07-25, 00:56
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Det har försvunnit 17 åringar både före och efter LH men inget har startat upp ett sådant sök eller klassat som en särskild händelse som detta fall gjorde och det måste Bero på något som är utöver det vanliga. Det känns som alla ljuger i alla intervjuer , alla säger exakt samma sak och har järnkoll på vilken tid dom var där eller där. Lite för bra om jag får säga det. Den äldre brodern kan mycket väl ha mördat Lisa på sin arbetsplats för att sedan gömma henne på sin andra arbetsplats som ett fåtal har tillgång till för att sedan sprida ut hennes ägodelar i en röd tråd mot sig själv och slutligen besöka fyndplatsen för att tappa ännu ett fynd precis när MP kommer förbi men varför klättrade han inte upp på berget och skrek "Det var jag som gjorde det" Det hade varit lika tydligt . Jag tror att detta mordet var oplanerat, icke sexuellt och utfördes i all hast , jag tror att den som gjorde det fick hjälp av någon som har kännedom om byggnader och området och jag tror att den som gjorde det utförde detta pga av något som inte fick komma ut, något som LH bevittnade. Jag tror att hon antingen hann med och ringa till sin pappa men han kanske trodde att det var en sk fickringning och brydde sig inte om det just då men förstod sedan att det måste ha varit medvetet alternativ det finns spår som pappan och polisen vet om men som ingen har gått ut med i närheten av Cafet.
Varför tar man upp en handske som man ser inte tillhör en byggarbetare när man vet att en flicka är försvunnen, vill man sätta sin DNA på den lite mer lagligt eftersom man vet att det redan finns DNA på den? Varför letade man inte igenom de närmaste byggnaderna samma kväll dvs Ladan ? Varför letade inte AJ igenom alla sina byggnader och baracker utan tipsade istället polisen om öde hus längre bort? Många frågetecken och allt känns väldigt skumt

Nyckel kvar i mopeden, tillhörigheter vid mopeden, inget tydde på frivilligt försvinnande. Inte konstigare än så. Man behöver inte överdramatisera allting i det här fallet.
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Men sen skrev väl Megatant ( tror jag det var) att det finns nötkreatur på Martorp som står inne fortfarande! Är det ens lagligt? Känner du till det möjligen?

Har inte sett att Megatant påstått detta men fråga gärna henne för hon om någon vet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Men det är väl så att om de kallas som vittnen för försvaret så måste väl åklagaren få fråga ut dem?

Du Kellywoman, jag vet att du undviker frågan som flera har ställt till dig.

Finns det en särskild anledning till att du undviker besvara frågan?
2015-07-25, 00:58
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wofoko
Tack för att du delade med dig dina tankar. Jag antar du vet att det kommer vara flera som kommer vilja såga samman detta, då de är övertygad om att rätt person sitter.

En del skriker konstant om kulturberikare och att det är multikultis baksida. Andra kanske anser det passar deras världsbild att utgå ifrån att rätt mgm är häktad.

Det som fascinerar mig är att inget om AJ har kommit fram, förutom knapphändig information.

Jag hoppas att polisen gör ett bra och rättvis arbete.

Det ingen av er har tänkt på att även mannen i Sigtuna satt häktad i fyra veckor för att släppas. Från att ha varit misstänkt på sannolika skäl till att släppas helt. Flertal har släppt bomb efter bomb att rätt person är häktad och han har erkänt.

Ja, ditt inlägg må likna Steig Larssons novell men tillräckligt mycket ondska finns där ute och jag blir sällan förvånad över hur långt ondskan kan sträcka sig.

Jag frågar er som är helt säkra på att rätt MGM sitter häktad:
Vad händer om han släpps? Kommer ni då fortsätta misstänka honom eller kommer ni öppna era sinnen och försöka tänka mot en annan riktning?

Släpps han så får man naturligtvis tänka på alternativa GM. SJÄLVKLART!
2015-07-25, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nyckel kvar i mopeden, tillhörigheter vid mopeden, inget tydde på frivilligt försvinnande. Inte konstigare än så. Man behöver inte överdramatisera allting i det här fallet.

Men att överdramatisera faktumet att flertal här inne drar fram givna slutsatser om MGM genom att bara se på hans bild och bilda uppfattningen att han har en mördarblick, hur förhåller du dig till det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in