2015-07-24, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Nej, nu har vi en gammal bild av avspärrningen.

Kanske det ja
Men fakta kvarstår, den är fortfarande avspärrad.
2015-07-24, 19:15
Medlem
Grandiosos avatar
Om man nu ska för en stund argumentera mot "ladan-tesen", alltså platsen för dramat
med ett sexualbrott, fullbordat eller ej, följt av mord, så kan man då lyfta fram tanken att
det är bra dumt att ta ett offer med sig över till ett ställe där man dagligen arbetar.
Och sen förhållandet att beakta att välja en brottsplats mitt över där detta offer i sin tur
jobbade om helgerna. Det går trafik alldeles utanför också. Man kan aldrig veta så noga om
nån stannar till och tar sig en titt in i ladan kanske eller bara promenerar i krokarna och
kan råka höra oväsen inifrån. Nån kaffesugen turist kan dyka upp, ovetandes om öppettider.

Är det inte något bättre då att dra iväg med tjejen en bra bit därifrån
och försöka göra det med henne som man tänkt sig? Lite mer andrum. Ingen trafik heller
utanför knuten.
Att hon skulle DÖ efteråt, det var nog liksom med när beslutet togs om att röva bort henne.
Underskatta inte kallsinnet och ondskan hos den eller de som tog livet från denna
stackars flicka. Ingen god människa i världen väljer nämligen att handla som här gjorts.
Är man kapabel att våldta är steget inte så förfärligt långt till att man också kan förmå
sig att mörda.
(Hagamannen förresten var så nära man kan komma att ha dödat ett av sina våldtäktsoffer.)
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-24 kl. 19:25.
2015-07-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Varfõr släpper dem den yngre brodern när den tekniska bevisningen inte kommit än?

Han har släppts, men misstankarna kvarstår, de har dock inte stärkts mot honom, och man ser inte att det finns risk att han ska lämna EU.
Folk släpps ofta från häktet, inget konstigt med det.
2015-07-24, 19:16
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
http://www.expressen.se/gt/byggnad-i-lisa-holm-fallet-avsparrad/
Senaste artikeln, och avspärrningarna i slaktrummet är fortfarande kvar.
Sades att de var det för några dagar sedan också, men nu har vi bild på det!

Mest troligt att detta är mordplatsen!

Verkar nästan som att journalisterna åker ut och gör reportage utifrån vad som läses på Flashback
2015-07-24, 19:17
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
http://www.expressen.se/gt/bevisen-mot-de-mordmisstankta/

I högerkolumnen under fynd. Du får scrolla ned lite.

Ja enligt Media är ju den uppgiften inget som polisen gått ut med eller bekräftat. - om man tar alla bevis media skrivit om så har man en soppa .
2015-07-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Om man nu ska för en stund argumentera mot "ladan-tesen", alltså platsen för dramat
med ett sexualbrott, fullbordat eller ej, följt av mord, så kan då lyfta fram tanken att
det är bra dumt att ta ett offer med sig över till ett ställe där man dagligen arbetar.
Och sen förhållandet att beakta att välja en brottsplats mitt över där detta offer i sin tur
jobbade om helgerna. Det går trafik alldeles utanför också. Man kan aldrig veta så noga om
nån stannar till och tar sig en titt in i ladan kanske eller bara promenerar i krokarna och
kan råka höra oväsen inifrån. Nån kaffesugen turist kan dyka upp, ovetandes om öppettider.

och försöka göra det med henne som man tänkt sig? Lite mer andrum. Ingen trafik heller
utanför knuten.
Att hon skulle DÖ efteråt, det var liksom med när beslutet togs om att röva bort henne.
Underskatta inte kallsinnet och ondskan hos den eller de som tog livet från denna
stackars flicka. Ingen god människa i världen väljer nämligen att handla som här gjorts.
Är man kapabel att våldta är steget inte så förfärligt långt till att man också kan förmå
sig att mörda.
(Hagamannen förresten var så nära man kan komma att ha dödat ett av sina våldtäktsoffer.
Det ryktas förresten att hans sista offer senare ska ha tagit livet av sig då hon upplevde
sig som helt förstörd av övergreppet. Fick bland annat ett öra avbitet om jag inte minns fel.
Ryktet ovan snappades upp i tråden om henne när jag gjorde ett tillfälligt besök
därstädes för nån vecka sedan. Kan vara alldeles galet i och för sig.)

Verkar troligare att det hänt i ladan, men vet i tusan hur hon kommit dit
Är nog bara GM som kan svara på den frågan.

oftopic:
Angående Hagamannens sist offer:
Hon lever!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21094543.ab
2015-07-24, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Verkar nästan som att journalisterna åker ut och gör reportage utifrån vad som läses på Flashback

Inte helt omöjligt faktiskt
2015-07-24, 19:21
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
med ett sexualbrott, fullbordat eller ej, följt av mord, så kan då lyfta fram tanken att

utanför knuten.
Att hon skulle DÖ efteråt, det var liksom med när beslutet togs om att röva bort henne.
sig att mörda.
(Hagamannen förresten var så nära man kan komma att ha dödat ett av sina våldtäktsoffer.
Det ryktas förresten att hans sista offer senare ska ha tagit livet av sig då hon upplevde
sig som helt förstörd av övergreppet. Fick bland annat ett öra avbitet om jag inte minns fel.
Ryktet ovan snappades upp i tråden om henne när jag gjorde ett tillfälligt besök
därstädes för nån vecka sedan. Kan vara alldeles galet i och för sig.)
.

Så vitt jag vet lever hon fortarande men är självklart medtagen utav brottet som begicks för så pass längesen, man blir nog aldrig riktigt "hel" igen efter att ha upplevt det.
2015-07-24, 19:22
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Verkar troligare att det hänt i ladan, men vet i tusan hur hon kommit dit
Är nog bara GM som kan svara på den frågan.

oftopic:
Angående Hagamannens sist offer:
Hon lever!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21094543.ab
Oj, då. Då ska jag genast ta bort det jag skrev om det.
Jädra rykten alltså.
2015-07-24, 19:24
Medlem
Det är märkligt att NB har lyckas hålla sig så osynlig. Om han har kört bilen till ladan borde väl någon ha sett honom? Kaféet ligger ju mittemot ladan. Och som någon skrev att kommer man åkandes norrifrån ser man tydligen väldigt bra bakom kaféet. Så om NB har stått där och pratat med Lisa borde väl någon förbipasserande sett detta?
2015-07-24, 19:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Varför tror du det bara finns en nyckel?

För att det står "nyckeln" i tråden istället för "nycklarna". Skojar bara. Det låter kanske rimligt att de hade nyckel allihop. Om Lisa hade en och hon var sist så kan det ju t.ex vara någon som ville åt hennes nyckel.
2015-07-24, 19:25
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Då är ju frågan vem som tog nyckeln med sig. Madeleine, Lowa, Rebecka eller Lisa. Vi kan ju stryka Madeleine direkt eftersom hon gick tidigare. Varför skulle någon av dem vara betrodd att ta nyckeln med sig hem. Blir ju lite problem om den personen blir sjuk t.ex.
Jag skulle gissa på Rebecka att hon möjligen har nyckel då hon figurerar även som bagare på caféts bilder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in